• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (hff)

Förstår dig så!! Min man är också i fas 3. Helt meningslös sysselsättning. Sitter kanske 75% av dagen. Ändå måste han vara där hela dagen! Åker buss 6.40 på morgonen kommer hem 16.40 ibland 17.00. Får ut dryga 9000 kr mån på heltid! Helt värdelösa handledare! Har tagit upp det med af flera ggr utan frsmgång. Platsen han är på tjänsar åtskilliga tusenlappar per månad på honom! De betalar inte en krona! Så här ser verkligheteb ut för tusentals människor i Sverige!

• Anonym (Byt)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 18:31:22 följande:
    Det är inte bara och byta!

Man går till sin handläggare förklarar att det inte är meningsfullt där och jo man får byta då och vet du man får tom föreslå ställe själv om man vill men aj då kanske man får göra annat en sitta på fl fejjan och flashback hela dagarna och gnälla
  • Anonym (hff)
    Anonym (Byt) skrev 2013-10-22 18:39:44 följande:
    Man går till sin handläggare förklarar att det inte är meningsfullt där och jo man får byta då och vet du man får tom föreslå ställe själv om man vill men aj då kanske man får göra annat en sitta på fl fejjan och flashback hela dagarna och gnälla

Min man får inte byta iallafall för det finns inget att byta till.
  • Anonym (Byt)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 18:41:26 följande:
    Min man får inte byta iallafall för det finns inget att byta till.

Då får han väl börja föreslå ställe då
  • Pudan

Förstår att det är själsdödande tråkigt det du gör nu TS och föreslår att du tar med dig telefonkatalogens gula sidor i morgon och börjar skriva intresseanmälningar till samtliga företag. Anpassa litet beroende på bransch men gå sida upp och sida ner. Jag har fått samtliga mina arbeten på det viset och många av mina vänner också. Det är mycket större chans att få ett jobb så än att söka dem som är utannonserade på AF mm där man konkurrerar med en massa människor. Många företag behöver folk men har inte tid/ork/intresse av att vända sig till rekryterare, AF mm. Visst är det tungt och telefonkatalogen är lång men det ger resultat! Kör på och lycka till  

Hoppas det snart löser sig för dig!  

• Anonym (hff)
    Anonym (Byt) skrev 2013-10-22 18:42:57 följande:
    Då får han väl börja föreslå ställe då

Har gjort. Ingen hitills vill eller kan ta emot fas3 are
  • linnea09

Det är ju helt sjukt att folk nuförtiden bara kan få sysselsättning eller praktik.Visst,några få får jobb.Men jag börjar tvivla på om jag kommer kunna få ett vanligt jobb.Har varit arbetslös i 9 mån och söker överallt.Händer ingenting.Till slut kanske man hamnar i någon sysselsättning.Med så många 100000 arbetslösa och så lite jobb lediga..Det går helt enkelt inte ihop.Och när blir det bättre?Om 5 år?10 år?Man kan inte leva på existensminimum så länge.Om man inte har a-kassa eller sedan får bidrag på 4-5000 kr i månaden.Vad blir det för liv?
    Politikerna bryr sig helt enkelt inte vad som händer med oss. 

• Anonym (Byt)
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 18:46:01 följande:
    Har gjort. Ingen hitills vill eller kan ta emot fas3 are

Nu är det ju fas 3or företag vill ha för då får de gratis personal som de dessutom får pengar för, så där föll du på eget snack
  • Fanny 833
    Anonym (Byt) skrev 2013-10-22 18:48:50 följande:

Nu är det ju fas 3or företag vill ha för då får de gratis personal som de dessutom får pengar för, så där föll du på eget snack

företag vill inte ha fas3 för det finns en anledning varför de hamnat i fas3.
    oftast är de gnälliga. och orkar inte jobba. 

men, man behöver ju inte söka jobb genom fas3.
    man kan ju söka jobb på den öppna arbetsmarknaden utan att tala om att man är i fas 3. eller?

kanske inget man vill skylta med. då får arbetsgivare intrycket att man är just icke anställbar eftersom man har varit arbetslös så pass länge.

• Anonym (personlig assistent))

Märkligt att vi har så svårt att hitta vikarier när så många vill jobba.....

Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!