• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-31 21:15:47 följande:
    Ja, för det var Aftonbladet som filmade tre look-alikes. Obestämd
    Tänkte bara eftersom du skrev att SD-ledningen ofta ägnade sig åt våld.
    Men du kanske inte menade vad du skrev?
  • Flash Gordon
    sjuttiofemman skrev 2014-03-31 19:47:48 följande:

Ooh det är en del av den stora mörkläggningen! Berätta mer :)
    Ingen aning, men du framför den tanken så ... tja, jag vet inte hur man skall tolka medias ointresse av att ens meddela vilket parti det gäller?

Vad tror du?

Varför undviker media att göra en stor sak av en socialarbetare och kommunpolitiker i en av Sveriges allra största kommuner är såväl feminist och kvinnosakskämpe som sexköpare?

*iofs är det ju inte klarlagt att han köpte sex av just en kvinna*

Å andra sidan är jag inte särskilt intresserad och inte heller särskilt förvånad över att ännu en MP:are figurerar i dylika sammanhang. Det börjar bli några stycken nu.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-31 21:15:21 följande:
    Som nästan varje svensk som kallar sig Gert på Familjeliv förstår vad du menar med det, menar du förstås.
    Fat nog borde du känna igen sektens mässande vi det här laget.

Sjuklöverns massinvandringspolitik splittrar nationen inte bara såtillvida att den innebär att vi får hit oönskade element som skadar den nationella sammanhållningen - det är också så att sjuklövern och dess språkrör gammelmedia desperat försöker försvara en sjuk invandringspolitik genom att håna, förfölja och demonisera det parti som står upp för sanningen och nationens bästa.

Typ.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Flash Gordon skrev 2014-03-31 21:37:42 följande:
    Ingen aning, men du framför den tanken så ... tja, jag vet inte hur man skall tolka medias ointresse av att ens meddela vilket parti det gäller?

Vad tror du?

Varför undviker media att göra en stor sak av en socialarbetare och kommunpolitiker i en av Sveriges allra största kommuner är såväl feminist och kvinnosakskämpe som sexköpare?

*iofs är det ju inte klarlagt att han köpte sex av just en kvinna*

Å andra sidan är jag inte särskilt intresserad och inte heller särskilt förvånad över att ännu en MP:are figurerar i dylika sammanhang. Det börjar bli några stycken nu.
    Bollandet med enskilda exempel är rätt ointressant.

Men det förtjänar ändå att påtalas att aluminiumrörsmännen inkluderade SD: rättspolitiska talesperson och SD:s ekonomisk-politiska.

Och rullstolsfyllot som ljög om att han blivit rånad av invandrare och spottade och fräste mot en invandrarvakt som försökte få styrsel på fyllot var väl näringspolitisk talesperson

Det här skulle aldrig kunna inträffa för ett annat parti - det närmsta man kan komma är väl Littorinskandalen för några år sen.

Men den största skandalen är naturligtvis att Ekeroth fick sitta kvar i riksdagen. Och det säger oerhört mycket om SD.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-30 12:22:01 följande:
    Fler och fler röstar även på främlingsfientliga SD. Det måste väl betyda att människor i allmänhet är främlingsfientliga av sig, vare sig ni vill det eller inte. Om det är ert mission att omvandla människor så önskar jag er all lycka till i världen, för det behöver ni om ni ska lyckas med ert uppdrag.
    Jepp. Det är precis vad det betyder. Fler och fler människor är främlingsfientliga av sig. Det viktiga i sammanhanget är dock att de främlingsfientliga är och förblir en stor minoritet och inte en majoritet.
  • Gräsrot
    Philipsson skrev 2014-03-31 16:48:44 följande:
    Precis, och Mp är bögar och transvestiter och haschrökande incestförespråkare, som dessutom påstår sig vara emot prostitution, men sen köper sex så fort de får chansen.

moahahaha.. Du inser nu väl att jag bara satt och vänta de på den där..

Du vet lika bra som jag att du saknar saklig grund för dina argument angående incest, köp av prostitution och hash. Däremot är vi i MP för att HBT personer ska ha samma rättigheter som alla andra och kunna visa sin kärlek och läggning offentligt utan förföljelser eller diskriminering och den punkten är vi stolta över att vi kämpar för. Du har väl inte fördommar mot HBT personer Philipsson, varför har du det i så fall?

Jag har däremot i den offentliga utredningen "främlingsfienden inom oss (SOU 2012:74)" (en mycket bra utredning som leddes av Bengt Westerberg med en fö mycket stark vetenskaplig förankring) funnit argument för att säga att SD är ett främlingsfientligt parti.

Etno-pluralismen bygger följaktligen på ett rasistiskt tänkande, men utgångspunkten skiljer sig från den klassiska rasismens. Fil dr Ulla von Essen granskade år 2006 Sverigedemokraterna och fann att deras ideologiska linje också präglades av etno-pluralism (Inte-grationsverket 2007 via SOU2012:74 sid 160).

I dag finns det tre partier med främlingsfientliga idéer represen-terade i riksdagen eller i åtminstone någon av Sveriges kommuner. De tre partierna är Sverigedemokraterna, Nationaldemokraterna och Svenskarnas parti.(SOU 2012:74 kap 4.2.3 sid 161 - 164 beskriver SD och argumentationen för varför dessa är ett främlingsfientligt parti i klass med de övriga två)

Ja du Philipsson.. Ser illa ut inte sant. Hur många offentliga utredningar som stödjer din argumentation kan du plocka fram från regeringen eller något av våra universitet/högskolor? Någon alls?

Ser ut som om lille Philipsson har råkat göra bort sig igen. Skrattande (fast du lär nog vara ganska van vid att folk rättar till det du skriver). Så går det när okunniga stackare ska sticka ut hakan mot dem som faktiskt läser på innan de sätter sig vid tangentbordet. KLASSIKER..

• nihka
    Gert skrev 2014-03-30 22:38:29 följande:
    Det är ingen nyhet att läkare diskriminerar sverigedemokrater. Nu är det dags för vårdförbundet att ta ställning mot partiet.

vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2014/M.../

Det märks att folk börjar bli rädda nu när det inte är så långt kvar till valet. De gör allt för att sätta munkavel på SD. Men demokratin och rättvisan kommer att segra!!!

Rädda??? Munkavle??? Hahahaha. Du menar diametralt olika syn.

Vårdförbundet säger:

"-Vi är en idéburen organisation och vi behöver inte prata med alla. SD:s politik bygger på en helt annan mänsklig värdegrund än vår. Dessutom är deras värderingar oförenliga med vår yrkesetik, säger Vårdförbundets ordförande Sineva Ribeiro.

Motsatta åsikter i flera frågor

Som exempel på frågor där SD går rakt mot Vårdförbundets linje nämner hon:

Vård av papperslösa, där SD vill tvinga läkare och sjuksköterskor att polisanmäla papperslösa människor som söker vård. SD anser också att det ska vara olagligt att hjälpa människor som vistas i Sverige utan tillstånd. Samvetsklausul, där SD som enda parti vill lagstifta om rätt för vårdpersonal att vägra medverka i vissa typer av vård. Aborter, där SD vill sänka den fria aborträtten från vecka 18 till vecka 12.

Går emot yrkesetiken

Sineva Ribeiro anser även att SD:s politik inte går ihop med grundtanken om alla människors lika värde. I Vårdförbundets stadgar poängteras till exempel respekten för olika etniskt ursprung, språk och religion. Hon tycker också att partiets syn i jämställdhetsfrågor är ett bakslag för kvinnor."

• Dorian Ertymexx
    Gräsrot skrev 2014-03-31 22:41:42 följande:

moahahaha.. Du inser nu väl att jag bara satt och vänta de på den där..

Du vet lika bra som jag att du saknar saklig grund för dina argument angående incest, köp av prostitution och hash. Däremot är vi i MP för att HBT personer ska ha samma rättigheter som alla andra och kunna visa sin kärlek och läggning offentligt utan förföljelser eller diskriminering och den punkten är vi stolta över att vi kämpar för. Du har väl inte fördommar mot HBT personer Philipsson, varför har du det i så fall?

Jag har däremot i den offentliga utredningen "främlingsfienden inom oss (SOU 2012:74)" (en mycket bra utredning som leddes av Bengt Westerberg med en fö mycket stark vetenskaplig förankring) funnit argument för att säga att SD är ett främlingsfientligt parti.

Etno-pluralismen bygger följaktligen på ett rasistiskt tänkande, men utgångspunkten skiljer sig från den klassiska rasismens. Fil dr Ulla von Essen granskade år 2006 Sverigedemokraterna och fann att deras ideologiska linje också präglades av etno-pluralism (Inte-grationsverket 2007 via SOU2012:74 sid 160).

I dag finns det tre partier med främlingsfientliga idéer represen-terade i riksdagen eller i åtminstone någon av Sveriges kommuner. De tre partierna är Sverigedemokraterna, Nationaldemokraterna och Svenskarnas parti.(SOU 2012:74 kap 4.2.3 sid 161 - 164 beskriver SD och argumentationen för varför dessa är ett främlingsfientligt parti i klass med de övriga två)

Ja du Philipsson.. Ser illa ut inte sant. Hur många offentliga utredningar som stödjer din argumentation kan du plocka fram från regeringen eller något av våra universitet/högskolor? Någon alls?

Ser ut som om lille Philipsson har råkat göra bort sig igen. Skrattande (fast du lär nog vara ganska van vid att folk rättar till det du skriver). Så går det när okunniga stackare ska sticka ut hakan mot dem som faktiskt läser på innan de sätter sig vid tangentbordet. KLASSIKER..

Oroa dig inte, Philipsson kommer snart med något från Aftonblaskan eller Avpixlat som något slags "svar". För statliga utredningar är nämligen alla färgade av våldsvänsterPKmaffian (speciellt om de är skrivna av folkpartister!?), så de är bara lögn och landsförräderi. :-P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maria diaz
    nihka skrev 2014-03-31 22:43:22 följande:

Vård av papperslösa, där SD vill tvinga läkare och sjuksköterskor att polisanmäla papperslösa människor som söker vård.
    SD anser också att det ska vara olagligt att hjälpa människor som vistas i Sverige utan tillstånd.
    Samvetsklausul, där SD som enda parti vill lagstifta om rätt för vårdpersonal att vägra medverka i vissa typer av vård. Aborter, där SD vill sänka den fria aborträtten från vecka 18 till vecka 12.

Fyra mycket bra förslag.
    Det blir en aning absurt, när människor som olagligt bor i Sverige ska få gratis vård, det tycker nog de flesta.
    Det är en principfråga.
    Och självklart skall personalen då underrätta polisen om brottslingen.
    Angående samvetsklausulen, så finns den i flera länder redan. Det innebär att anställda inom vården skall kunna vägra att delta på exempelvis en abort, om det strider mot ens samvete.
    Det handlar om planering på arbetsplatsen, Inget annat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?