• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-04-03 16:05:05 följande:
    Det är många som ändrar sig. Du känner väl till ordspråket

Om du inte är röd som ung har du inget hjärta, om du inte är blå som äldre har du ingen hjärna.
    Och brun finns inte ens med i ekvationen. Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • oOOo  oOOo
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-03 16:14:53 följande:

Och litet mer av SDs vardagsdubbelmoral då:

expo.se/2011/rubbe_4163.html

Lite som vänstermänniskor som säger sig vilja betala mer skatt men sedan ändå gör avdrag i deklarationen
  • Quintus Zebra
    Flash Gordon skrev 2014-04-03 14:48:06 följande:
    Det finns inget som motsäger effektivisering men det lär ta ett tag och tills dess är vatten och KK det bästa vi har.

Faktum är att ju mer KK vi bygger desto mer kan vi exportera och få bort kol och olja i andra länder.

Men det är en bit från trådens ämne.

SD vill för övrigt satsa på KK.

Det går mycket fortare och billigare med effektivisering än med KK.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-04-03 18:31:54 följande:
    Nu börjar till och med amerikansk liberalmedia rapportera om verkligheten i Sverige. Ett odemokratiskt land där paralleller görs till Nord Korea och Sovjet.

avpixlat.info/2014/04/03/amerikansk-media-mal.../
    Det där var ju riktigt kul.

Man kan ju inte precis påstå att det ens finns några rester av hjärnceller i Ekeroths kloak avpixlat.

Men märkligt att SD-sektens kacklande om att Sverige enligt UNDP är på väg att få ett HDI-index på nivå med tredje världens har spritt sig till den amerikanska Tea party-rörelsen. För källan till kacklet på avpixlat är väl knappast liberal.

Hursomhelst. Få av sektens medlemmar har intellektuell kapacitet att tolka statistik och det är väl därför det så ofta oreras om att Sverige enligt FN är på väg att bli ett u-land.

Sverige tillhör de länder i världen som har högst HDI enligt FN - och kurvan är uppåtgående även om sekten inte förstår detta.

Jag lägger in en länk till Sveriges utveckling enligt UNDP.

hdr.undp.org/en/countries/profiles/SWE
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-04-03 20:24:43 följande:
    Nu ska amerikansk polis utreda Expressens antidemokratiska häxjakt på sverigedemokrater. Det här blir bara bättre och bättre. Jag tror snart att Mattsson kommer få sparken. Han är ju redan dömd för vapenbrott. Hur många åtal och domar klarar han?

www.friatider.se/disqus-amerikansk-polis-kan-...
    avpixlat.info/2014/04/02/disuqs-i-kontakt-med.../
    Jag tror att man får en väldigt skev verklighetsuppfattning om man rantar runt i Ekeroths kloak avpixlat.

Inte kommer Mattsson att få sparken.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?