• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Flash Gordon
    nihka skrev 2014-04-07 20:49:06 följande:
    När du skriver "Det var nog snarare ett islamistiskt parti som avsågs med de 166000 personerna" får du inte bli förvånad när folk fäller kommentarer kring den likriktning ett sådant synsätt uttrycker.

Jag tycker fortfarande att det är ju en ganska charmig idé att alla 166000 mer eller mindre praktiserande muslimer i Sverige skulle tycka lika om någonting inklusive sin profet och skulle gå ihop till gemensam islamistisk sak.

Väldigt sagobokslogiskt.

När det gäller dig så är det förvisso inte mycket som förvånar men det är fortfarande en halmgubbe du kör med eftersom ingen påstått det du påstår att de påstått.
  • Flash Gordon
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-07 21:25:51 följande:
    Allas lika rätt att uttrycka åsikter är ju så extremvänster-PK juh!! Drömmer

Nä, det är ju knappast extremvänster med allas lika rätt att få höras eftersom extremvänster jobbar för att tysta folk med "fel" åsikter.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-04-07 20:48:20 följande:

Det är inget nytt att Sd vill begränsa yttrandefriheten för invandrare...
    Nja... nu trollar du igen.
    20% av medlemmarna i SD är faktiskt själva invandrare.

Så att SD vill begränsa yttrandefriheten för invandrare... nä, den tror vi inte på.
    Men ett bra försök.
  • effemgea
    Leonard Cohen skrev 2014-04-07 21:51:31 följande:
    Har inte hunnit hängt här så mycket på slutet då jag betalat skatt till Dårians, Velourias och sjuttiofemmans uppehälle - tungt slit, it is! (Åhjo, dom sliter också med länkarna till hatsajterna)

Förr i tiden då du var arbetslös var du också helt fanatisk SD-hatare men nu när du fått arbete har du tonat ner, kul att det går bra för folk

Men, jag såg av en slump för en tag sedan att du bekände dig till den miljöpartistiska sekten å .... nu får jag säga det!

VAD VAR DET JAG SA? Du är lågbegåvad, dessutom helt öppet Har ju som bekant alltid trott att du varit homosexuell då du slängt dig med ord som "hen" osv.

Nu vet jag ju Skrattande
    Mm.

Själv tycker jag att du skruvar till det rät bra. Du tar fram själva essensen i andra sverigedemokraters budskap, men avskalat och helt utan de PK-krumbukter som annars är så vanliga: Du gör det lättare att komma ihåg partiets egentliga budskap.

Allra mest gillar jag när du har dina uppenbarelser. Just där tror jag att det är som tydligast hur primitiv sektens religion är. I och för sig dräller den här tråden av sektmedlemmarnas uppenbarelser, men de är sällan så avskalade som dina.

Tack för dina bidrag!
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-04-07 22:11:57 följande:
    Nja... nu trollar du igen.

20% av medlemmarna i SD är faktiskt själva invandrare.

Så att SD vill begränsa yttrandefriheten för invandrare... nä, den tror vi inte på.

Men ett bra försök.

Nejdå, inget troll här. Vi har alla läst nyheter om att sverigedemokrater kräver tystnad från åhörare och andra när de är ute och talar. Det jag länkade till var en telefonintervju med Kesselstrand (eller vad pojken nu heter som är SDU-ordf) och sen kan man läsa mer här:

www.expressen.se/nyheter/sds-hemliga-etniska-plan/

Och sen gör sd-företrädare som de brukar när någon ifrågasätter eller bara vill att Sd utvecklar sina påståenden: censurerar. Läs nedan (med screenshots):

www.interasistmen.se/dumheter/har-ar-fragorna-som-sd-toppen-vagrar-svara-pa-och-censurerar/

Hade någon företrädare från ett annat riksdagsparti betett sig på samma sätt så skulle det snart vara skandalrubriker på löpsedlarna. Men Sd slipper undan som vanligt.
  • sjuttiofemman

Leonard Cohen

Jag anmälde nu ditt inlägg där du går till personangrepp. Återkom när du kan föra en seriös debatt.

• Leonard Cohen
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 00:28:09 följande:

Nejdå, inget troll här. Vi har alla läst nyheter om att sverigedemokrater kräver tystnad från åhörare och andra när de är ute och talar. Det jag länkade till var en telefonintervju med Kesselstrand (eller vad pojken nu heter som är SDU-ordf) och sen kan man läsa mer här:
    www.expressen.se/nyheter/sds-hemliga-etniska-.../

Och sen gör sd-företrädare som de brukar när någon ifrågasätter eller bara vill att Sd utvecklar sina påståenden: censurerar. Läs nedan (med screenshots):
    www.interasistmen.se/dumheter/har-ar-fragorna.../

Hade någon företrädare från ett annat riksdagsparti betett sig på samma sätt så skulle det snart vara skandalrubriker på löpsedlarna. Men Sd slipper undan som vanligt.
    Noterar att du länkat till ett vänsterextrem hatblogg.

Man kan nästa märka en slags besatthet hos dig gällande ett riksdagsparti. Vad arbetar du med egentligen som har så mycket fritid?
  • Lucky Loke

SD-väljarna fascinerar mig. För första gången i svensk historia kämpar folk på riktigt för att minska sina mänskliga och medborgerliga rättigheter (??!!). Fullständigt aningslösa om hur resultatet skulle bli om de nu, Gud förbjude, fick sina önskningar uppfyllda. Hur tänker man om man vill: - Försämra arbetsrätten? I Norge sitter de nu i regeringen, och har redan utarbetat ett förslag som snart kommer att börja gälla, vilket innebär att arbetsgivare när som helst kan kalla in sina anställda för att arbeta. Den som nekar att komma riskerar att förlora sin anställning. Här i landet vill SD försämra LAS, det vill säga turordningsreglerna och införa obligatorisk fackavgift. Det senaste kommer att leda till att fackförbundsrörelsen kommer att utarmas på medlemmar och på så vis få mindre inflytande. De som är anställda riskerar i framtiden att helt ligga i händerna på sin arbetsgivare. Hur ska det gå med 8-timmarsdagen, semester, tjänstledigt, arbetsmiljön, fasta anställningar, löner osv, om SD får härja fritt? Ska vi tillbaka till statarsamhället menar de? - Försämra demokratin. Det finns alltså folk här i landet som inte vill ha religionsfrihet? Hur är det möjligt att man föredrar att staten ska bestämma vad man ska tro eller inte tro? En historiskt sett unik rättighet som det svenska folket åtnjutit sedan 50-talet, spottar alltså bortskämda svenskar på idag? -Minska de mänskliga rättigheterna genom att neka samkönade inseminering och adoptionsrätt, förbjuda homosexuella att gifta sig i kyrkan. Vad kommer därnäst undrar man? Vilka andra grupper kommer att utdefinieras och kränkas? Handikappade, psykiskt sjuka, folk med annan hudfärg eller några andra? -Minska skatteintäkterna. Hur ska man finansiera en välfärd värd namnet utan pengar? Endast en idiot tror att pengarna från asylinvandringen räcker till det. SD har själva röstat på alla jobbskatteavdrag vilket gynnat den välgödda medel- och överklassen främst, till priset av nedskärningar inom offentlig sektor, sjuka och arbetslösa. Jag tillhör själv de välgödda men jag tycker att detta är girighet på hög nivå och att det vittnar om en utbredd brist på empati och medkänsla. -Göra sig av med rättigheterna för alla medborgare att själv få definiera sin nationalitet. Vem, har rätt att tala om för andra vad som är ?svenskt? eller inte? Om för många upplevs vara ?icke-lojala? mot svenskheten hur ska man lösa det? Blir det fängelse eller böter om flertalet svenskar skulle gilla att fira en utländsk tradition, ex Alla hjärtans dag eller Halloween? Ska det bli ett A- och B-lag i samhället, där de som går med knätofsar och käkar lungmos får en bättre status, ungefär som i DDR? Hur ska staten kontrollera att svenskarna är svenska nog? Ja, listan kan göras lång. Hur kan man välja att dessa människor med så uppenbart låg moralisk nivå ska styra ens liv? Fascinerande som sagt.

• Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-07 21:49:54 följande:

Nä, det är ju knappast extremvänster med allas lika rätt att få höras eftersom extremvänster jobbar för att tysta folk med "fel" åsikter.
    Nej nej, du skrev fel. ExtremHÖGERN ska det stå. Även om det givetvis också finns extremvänstrare som dummar sig, så är de en lort i havet mot vad extremhögern sysslar med. Notera att de som konstaterar näthatets existens ofta får hat och hot efter att ha sagt något som SD-folket ogillar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?