• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Leonard Cohen
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 02:35:40 följande:

Apropå det där med SD och åsiktsfrihet:

här

Eller på ren svenska: "gilla oss eller bli utkastad!"

På vilket exakt vis tyckte du att Fröken Herrstedt hade fel? Ditt hat emot SD känner vi redan till och kräver ingen ytterligare manifestation från dig.

Ser du dig som en Sjöstedts fotsoldater?
  • Dorian Ertymexx
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 02:39:07 följande:
    På vilket exakt vis tyckte du att Fröken Herrstedt hade fel? Ditt hat emot SD känner vi redan till och kräver ingen ytterligare manifestation från dig.

Ser du dig som en Sjöstedts fotsoldater?
    Du menar alltså att det är helt i sin ordning att sparka folk för att de känner sig obekväma och yttrar detta? Så SD-are ska få säga vad de vill, men ve den som säger emot? Du har en konstig syn på yttrandefrihet, måste jag säga. Men jag är knappast förvånad längre.

Inte hat, kritik. Jag är inte SD-hatare, jag är SD-kritisk. Precis som SD är "invandringskritisk".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 03:31:04 följande:
    Och en sak ska du ha klart för dig Dårian, jag glömmer inte dina lögner: I mars 2014 fick demokratifientliga krafter mig avstängd från forumet, bland annat hade jag uttryckt sanningar som att vi år 1994 hade bara 4 utanförskapsområden och idag över 150 st tack vare den extrema utomeuropeiska massinvandringen

Efter att jag blev avstängd började du i vanlig ordning spamma med dina one-liners och sedvanliga kommunistiska lögner - jag citerar:

Eh, hade vi fyra utanförskapsområden 1994? Vart då, i Tommelilla? Du saknar ju alla verklighetsförankring, redan på åttiotalet fanns det ... (följt av egna påhitt)

När folkpartiet utvecklade sin utanförskapskarta så kom dom fram till att vi bara hade 3 utanförskapsområden redan år 1990, som du förstår finns det mer statistik om detta

www.folkpartiet.se/ImageVault/Images/id_3491/...

Det finns såklart statistik på att den massiva neger och arab-invandringen skapat över 150 av dessa områden idag, vi har upplopp, stenkastning och U name it - du vet själv!

Du får ha vilken ideologisk inriktning du vill då jag respekterar demokratin, du får rösta på vad du vill och du får snusa i vilkens skrev du vill.

Vad som däremot gör mig vansinnig är dina lögner, du har bevisat mer än en gång att du har inga argument - du har lögnen och kvantiteten. Men ge fan i det!

Det här är såklart bara ett exempel av många, du är bara en vänsterextremist av många. När sanningssägaren är avstängd dansar kommunisten på bordet.

Vad som gör mig fullständigt vansinnig är: Att ni är okunniga/oproduktiva low-lives som ska tala om för dom som föder er att dom är fascister/rasister/nazister utan att ni har en aning. Ni hatar den hand som föder er och det sjukliga är att ni med lögner ska bräcka det sk "kapitalet"

Vad fan ska ni leva av sen?  Era dumma jävlar! Och nej jag pratar inte bara om dig Dårian.

Och sen sitter ni där och pratar om att få hit fler bidragstagare, ni till och med ljuger för att få hit fler. Trots att ni varken bidrar till kassan eller förstår någonting om någonting.

Vad är det för fel på er?

Som sagt, tyck vad ni vill, men ge fan i att ljuga och tysta oliktänkande.
    Det blir inte "mina påhitt" mer för att du tjatar om det. Du kanske har dåligt (eller selektivt) minne, jag har det inte. Fanns fler än fyra utanförskapsområden i min del av staden på den tiden, och det fanns än fler utanför Stockholm då. Så att det skulle funnits totalt fyra är humbug.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson

Detn nya trenden i pekåismen är att stå bakom vägrandet av Sd-besök på arbetsplatsen. Cf. www.dn.se/valet-2014/brandman-kor-ivag-brandbilar-i-protest-mot-sd/

Det visar ju bara på hur odemokratisk antiessdeismen är.

Självklart är det många ute på våra arbetsplatser, såväl brandmän som sjukvårdspersonal, som sympatiserar med Sd:s politik.

Men de vågar inte säga någonting - mot den grupp som har antagit den självpåtagna rollen av demokratins uttolkare -, eftersom de skulle löpa risken att bli utfrysta och offentligt brännmärkta. Så fungerar terror, totalitära system: De onda antar skepnaden av goda!

• Philipsson
    Lucky Loke skrev 2014-04-08 01:47:41 följande:
    Här i landet vill SD försämra LAS, det vill säga turordningsreglerna och införa obligatorisk fackavgift. Det senaste kommer att leda till att fackförbundsrörelsen kommer att utarmas på medlemmar och på så vis få mindre inflytande. De som är anställda riskerar i framtiden att helt ligga i händerna på sin arbetsgivare.
    För det första: källa?

För det andra: Visa hur du resonerar i din tolkning av det du själv påstår (som du inte belägger).

Och det tredje: Hur skulle obligatorisk fackanslutning kunna leda till att "fackförbundsrörelsen kommer att utarmas på medlemmar"?

Konsekvensen av det du påstår att Sd säger (om obligatorisk fackanslutning) vore, rimligen, att antalet medlemmar snarare skulle öka, vilket väl vem som helst begriper.
  • effemgea
    effemgea skrev 2014-04-07 23:13:24 följande:
    Mm.

Själv tycker jag att du skruvar till det rät bra. Du tar fram själva essensen i andra sverigedemokraters budskap, men avskalat och helt utan de PK-krumbukter som annars är så vanliga: Du gör det lättare att komma ihåg partiets egentliga budskap.

Allra mest gillar jag när du har dina uppenbarelser. Just där tror jag att det är som tydligast hur primitiv sektens religion är. I och för sig dräller den här tråden av sektmedlemmarnas uppenbarelser, men de är sällan så avskalade som dina.

Tack för dina bidrag!
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 00:06:16 följande:
    Tycker väl själv att jag pulveriserar snarare än att skruva på vänster-sektens beteende, antagligen beroende på min eminenta förmåga att tala klarspråk, helt orädd för avstängningar, ip-blockeringar och det fascistiska förtrycket vi intellektuella ofta utsätts för.

Kvällen har varit ovanligt angenäm i och med tokanmälerskans frånfälle.

Det du kallar för uppenbarelser är för oss vanliga arbetande demokrater rena fakta, negrer och araber som du och dina cannabis-stinkande vänner vill massimportera till Sverige skapar enligt statistik enorma kostnader, ökad kriminalitet och segregation.

No Swedes in Husby u know

Under era sekt-liknande möten faller ofta statistik ifrån SCB, Migrationsverket och BRÅ i glömska och ni faller djupt in i dimman - visionerna kommer - skramliga strängar ljuder

Hand i hand i ett rökmoln så kommer ni överens om att ni ska rösta på miljöpartiet, en sluddrande röst ropar på Stalin - den drogstinne Romson slänger sig över och tystar.

Som sagt, det är befriande med demokrati och när tokanmälerskan inte huserar här. Nu kan jag berätta hur små ap-lika hjärnor ni har och hur arroganta ni är inför statistik, jag kan förtälja att negrer och araber är dåliga för Sverige eftersom dom har för låg intelligens - therefore deras obenägenhet att själva bygga upp demokratiska och rika samhällen. Det är också därför deras arbetsfrekvens är under 50% i Sverige. Ni har så små hjärnor att ni tror att det är bra Skrattande Det är faktiskt jätteroligt

MP 2014 / Hälsningar från ett gruppboende på Södermalm

Varför har ni så låga utbildningar? Hur komma sig 0,1 på högskoleprovet?

All bidrag som visar vad SD och sverigedemokrater står för är välkomna, tycker jag.

Mycket tas ju bort, tyvärr - man skulle kunna beskriva SD som en klottrande sekt, där helheten av klottret blir kvar i kloakutrymmen som avpixlat men där det mesta tas bort på mer anständiga platser, som t ex Familjeliv.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-04-08 07:04:06 följande:
    Detn nya trenden i pekåismen är att stå bakom vägrandet av Sd-besök på arbetsplatsen. Cf. www.dn.se/valet-2014/brandman-kor-ivag-brandb.../

Det visar ju bara på hur odemokratisk antiessdeismen är.

Självklart är det många ute på våra arbetsplatser, såväl brandmän som sjukvårdspersonal, som sympatiserar med Sd:s politik.

Men de vågar inte säga någonting - mot den grupp som har antagit den självpåtagna rollen av demokratins uttolkare -, eftersom de skulle löpa risken att bli utfrysta och offentligt brännmärkta. Så fungerar terror, totalitära system: De onda antar skepnaden av goda!
    Självklart har anständigt  folk rätt att offentligt ge uttryck för sin uppfattning att de inte  vill få sina arbetsplatser nedsölade av Jimmie Åkesson och hans sekt utan att  utsättas för mordhot.

Man får inte glömma att SD-sekten är den företeelse vi svenskar tycker allra sämst om.

Själv tycker jag att man kunde lösa den demokratiska problematiken med Åkessons rätt att besöka offentliga arbetsplatser på så sätt att  de anställda som så önskar kunde få stanna hemma med full lön - och i fall det är institutioner som vårdar människor sektledaren besöker så kunde det inrättas utrymmen där de som vårdas och mår illa av ett sektbesök kunde få en tillflykt under Åkessons besök.

Vi ser ju hur illa det gick i Västerbotten där den läkare som tog sitt ansvar och försökte stoppa sektledarens intrång bland äldre som vårdas på sjukhus nu har utsatts för upprepade mordhot.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 07:33:25 följande:
    Ja, att du är en bekräftad, förståndshandikappad  miljöpartist innebär inte under några omständigheter att du skulle ha slutat att vara homosexuell.

Du är väldigt homosexuell.
    Hmm, jag tror inte på sektmedlemmarnas paranormala förmåga.

Trots att moderatorerna har städat tråden upprepade gånger finns det fortfarande gott om exempel på hur sektmedlemmar tycks ta emot strålning som förklarar för dem vilka som är arbetslösa, illa omtyckta, tokiga, homosexuella, missbrukare eller något annat - som vad folk innerst inne tycker.

Klart jag förstår att detta är en slags verklighet för sverigedemokraten - annars vore ju inte SD en sekt där anhängarna sysslade med sina primitiva ritualer.

Jag tycker inte ens att det är särskilt märkligt - sektledaren hade ju uppenbarelser redan i tidig barndom då han upplevde sig attackerad av invandrare som inte ens fanns i verklighetens Sölvesborg - och på den vägen är det nog. Nu har Åkesson samlat en hel toksekt kring sig.

Man kan inte ta ifrån en person hens upplevelser. Du upplever att du motarbetas av arbetslösa homosexuella kommunister med missbruksproblem medan den stackars Jimmie kände sig hotad av invandrare i ett invandrartomt Sölvesborg.

Tja, det är mycket med det jordiska, som Gerda Antti brukade skriva.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 06:45:52 följande:
    Du menar alltså att det är helt i sin ordning att sparka folk för att de känner sig obekväma och yttrar detta? Så SD-are ska få säga vad de vill, men ve den som säger emot? Du har en konstig syn på yttrandefrihet, måste jag säga. Men jag är knappast förvånad längre.

Inte hat, kritik. Jag är inte SD-hatare, jag är SD-kritisk. Precis som SD är "invandringskritisk".

Hade du och jag samt nihka och andra kritiska mot Sd agerat med egna namn så skulle vi ha fått leva med skyddad identitet nu..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?