• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Leonard Cohen
    effemgea skrev 2014-04-08 08:06:43 följande:
    Hmm, jag tror inte på sektmedlemmarnas paranormala förmåga.

Trots att moderatorerna har städat tråden upprepade gånger finns det fortfarande gott om exempel på hur sektmedlemmar tycks ta emot strålning som förklarar för dem vilka som är arbetslösa, illa omtyckta, tokiga, homosexuella, missbrukare eller något annat - som vad folk innerst inne tycker.

Klart jag förstår att detta är en slags verklighet för sverigedemokraten - annars vore ju inte SD en sekt där anhängarna sysslade med sina primitiva ritualer.

Jag tycker inte ens att det är särskilt märkligt - sektledaren hade ju uppenbarelser redan i tidig barndom då han upplevde sig attackerad av invandrare som inte ens fanns i verklighetens Sölvesborg - och på den vägen är det nog. Nu har Åkesson samlat en hel toksekt kring sig.

Man kan inte ta ifrån en person hens upplevelser. Du upplever att du motarbetas av arbetslösa homosexuella kommunister med missbruksproblem medan den stackars Jimmie kände sig hotad av invandrare i ett invandrartomt Sölvesborg.

Tja, det är mycket med det jordiska, som Gerda Antti brukade skriva.
    Är du kvar än?

Obehagligt att du motsätter dig det faktum att Åkesson blev utsatt för mena-ligister som barn, du är lite som expo-killarna du "anti-rasist" när det passar.

Undrar om det skulle låta lika dant om Åkesson råkade ha mörkt pigment, var ledare för V och hävdade att "nazister" trackade honom i Sölvesborg.

Misstänker att PK-paradoxen skulle få fullt genomslag då, SVT och SR skulle bli helt ryss, extremisterna här på forumet skulle gå berzerk och det skulle skrivas spaltmeder i våra vänsterextrema hat-medier om "hotet"

Sanningen tycks då spela mindre roll, trots att alla vet att samtliga våldsamma rasist-brott begås av Mena-bestar, vissa viftar med järnrör och andra använder sig av stenblock , Några somalier i Jordbro använde sig visst av tändvätska då dom skulle visa sin avsky för människor med vitt skinn.

Koloniseringen av vårt kära land har gått för långt, skulle nog nästan drista mig att kalla det för apartheid då vita inte kan vistas på vissa ställen. Tror det är detta som kallas för "rasifiering"

Hörde att Ullenhag talade om anti-vitism häromdagen då en svenne inte fick anställning på en pizzeria. Eller hur var det?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 07:33:25 följande:
    Du är väldigt homosexuell.
    Den nya tidens förolämpning. Vet inte varför, men jag fnittrade till när jag läste den. Inte för att jag på något sätt håller med om andemeningen, utan för att det blev så fån-komiskt.

Hur många alias är du uppe i nu? Tresiffrigt?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 08:36:01 följande:

Hade du och jag samt nihka och andra kritiska mot Sd agerat med egna namn så skulle vi ha fått leva med skyddad identitet nu..
    Har ännu inte hört om ett enda fall där Sd-sympatisörer skulle ha ägnat sig åt terrorism. Dessa "hot" som det talas om, jag skulle vilja ta del av dem. Lika påhittat som det där med de där kapsejsande männen från Lega Nord:

"Många tidningar har gått på bluffen. Brittiska, tyska, svenska medier (även Expressen) har rapporterat om de sju ointelligenta italienska nationalisterna i partiet Lega Nord, som skulle bevisa hur enkelt det är för båtflyktingar att ta sig från Nordafrika till Europa. De gav sig ut i en gummiflotte åt andra hållet, fick motorhaveri, sköt räddningsraketen åt fel håll, flotten sjönk och de sju högerextrema ungdomarna fick räddas av sjöräddningen från Malta."bloggar.expressen.se/lars/2014/04/for-bra-for-att-vara-sann-bluff-om-hogerextrema-spreds-over-varlden/

Däremot miljöpartister, som hotar minkfarmare till livet och bränner ner deras farmer...
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 08:36:01 följande:

Hade du och jag samt nihka och andra kritiska mot Sd agerat med egna namn så skulle vi ha fått leva med skyddad identitet nu..
    Oj oj oj, är det månne en offerkofta jag ser?
  • Leonard Cohen
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-08 09:23:40 följande:
    Den nya tidens förolämpning. Vet inte varför, men jag fnittrade till när jag läste den. Inte för att jag på något sätt håller med om andemeningen, utan för att det blev så fån-komiskt.

Hur många alias är du uppe i nu? Tresiffrigt?
    Tycker också att det är ett kuligt ord faktiskt.

Jag kör med ett konto åt gången då det tydligen ska vara förbjudet att ha multipla konton, är det några regler jag respekterar så är det Familjelivs Skrattande

• sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-08 09:39:17 följande:
    Oj oj oj, är det månne en offerkofta jag ser?

Nejdå, bara fakta. Tex den läkare som stoppade Åkesson kan varken vara hemma eller på jobbet nu pga dödshot. Den flicka som skrev en kritisk text om Åkesson blev hotad med våldtäkt. Det är så Sd fungerar. Och så länge Åkesson är tyst lär det fortsätta och tas som ett accepterande av hans lobbyister.
    Philipsson skrev 2014-04-08 09:38:38 följande:
    Har ännu inte hört om ett enda fall där Sd-sympatisörer skulle ha ägnat sig åt terrorism. Dessa "hot" som det talas om, jag skulle vilja ta del av dem. Lika påhittat som det där med de där kapsejsande männen från Lega Nord:

"Många tidningar har gått på bluffen. Brittiska, tyska, svenska medier (även Expressen) har rapporterat om de sju ointelligenta italienska nationalisterna i partiet Lega Nord, som skulle bevisa hur enkelt det är för båtflyktingar att ta sig från Nordafrika till Europa. De gav sig ut i en gummiflotte åt andra hållet, fick motorhaveri, sköt räddningsraketen åt fel håll, flotten sjönk och de sju högerextrema ungdomarna fick räddas av sjöräddningen från Malta."bloggar.expressen.se/lars/2014/04/for-bra-for-att-vara-sann-bluff-om-hogerextrema-spreds-over-varlden/

Däremot miljöpartister, som hotar minkfarmare till livet och bränner ner deras farmer...

Här är exempel:

www.interasistmen.se/dumheter/forst-mordhot-och-nu-krav-pa-avsked-anstallda-lever-farligt-dar-jimmie-akesson-dra-fram/

www.interasistmen.se/hotad-av-sd/

Här riktas inte hoten mot meningsmotståndare men visar vad det är för typ av människor som attraheras av sd:

www.interasistmen.se/klavertramp/sd-publicerar-bild-pa-morkhyad-bebis-far-mordhot-fran-sina-lasare/
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 11:18:24 följande:

Nejdå, bara fakta. Tex den läkare som stoppade Åkesson kan varken vara hemma eller på jobbet nu pga dödshot. Den flicka som skrev en kritisk text om Åkesson blev hotad med våldtäkt. Det är så Sd fungerar. Och så länge Åkesson är tyst lär det fortsätta och tas som ett accepterande av hans lobbyister.

Här är exempel:
    www.interasistmen.se/dumheter/forst-mordhot-o.../

Här riktas inte hoten mot meningsmotståndare men visar vad det är för typ av människor som attraheras av sd:
    www.interasistmen.se/klavertramp/sd-publicera.../
    Men snälla du, dessa påståenden i media, gillas liksom inte. Det kan ju vem som helst påstå, att han eller hon har blivit hotad. Det går ju mode i sånt där; Den som är hotad, 'blir' nån...

Nej, vad som gäller är bevisade hot (och kanske verkställda); allt annat handlar om lösa påståenden:

www.expressen.se/gt/minkfarmaren-efter-dom-straffet-for-lagt/

• Rataxes
    effemgea skrev 2014-04-08 07:26:28 följande:

All bidrag som visar vad SD och sverigedemokrater står för är välkomna, tycker jag.

Mycket tas ju bort, tyvärr - man skulle kunna beskriva SD som en klottrande sekt, där helheten av klottret blir kvar i kloakutrymmen som avpixlat men där det mesta tas bort på mer anständiga platser, som t ex Familjeliv.
    Påminner mycket om det pubertala klotter som förekommer i hissar på t.ex högstadieskolor.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Vitrysk hockeyhjälte

Här är exempel:

Jag försvarar inte hot, men jag vill aldrig mer höra något om offerkoftor från dig eller någon annan som instämmer i ovanstående resonemang om/när hat och hot mot sverigedemokrater kommer på tal. För det förekommer det också, det vet både ni och jag.
  • Leonard Cohen

Här är exempel:

Du gillar verkligen den där vänsterextrema hatbloggen, jag tycker ju att kommunistungdomarna ska skaffa ett arbete, har tom startat en tråd i hopp om att någon arbetsgivare ska ta sig an de bidragstagande näthatarna:

www.familjeliv.se/Forum-26-175/m72957047.html

Tror dessvärre att det blir en tung uppgift, demokratifientlighet och hatbloggande är ingen större merit på arbetsmarknaden idag, vad tror du?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?