• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-07 22:11:57 följande:
    Nja... nu trollar du igen.
    20% av medlemmarna i SD är faktiskt själva invandrare.

Så att SD vill begränsa yttrandefriheten för invandrare... nä, den tror vi inte på.
    Men ett bra försök.
    Nej, det är de inte, och majoriteten av de invandrare som röstar på SD har nordiskt ursprung. Dessutom, även om det var tjugo procent och de alla var "arabmuslimer" så är det inte ett tecken på att SD inte vill sabba för just dessa också. Fanns judar som röstade på nazisterna också, finns liksom folk som inte fattar i alla läger.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-07 22:11:57 följande:
    Nja... nu trollar du igen.
    20% av medlemmarna i SD är faktiskt själva invandrare.

Så att SD vill begränsa yttrandefriheten för invandrare... nä, den tror vi inte på.
    Men ett bra försök.
    En rolig tanke slog mig... Om vi nu igen låtsas att dessa 20% är MENA-folk, "arabmuslimer", varför röstar de på SD? Om man ska tro SDs tankevärld så är de ju bakåtsträvande, kvinnohatande grupper, varför skulle de gilla SD om SD inte stod för liknande värderingar? Bara undrar...
  • Dorian Ertymexx
    Lucky Loke skrev 2014-04-08 01:47:41 följande:
    SD-väljarna fascinerar mig. För första gången i svensk historia kämpar folk på riktigt för att minska sina mänskliga och medborgerliga rättigheter (??!!). Fullständigt aningslösa om hur resultatet skulle bli om de nu, Gud förbjude, fick sina önskningar uppfyllda. Hur tänker man om man vill: - Försämra arbetsrätten? I Norge sitter de nu i regeringen, och har redan utarbetat ett förslag som snart kommer att börja gälla, vilket innebär att arbetsgivare när som helst kan kalla in sina anställda för att arbeta. Den som nekar att komma riskerar att förlora sin anställning. Här i landet vill SD försämra LAS, det vill säga turordningsreglerna och införa obligatorisk fackavgift. Det senaste kommer att leda till att fackförbundsrörelsen kommer att utarmas på medlemmar och på så vis få mindre inflytande. De som är anställda riskerar i framtiden att helt ligga i händerna på sin arbetsgivare. Hur ska det gå med 8-timmarsdagen, semester, tjänstledigt, arbetsmiljön, fasta anställningar, löner osv, om SD får härja fritt? Ska vi tillbaka till statarsamhället menar de? - Försämra demokratin. Det finns alltså folk här i landet som inte vill ha religionsfrihet? Hur är det möjligt att man föredrar att staten ska bestämma vad man ska tro eller inte tro? En historiskt sett unik rättighet som det svenska folket åtnjutit sedan 50-talet, spottar alltså bortskämda svenskar på idag? -Minska de mänskliga rättigheterna genom att neka samkönade inseminering och adoptionsrätt, förbjuda homosexuella att gifta sig i kyrkan. Vad kommer därnäst undrar man? Vilka andra grupper kommer att utdefinieras och kränkas? Handikappade, psykiskt sjuka, folk med annan hudfärg eller några andra? -Minska skatteintäkterna. Hur ska man finansiera en välfärd värd namnet utan pengar? Endast en idiot tror att pengarna från asylinvandringen räcker till det. SD har själva röstat på alla jobbskatteavdrag vilket gynnat den välgödda medel- och överklassen främst, till priset av nedskärningar inom offentlig sektor, sjuka och arbetslösa. Jag tillhör själv de välgödda men jag tycker att detta är girighet på hög nivå och att det vittnar om en utbredd brist på empati och medkänsla. -Göra sig av med rättigheterna för alla medborgare att själv få definiera sin nationalitet. Vem, har rätt att tala om för andra vad som är ”svenskt” eller inte? Om för många upplevs vara ”icke-lojala” mot svenskheten hur ska man lösa det? Blir det fängelse eller böter om flertalet svenskar skulle gilla att fira en utländsk tradition, ex Alla hjärtans dag eller Halloween? Ska det bli ett A- och B-lag i samhället, där de som går med knätofsar och käkar lungmos får en bättre status, ungefär som i DDR? Hur ska staten kontrollera att svenskarna är svenska nog? Ja, listan kan göras lång. Hur kan man välja att dessa människor med så uppenbart låg moralisk nivå ska styra ens liv? Fascinerande som sagt.
    Klart de vill ha tillbaka statarsamhället, det var ju "bättre förr" vet du.

Hur det blir kan vi redan se - såg löpsedel om kvinna som i vården pekade på felaktigheter, och fick sparken som tacken. Stört är milt uttryck.

Pengarna är bara en ursäkt. Som när SD säger sig vurma för de äldre, men i praktiken röstar SD för sänkta skatter för banker. De skiter i det mesta, bara "babbarna" försvinner.

Klart att de vill utarma facken, de är ju mot fackliga organisationer. Utom sin egen, får man väl anta... Klassiskt SD att vara emot fackförbund men sedan skapa ett eget fack.
  • Dorian Ertymexx
    Lucky Loke skrev 2014-04-08 01:47:41 följande:
    SD-väljarna fascinerar mig. För första gången i svensk historia kämpar folk på riktigt för att minska sina mänskliga och medborgerliga rättigheter (??!!). Fullständigt aningslösa om hur resultatet skulle bli om de nu, Gud förbjude, fick sina önskningar uppfyllda. Hur tänker man om man vill: - Försämra arbetsrätten? I Norge sitter de nu i regeringen, och har redan utarbetat ett förslag som snart kommer att börja gälla, vilket innebär att arbetsgivare när som helst kan kalla in sina anställda för att arbeta. Den som nekar att komma riskerar att förlora sin anställning. Här i landet vill SD försämra LAS, det vill säga turordningsreglerna och införa obligatorisk fackavgift. Det senaste kommer att leda till att fackförbundsrörelsen kommer att utarmas på medlemmar och på så vis få mindre inflytande. De som är anställda riskerar i framtiden att helt ligga i händerna på sin arbetsgivare. Hur ska det gå med 8-timmarsdagen, semester, tjänstledigt, arbetsmiljön, fasta anställningar, löner osv, om SD får härja fritt? Ska vi tillbaka till statarsamhället menar de? - Försämra demokratin. Det finns alltså folk här i landet som inte vill ha religionsfrihet? Hur är det möjligt att man föredrar att staten ska bestämma vad man ska tro eller inte tro? En historiskt sett unik rättighet som det svenska folket åtnjutit sedan 50-talet, spottar alltså bortskämda svenskar på idag? -Minska de mänskliga rättigheterna genom att neka samkönade inseminering och adoptionsrätt, förbjuda homosexuella att gifta sig i kyrkan. Vad kommer därnäst undrar man? Vilka andra grupper kommer att utdefinieras och kränkas? Handikappade, psykiskt sjuka, folk med annan hudfärg eller några andra? -Minska skatteintäkterna. Hur ska man finansiera en välfärd värd namnet utan pengar? Endast en idiot tror att pengarna från asylinvandringen räcker till det. SD har själva röstat på alla jobbskatteavdrag vilket gynnat den välgödda medel- och överklassen främst, till priset av nedskärningar inom offentlig sektor, sjuka och arbetslösa. Jag tillhör själv de välgödda men jag tycker att detta är girighet på hög nivå och att det vittnar om en utbredd brist på empati och medkänsla. -Göra sig av med rättigheterna för alla medborgare att själv få definiera sin nationalitet. Vem, har rätt att tala om för andra vad som är ”svenskt” eller inte? Om för många upplevs vara ”icke-lojala” mot svenskheten hur ska man lösa det? Blir det fängelse eller böter om flertalet svenskar skulle gilla att fira en utländsk tradition, ex Alla hjärtans dag eller Halloween? Ska det bli ett A- och B-lag i samhället, där de som går med knätofsar och käkar lungmos får en bättre status, ungefär som i DDR? Hur ska staten kontrollera att svenskarna är svenska nog? Ja, listan kan göras lång. Hur kan man välja att dessa människor med så uppenbart låg moralisk nivå ska styra ens liv? Fascinerande som sagt.
    Ännu en SD-klassiker: man vill ha obrottslig lojalitet från invandrare liksom ursvenskar, ingen ska ha dubbla lojaliteter mot nationen och knugen. Säger Jimmy Åkesson, som själv kallar sig "etnisk skåning". Inga dubbla lojaliteter där inte, eller? Flört
  • Lucky Loke
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 02:02:44 följande:
    Klart de vill ha tillbaka statarsamhället, det var ju "bättre förr" vet du.

Hur det blir kan vi redan se - såg löpsedel om kvinna som i vården pekade på felaktigheter, och fick sparken som tacken. Stört är milt uttryck.

Pengarna är bara en ursäkt. Som när SD säger sig vurma för de äldre, men i praktiken röstar SD för sänkta skatter för banker. De skiter i det mesta, bara "babbarna" försvinner.

Klart att de vill utarma facken, de är ju mot fackliga organisationer. Utom sin egen, får man väl anta... Klassiskt SD att vara emot fackförbund men sedan skapa ett eget fack.
    ...och folk går på det. Kortsiktigt tänkande, till synes enkla "lösningar" och tunnelseende. Tyvärr kommer de inte att inse detta förrän det är försent. Hur någon kan gå på detta kommer för mig alltid att vara en gåta. Att rösta på ett parti som utnyttjar demokratin för att i slutändan kunna försämra demokratin. Jösses...
  • Dorian Ertymexx
    Lucky Loke skrev 2014-04-08 02:12:04 följande:
    ...och folk går på det. Kortsiktigt tänkande, till synes enkla "lösningar" och tunnelseende. Tyvärr kommer de inte att inse detta förrän det är försent. Hur någon kan gå på detta kommer för mig alltid att vara en gåta. Att rösta på ett parti som utnyttjar demokratin för att i slutändan kunna försämra demokratin. Jösses...
    Kombo av hopplöshet, rädsla och rent trots. Hopplöshet inför en känsla av maktlöshet i dåliga tider, rädsla för vad de dåliga tiderna ska leda till, och trots mot den maktapparat som låtit detta ske. Det sista kan jag förstå när nya socialmoderaterna i stort sett är ett stort parti (alltså S och M menar jag då), med små skillnader i politik. Och få partier har några som helst visioner annat än över nästa mandatperiod. Då blir SDs reaktionära vurmande för "det var bättre förr" onekligen lockande för de som tror på deras sirensång.
  • Lucky Loke
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 02:15:46 följande:
    Kombo av hopplöshet, rädsla och rent trots. Hopplöshet inför en känsla av maktlöshet i dåliga tider, rädsla för vad de dåliga tiderna ska leda till, och trots mot den maktapparat som låtit detta ske. Det sista kan jag förstå när nya socialmoderaterna i stort sett är ett stort parti (alltså S och M menar jag då), med små skillnader i politik. Och få partier har några som helst visioner annat än över nästa mandatperiod. Då blir SDs reaktionära vurmande för "det var bättre förr" onekligen lockande för de som tror på deras sirensång.
    Låter som Tyskland precis innan andra världskriget. Slutsats: Människan lär inte av sina misstag. 
  • Lucky Loke
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 02:23:31 följande:
    Tänker du spamma alla trådar nu med idiotiska one-liners som du brukar göra? Du är faktiskt känd på forumet som en okunnig idiot.

kvalitet vinner över kvantitet. Men det förstår väl inte du.

trött idag efter arbetsdagen? Nä, tänkte väl det.

Blodröd i ditt hjärta ändå.
    Jag antar att du själv inser att det varken är speciellt konstruktivt eller placerar dig i överläge när du väljer att kalla folk för idioter i en debatt?
  • Dorian Ertymexx
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 02:23:31 följande:
    Tänker du spamma alla trådar nu med idiotiska one-liners som du brukar göra? Du är faktiskt känd på forumet som en okunnig idiot.

kvalitet vinner över kvantitet. Men det förstår väl inte du.

trött idag efter arbetsdagen? Nä, tänkte väl det.

Blodröd i ditt hjärta ändå.
    Hahahaha, jag hade kaaanske gått på din "kritik" om jag a) hade haft låg självkänsla, b) verkligen bara skrev one-liners (att skriva att jag skriver one-liners som svar på ett längre inlägg var kanske inte ditt smartaste drag, om man så säger), och c) om jag inte visste att det fanns en tråd där jag faktiskt nämns som en av de jobbigare motståndarna för Sd-fansen.

Nice try, no cookie.
  • Dorian Ertymexx

Apropå det där med SD och åsiktsfrihet:

här

Eller på ren svenska: "gilla oss eller bli utkastad!"

Svar på tråden Varför hatar folk SD?