• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-08 15:58:43 följande:
    Vet. Fick "hedersomnämnande" i en Flashbacktråd för ett gäng år sedan, och folk har försökt outa mig (men gissade fel på vem jag är) också. Så mycket för SD-fansens respekt för yttrandefriheten, när de försöker tysta oss med mer eller mindre subtila hot.

Yttrandefrihet gäller ju bara när Sd och deras systerparti SvP vill demonstrera, alla andra yttranden måste ju begränsas. Tex ville Sd utvisa den imam som reagerade på mohammed-karikatyrerna, där gäller visst ingen yttrandefrihet...
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 19:40:18 följande:

Stackars lilla Sd. Vem ska de nu skylla på? Just ja, media är ju deras ständiga motståndare tydligen. Fast media gör inget fel, de rapporterar bara. Det säljer lösnummer när brandmän inte på något sätt vill förknippas med ett rasistiskt parti. Däremot säljer det inga lösnummer när en partiledare släpps in. Vad är det som är så konstigt med detta förstår jag inte. S-politiker har garanterat stängts ute från företag förut men då blir det inga rubriker eftersom det inte har något intresse för allmänheten. Bylund går i taket nu för deras illusion om att ha ett stort stöd bland folket sprack just.

Jag skulle absolut göra som brandmännen, men eftersom jag jobbar på ett sjukhus så kan jag inte gå ifrån bara så där. Dock anser jag att Åkesson inte har något där att göra om han dyker upp som politiker och inte patient, detta pga att hans parti inte erkänner alla människors lika värde.
    Precis så. Det är därför offerkoftan är så svår att bära nu, när det är underifrån protesterna kommer.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Allvarligt talat, nu får ni fan ta och kamma till er. Först en massa offerkoftande om att ni minsann skulle behöva skyddad identitet om ni verkade här under era riktiga namn och direkt därpå åthävor åt SD som - jämmer och elände - försöker ta martyrpoäng på att de anser sig hotade och motarbetade av oliktänkande. Det måste vara någon form av rekord i att inte se skogen för alla träd Dorian och 75:an har slagit just nu.

Och ska man se det rent krasst tror jag inte det är någon av er som riskerar att outas för det ni skriver här. Prova att donera pengar till en så kallad "hatsajt" i stället, då kan det hända att en av landets ledande kvällstidningar i maskopi med en vänsterextrem "researchgrupp" står där och hänger ut er. Ni behöver inte ha någonting med SD att göra; inte vara med i partiet, inte rösta på dem, ingenting - finns ni med i betalningslistorna går ni inte säkra. Man måste inte hålla med Avpixlat om någonting för att tycka att ett sådant tillvägagångssätt är ett gigantiskt övertramp.

Och sen har ni mage att påstå att media inte har en särskild agenda i hur de hanterar SD, fast det torde vara uppenbart till och med för de hanneswestbergigaste av vänstermänniskor. Det är tamigfan så man baxnar. Vi kan ju summera det hela med en enkel fråga: hade det varit publicistiskt tänkbart för Expressen att publicera en löpsedel som den på valdagen 2010 riktad mot något annat parti än SD? Har ställt frågan förr men bara fått nonsenssvar. 

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-04-07 21:47:20 följande:

När det gäller dig så är det förvisso inte mycket som förvånar men det är fortfarande en halmgubbe du kör med eftersom ingen påstått det du påstår att de påstått.
    Hahahahahaha. Flashar av minnesförlust Gordon? Näää. Det är ingen, ingen alls som har påstått det jag påstår att de har påstått...Drömmer

Om du ska vara med i debatten får du läsa fler inlägg än dina egna som du så ömt formulerar kring ett nollinnehåll där du piper "halmgubbe" när du inte har koll.

Och när det gäller mig: ännu ett område du har noll koll på samt ett ämne som inte hör till trådens ämne.
    Gert skrev 2014-04-05 10:57:32 följande:
    166 000 människor är ganska mycket. Snart kan de starta ett eget parti.
  • effemgea
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 08:55:51 följande:
    Är du kvar än?

Obehagligt att du motsätter dig det faktum att Åkesson blev utsatt för mena-ligister som barn, du är lite som expo-killarna du "anti-rasist" när det passar.

Undrar om det skulle låta lika dant om Åkesson råkade ha mörkt pigment, var ledare för V och hävdade att "nazister" trackade honom i Sölvesborg.

Misstänker att PK-paradoxen skulle få fullt genomslag då, SVT och SR skulle bli helt ryss, extremisterna här på forumet skulle gå berzerk och det skulle skrivas spaltmeder i våra vänsterextrema hat-medier om "hotet"

Sanningen tycks då spela mindre roll, trots att alla vet att samtliga våldsamma rasist-brott begås av Mena-bestar, vissa viftar med järnrör och andra använder sig av stenblock , Några somalier i Jordbro använde sig visst av tändvätska då dom skulle visa sin avsky för människor med vitt skinn.

Koloniseringen av vårt kära land har gått för långt, skulle nog nästan drista mig att kalla det för apartheid då vita inte kan vistas på vissa ställen. Tror det är detta som kallas för "rasifiering"

Hörde att Ullenhag talade om anti-vitism häromdagen då en svenne inte fick anställning på en pizzeria. Eller hur var det?

Om jag är kvar än?

Javisst.

Och du då? 

Har du hört Jämtlandssången, förresten?

Den börjar "Så tåga vi tillsammans bort...". Jag kan tänka mig alla dina 12.237 avlagda signaturer som redan tidigare har tågat bort från Familjeliv som tillsammans med den senaste mässar  om att de är i majoritet.

Ja herregud. Dessa sverigedemokrater.

Tack för budskapet i inboxen förresten. Ovanligt oförargligt, måste jag erkännaFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • felix le chat

Om jag fattat rätt kommer ca 10 % av befolkningen rösta på SD.

1 av 10 på jobbet
    1 av 10 föräldrar på dagis
    1 av 10 på bussen i morse

osv osv

I ett demokratiskt land kan man inte bortse från 10 % av befolkningen oavsett deras
    åsikter och behandla dom odemokratiskt.
    Håller du inte med SD, Vänstern, Moderaterna eller vad som så ta debatt  !

• Flash Gordon
    nihka skrev 2014-04-08 20:27:54 följande:
    Hahahahahaha. Flashar av minnesförlust Gordon? Näää. Det är ingen, ingen alls som har påstått det jag påstår att de har påstått...Drömmer

Om du ska vara med i debatten får du läsa fler inlägg än dina egna som du så ömt formulerar kring ett nollinnehåll där du piper "halmgubbe" när du inte har koll.

Och när det gäller mig: ännu ett område du har noll koll på samt ett ämne som inte hör till trådens ämne.

När du har skrattat klart kan du väl visa på var i det inlägg du citerar någon påstår att samtliga 166000 skulle ha samma åsikt om saker och ting?

Det är ju en ganska charmig idé att alla 166000 muslimer i Sverige skulle tycka lika om någonting inklusive sin profet och skulle gå ihop till gemensam islamistisk sak.

Så många inlägg har du skrivit att din reaktion inte kommer som en överraskning.
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-08 20:25:58 följande:
    Allvarligt talat, nu får ni fan ta och kamma till er. Först en massa offerkoftande om att ni minsann skulle behöva skyddad identitet om ni verkade här under era riktiga namn och direkt därpå åthävor åt SD som - jämmer och elände - försöker ta martyrpoäng på att de anser sig hotade och motarbetade av oliktänkande. Det måste vara någon form av rekord i att inte se skogen för alla träd Dorian och 75:an har slagit just nu.

Och ska man se det rent krasst tror jag inte det är någon av er som riskerar att outas för det ni skriver här. Prova att donera pengar till en så kallad "hatsajt" i stället, då kan det hända att en av landets ledande kvällstidningar i maskopi med en vänsterextrem "researchgrupp" står där och hänger ut er. Ni behöver inte ha någonting med SD att göra; inte vara med i partiet, inte rösta på dem, ingenting - finns ni med i betalningslistorna går ni inte säkra. Man måste inte hålla med Avpixlat om någonting för att tycka att ett sådant tillvägagångssätt är ett gigantiskt övertramp.

Och sen har ni mage att påstå att media inte har en särskild agenda i hur de hanterar SD, fast det torde vara uppenbart till och med för de hanneswestbergigaste av vänstermänniskor. Det är tamigfan så man baxnar. Vi kan ju summera det hela med en enkel fråga: hade det varit publicistiskt tänkbart för Expressen att publicera en löpsedel som den på valdagen 2010 riktad mot något annat parti än SD? Har ställt frågan förr men bara fått nonsenssvar. 
    Jag skulle vilja påstå att fram till senaste valet så ansträngde sig media för att ge en så ofördelaktig bild av SD som möjligt men att det skett en successiv omsvängning som innebär att man nu försöker förhålla sig neutral i beskrivningar av SD.

Att sen bilden ändå blir negativ kan man knappast beskylla media för.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 19:40:18 följande:

pga att hans parti inte erkänner alla människors lika värde.
    Och du erkänner förstås att din mamma är lika mycket värd som Jimmie Åkesson?
    Eller att dina kompisar är lika mycket värda för dig, som mina kompisar?

Det där med allas lika värde är endast en illusion. Ett verktyg för att vinna debatter.
    Svenskar är mer värda än japaner för den svenska regeringen, exempelvis. Och skall så vara.

Skillnaden är om någon ger dig betalt för att rädda liv.  Då är det din plikt att rädda liv, oavsett om det är din pappa eller Nordkoreas diktator.
  • chrissandra
    maria diaz skrev 2014-04-08 21:53:12 följande:
    Och du erkänner förstås att din mamma är lika mycket värd som Jimmie Åkesson?

Eller erkänner du att Jimmie Åkesson är lika mycket värd som din mamma?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?