• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-06 23:22:27 följande:
    Jo, det var säkert bättre före Garibaldis nationalistiska enande av Italien (obs: ironi)....men det stämmer väl rätt bra in på miljöpartister; de tycks ju motsätta sig rättsstaten, civilrätten, och istället romantisera medeltidens ancient régime: feodalsamhället!

Upplysningsvis var då i princip alla ofrälse livegna!

Wow, du har verkligen ingen aning om vad du pratar om va?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Leonard Cohen
    themia skrev 2014-04-06 18:53:34 följande:
    Jag måste säga att du har en anspråkslös definition på SD:s "stora framgångar"
    minus 1,5 % sedan februari

www.tns-sifo.se/media/507020/vb_mar_2014_svd....
    Tramspartiet MP kom in i riksdagen 88 - samma år som lillpojken Fridolin fyllde 5 år, sedan dess har partiet varit kantat av skandaler, knark, fyllstyrning, rasism, pedofili, gravskändning, mord och en ständig kräftgång. Något folkligt djup har partiet av naturliga skäl aldrig uppnått och idag röstar endast södermalms-journalister och unga blonda tjejer som inte är intresserad av politik på partiet.

Precis som inför förra valet låg de verklighetsfrånvända sallads-stalinisterna på runt 10% inför valet men slutade på ynkliga 7,3% tack vare att opinions-instituten och media hypat smörjan utan torra fötter, i år väntas antagligen en nedgång trots att 50% av södermalms-journalisterna dagligen gör allt i sin makt för att få den stinkande gödselstacken att likna guld. En kritisk granskning av den ohållbara smörjan har aldrig någonsin skett, trots det sjunker den innehållslösa dyngan som ett gjutjärns-ankare.

www.jmg.gu.se/digitalAssets/1369/1369226_journalist-2011-journalistboken-kap-13.pdf

SD har varit motarbetat sedan dom startade sitt eminenta och Sverigevänliga parti och har trots det har varit det tredje största partiet nu i över ett år - trots hatkampanjer från media, trots våldsamma och fascistiska angrepp från vänstern, trots frekvent nedviktning av opinionsinstituten -  ty SD fick långt över opinionsgenomsnittet i valet 2010 (till skillnad från det låg-intellektuella och kommunistiska MP)

Men du anser inte att SD har stora framgångar trots att dom förmodat mer än dubblat sina röster på en mandatperiod, inget parti innan har någonsin lyckats med det - det har SD gjort trots att dom tvingats gå i 70 graders lutning barfota i 40 minusgrader.

Ditt lilla skitparti skulle vara dött och begravet för länge sedan med samma förutsättningar, det är bara att kolla i andra länder där inte media är kommunister - hur går det i Norge tex? I Tyskland? Går sallads-kommunister bra?

Landsvänliga rörelser däremot går som tåget - i många länder är dom störst.

Du är inte lite stursk när du befinner dig ensam i en sjunkande liten eka och påstår att lyxkryssningen som blåser förbi dig går dåligt.

Hänger det ihop med miljöpartistens bristande verklighetsförankring? Jo vi vet ju problemen med knark och fyllestyrningar inom partiet - varför denna verklighetsflykt hela tiden?

• Leonard Cohen
    Velouria skrev 2014-04-07 18:58:07 följande:
    Den där Arne är inte logisk, inte ens rationell. Hoppas inte jag blir lika yr (och bitter) när jag blir så gammal.

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2329592-arne-ste...

www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-re.../
    Varför länkar du till obehagliga hat-sajter? Jag tror inte vanliga demokratiska människor är så sugna på några arbetslösa ungdomars besinningslösa näthat. Kommunister är väldigt otäcka idag.

Skärpning!
  • sjuttiofemman
    Leonard Cohen skrev 2014-04-07 19:25:54 följande:
    Varför länkar du till obehagliga hat-sajter? Jag tror inte vanliga demokratiska människor är så sugna på några arbetslösa ungdomars besinningslösa näthat. Kommunister är väldigt otäcka idag.

Skärpning!

Förstår att GP ses som en obehaglig sajt för dig, är säkert jobbigt med nyheter som till skillnad från avpixlat inte vinklar sina texter i syfte att hetsa mot invandrare och meningsmotståndare.

Men vad är det som är hatiskt på interasistmen.se förresten, har inte hittat ett enda hat där. Eller är alla som säger mot Sd per automatik hatiska?
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-04-07 18:58:07 följande:
    Den där Arne är inte logisk, inte ens rationell. Hoppas inte jag blir lika yr (och bitter) när jag blir så gammal.

www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2329592-arne-steen-sd-assimilera-och-stall-krav

www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-reder-ut-invandringen-folk-soder-om-alperna-ar-inte-onskvarda/

Det finns ett klipp i samband med GP-artikeln (som jag för övrigt håller med dig om, den karln är mer än lovligt förvirrad) där SDU-ordförande Kesselstrand tycker det är så jobbigt att föra diskussion om invandring när vänsterorienterade grupper uttrycker protester(!). Hans dröm är alltså att ensam få stå oemotsagd och mässa om hur hemska invandrare är.

Det är inget nytt att Sd vill begränsa yttrandefriheten för invandrare och meningsmotståndare, men när ska de lära sig att vi i Sverige faktiskt får säga emot politiska partier..?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2014-04-06 13:20:13 följande:
    Ännu en halmgubbe i debatten.

*klen debatt-teknik, nu*
    När du skriver "Det var nog snarare ett islamistiskt parti som avsågs med de 166000 personerna" får du inte bli förvånad när folk fäller kommentarer kring den likriktning ett sådant synsätt uttrycker.

Jag tycker fortfarande att det är ju en ganska charmig idé att alla 166000 mer eller mindre praktiserande muslimer i Sverige skulle tycka lika om någonting inklusive sin profet och skulle gå ihop till gemensam islamistisk sak.

Väldigt sagobokslogiskt.
  • effemgea
    themia skrev 2014-04-06 18:53:34 följande:
    Jag måste säga att du har en anspråkslös definition på SD:s "stora framgångar"
    minus 1,5 % sedan februari

www.tns-sifo.se/media/507020/vb_mar_2014_svd....
    Och medan MP ökar så minskar SD. 

Nu konkurrerar ju inte MP med SD-sekten om samma väljare - men sektens fokus på MP borde inte kunna vara negativtFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-07 20:48:20 följande:

Det finns ett klipp i samband med GP-artikeln (som jag för övrigt håller med dig om, den karln är mer än lovligt förvirrad) där SDU-ordförande Kesselstrand tycker det är så jobbigt att föra diskussion om invandring när vänsterorienterade grupper uttrycker protester(!). Hans dröm är alltså att ensam få stå oemotsagd och mässa om hur hemska invandrare är.
    Det är inget nytt att Sd vill begränsa yttrandefriheten för invandrare och meningsmotståndare, men när ska de lära sig att vi i Sverige faktiskt får säga emot politiska partier..?
    Allas lika rätt att uttrycka åsikter är ju så extremvänster-PK juh!! Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • pärla00

Det enda jag blev rädd för gällande Sd va när de uteslöt den där unga grabben som sen hittades död i någon form av självmord. Det är så viktigt att saker går rätt till....man undrar vad som hände?? Frös de ut honom??.Jag har velat Maila och fråga för att få mig en tydligare bild av partiets ageranden i verkligheten.... men bara ej blivit av. Dock påverkar nog just behandling av "oliktänkande" Hur man ser på partier...

Svar på tråden Varför hatar folk SD?