• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:35:50 följande:
    Citationstecken. Slå upp det ordet och återkom sedan.
    Slå upp vilket ord? Det betyder kortfattat uteslutande judehat. Kan du inte slå upp orden innan du börjar posta?
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:39:19 följande:
    Vilket skulle bevisas. Det finns ett namn för folk som vill spara in på bara en sorts människor, som skiljer sig från normen på ett eller annat vis. Ni brukar hävda att ni inte är den sorten. Du anar vad jag syftar på va?
    Jag anar vad du syftar på. Tyvärr har du missuppfattat vad du själv syftar på.
  • Dorian Ertymexx
    OneWish skrev 2014-04-13 13:39:35 följande:
    Slå upp vilket ord? Det betyder kortfattat uteslutande judehat. Kan du inte slå upp orden innan du börjar posta?
    Vänta nu, tror du att jag är judehatare alltså?? *skrattar mig fördärvad*
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 12:52:46 följande:
    Missade att du syftade på ustasja, snarare än "arabmuslimer". Bland de senare var det få som deltog på axelmakternas sida. Ustasja är ett undantag bland muslimerna. Och som sagt, det var tiofalt fler muslimer som slogs på de allierades sida. Som räddade judar, som slogs mot nazisterna.

Ironiskt att folk försvarar ett parti som hatar de som skyddade och räddade judar, och som för inte alls länge sedan glatt marscherade med nazistsymboler... kanske inte så lämpligt att gnälla om ustasja då.

De är inget undantag, du glömmer alla sovjetmuslimer eller vad man ska kalla dem som gick över till tyskarnas sida efter 21 Juni 1941. "Arabmuslimer" är inte de enda muslimerna...

Vill du beskylla mig för SD sympatier är du fel ute.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:38:10 följande:
    Nej, det följs av många i mellanöstern. Muslimerna i Kina, Kongo et al bryr sig inte lika mycket. Det bor liksom fortfarande många judar runtom i mellanöstern, och de får vara i fred. Märkligt va?

Vad du inte förstått är hur modernt det här problemet är, och hur mycket det är ett problem skapat av västvärlden. Se programmet och lär dig litet, vet ja'.
    Bor det många judar runt om i mellanöstern? Du kanske ska ta och uppdatera detta då... 

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_population_by_country

När jag tittar över listan liten snabbt så är den första mellanösterstat jag kan se undantaget Israel som av naturliga anledningar ligger först... Iran med sina 10000 judar. Jag kanske har en helt annan definition på många än du har... 

Eller så är skillnaden att du hellre skriver något påhittat för att stödja dina påhittade fakta än gör någon "research" före du skriver överhuvudtaget?
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-13 12:06:44 följande:

Nej, invandringskritikerna, om det är Sd du syftar på, uttrycker sig aldrig nedsättande om andra raser eller kulturer.

Det är andra som PÅSTÅR att Sd anser det.

Feministerna däremot, påstår ju att män förtrycker kvinnor, och en del, t.ex. Schyman, menar ju att män ska känna kollektiv skuld för detta, alltså t.ex. att vi män som aldrig har våldtagit kvinnor, ska känna skuld för att andra gör det.
    http://atillayoldas.blogg.se/2014/april/sd-ar-inte-rasister-men-2.html

Bara ett av många, många, många samlingar som finns på nätet. Jag letade inte ens, det dök upp på min facebook litet spontant bland bekanta. Men det är klart, SD-are säger ju aldrig vad de säger, utom när de inte hörs, och är inte rasister, för de hatar bara etniciteter och kulturer, inte raser, fast inte på riktigt, och de minns ju inte så mycket förstås, för det är ju bara deras upplevelse av vad de inte sagt... Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    OK, vi kan ju testa om 10 000 är många.

Ponera att 10 000 irakier kommer hit i år. Många eller få?
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:44:04 följande:
    Vänta nu, tror du att jag är judehatare alltså?? *skrattar mig fördärvad*
    Uh? Kan du inte läsa längre heller? Du skrev att många i SD och SDU var än i dag antisemiter... sedan drar du upp muslimer som första argument...

en antisemit hatar judar och judendom inget annat.
  • OneWish
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 13:47:34 följande:
    OK, vi kan ju testa om 10 000 är många.

Ponera att 10 000 irakier kommer hit i år. Många eller få?
    Kan du inte erkänna för en gångskull att du drar fram fakta ur röven gång på gång istället för att försöka trolla bort det med annat skitsnack? 

Många är naturligtvis en relativterm och i sammanhanget när man diskuterar ett område där det bor över 13 miljoner judar så är 10000 inte många i övriga mellanöstern...

Vilket var ditt argument för att islam inte alls har något problem med judar, men du har inte ens vett att läsa på om antisemitismen inom islam. Du vet uppenbarligen inte ens att judar och islamister krigat sedan tusentals år, att judarna blev förvisade från den arab halvön osv. 
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 10:30:56 följande:
    Han agerade inte mot rasism. Han provocerande en gammal dam med hotfull framtoning. Och med tanke på hans brottsliga och mentala historia ska kvinnan vara glad över att hon inte blev misshandlad av honom. 

Hotfull framtoning? Men snälla lilla du, jag kollade på klippet och finner inget hotfullt i det. Du yrar konstant om nån brottslig och mental historia som om du känner honom, det du har läst finns garanterat på avpissat i kommentarsfälten. Du vet inte vad det är för person, du gör en massa antaganden. Det är en person som söker hjälp och blir bemött med rasism. De åsikterna hör inte hemma inom Röda Korset och det är det enda som är relevant i denna historia. Jag förstår att du gärna vill ha rasister lite överallt i samhället för att göra invandrarna så ovälkomna som möjligt, men det fungerar inte på det viset.

Privata organisationer har FULL rätt att välja sina företrädare, precis som facket och politiska partier. Varför ska det vara så svårt att förstå..?! Röda Korsets hemsida blev för övrigt utsatt för en DOD-attack efter denna händelse, återigen ett bevis på att Sd´s hatsvans ska tysta och trycka ner alla som motarbetar rasism och främlingsfientlighet.

Om jag skrev ut mitt namn och stad här så skulle det inte ta en dag innan jag var tvungen att fly. Är det demokrati á la Sd?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?