• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 14:08:22 följande:

Hotfull framtoning? Men snälla lilla du, jag kollade på klippet och finner inget hotfullt i det. Du yrar konstant om nån brottslig och mental historia som om du känner honom, det du har läst finns garanterat på avpissat i kommentarsfälten. Du vet inte vad det är för person, du gör en massa antaganden. Det är en person som söker hjälp och blir bemött med rasism. De åsikterna hör inte hemma inom Röda Korset och det är det enda som är relevant i denna historia. Jag förstår att du gärna vill ha rasister lite överallt i samhället för att göra invandrarna så ovälkomna som möjligt, men det fungerar inte på det viset.
    Privata organisationer har FULL rätt att välja sina företrädare, precis som facket och politiska partier. Varför ska det vara så svårt att förstå..?! Röda Korsets hemsida blev för övrigt utsatt för en DOD-attack efter denna händelse, återigen ett bevis på att Sd´s hatsvans ska tysta och trycka ner alla som motarbetar rasism och främlingsfientlighet.

Om jag skrev ut mitt namn och stad här så skulle det inte ta en dag innan jag var tvungen att fly. Är det demokrati á la Sd?
    Nej, jag känner inte honom. Men domsluten talar sitt tydliga språk. Han är en farlig återfallsförbrytare. Klart att den gamla kvinnan kände sig hotat av honom. Man hör ju verkligen den hotfulla stämningen och tonläget i videon.

Här kan du läsa offentliga handlingar:
    http://www.exponerat.info/muslimen-som-filmade-och-avslojade-roda-korsetkvinnan-ar-domd-for-grova-brott/
  • OneWish
    Gert skrev 2014-04-13 14:18:34 följande:
    Nej, jag känner inte honom. Men domsluten talar sitt tydliga språk. Han är en farlig återfallsförbrytare. Klart att den gamla kvinnan kände sig hotat av honom. Man hör ju verkligen den hotfulla stämningen och tonläget i videon.

www.exponerat.info/muslimen-som-filmade-och-a.../
    Helt sinnesjukt och hon säger ju inte ens något som är rasistiskt.
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • Philipsson

Men för att person vill anpassa invandringen till europeisk standard, så innebär ju inte att hen är rasist för det. Det skulle ju innebära att alla länder utom Sverige vore rasistiska, och den som påstår det, vore ju chauvinist om nåt!

De som är mest nationalistiska/chauvinistiska i detta land, är ju feministerna, som säger om andra länder att de inte "har kommit lika långt som vi". Snacka om att klappa sig själva på ryggen, att se ner på andra länder!
  • Dorian Ertymexx
    OneWish skrev 2014-04-13 13:50:37 följande:
    Uh? Kan du inte läsa längre heller? Du skrev att många i SD och SDU var än i dag antisemiter... sedan drar du upp muslimer som första argument...

en antisemit hatar judar och judendom inget annat.

Vänta nu - tror du på fullaste allvar att man inte kan vara antisemit och islamofob/antiarab samtidigt?

Och för övrigt så, nej, antisemiter gillar inte semiter. Araber är semiter. Men visst, oftast används ordet specifikt om judar.

Hade du läst noga, dessutom, hade du sett att jag skrev att ett av de stora bråken mellan SD och SDU var att SD är mer antimuslismskt/antiMENA, medan SDU är mer antisemitiskt. Hoppas du läser så här långt den här gången då.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    OneWish skrev 2014-04-13 13:54:35 följande:
    Kan du inte erkänna för en gångskull att du drar fram fakta ur röven gång på gång istället för att försöka trolla bort det med annat skitsnack? 

Många är naturligtvis en relativterm och i sammanhanget när man diskuterar ett område där det bor över 13 miljoner judar så är 10000 inte många i övriga mellanöstern...

Vilket var ditt argument för att islam inte alls har något problem med judar, men du har inte ens vett att läsa på om antisemitismen inom islam. Du vet uppenbarligen inte ens att judar och islamister krigat sedan tusentals år, att judarna blev förvisade från den arab halvön osv. 
    Som sagt, se dokumentärserien jag hänvisade till. Sista delen är ikväll, första delen försvinner från nätet om sex dagar. Det är fyra timmar av ditt liv, och du kan lära dig massor av en massa lärda forskare. Var inte så obstinat, det är en intressant serie!
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-13 13:57:20 följande:

Du talar som en rasist. Ni tar båda på er skygglappar för att slippa se verkligheten.

Vad är det som är så hemskt med verkligheten så att ni inte vill se den?

Jag är inte sverigedemokrat, hur mkt du än påstår det.

---
    Däremot: Sluta upp med att spamma sönder tråden. Nättroll!!!
    "NÄ DET ÄR DU SOM ÄR BAJS!!!" sade ungen till läraren som försökte peka på den bruna fläcken i byxan.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-13 14:37:17 följande:

Men för att person vill anpassa invandringen till europeisk standard, så innebär ju inte att hen är rasist för det. Det skulle ju innebära att alla länder utom Sverige vore rasistiska, och den som påstår det, vore ju chauvinist om nåt!

De som är mest nationalistiska/chauvinistiska i detta land, är ju feministerna, som säger om andra länder att de inte "har kommit lika långt som vi". Snacka om att klappa sig själva på ryggen, att se ner på andra länder!

Ehm, har du LÄST länken? Inget av citaten handlar om att "anpassa invandring", det handlar om ren och skär rasism!

• Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-13 15:21:29 följande:

Ehm, har du LÄST länken? Inget av citaten handlar om att "anpassa invandring", det handlar om ren och skär rasism!

Eller, för att föra litet våld på ordstäv, i detta fall oren och brun rasism.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-13 14:18:34 följande:

www.exponerat.info/muslimen-som-filmade-och-avslojade-roda-korsetkvinnan-ar-domd-for-grova-brott/

Hans ev kriminella förflutna har noll och åter noll relevans i sammanhanget. För övrigt var det inget "den gamla damen" rimligtvis kunde känna till så varför tjatar du om det om och om igen?

Hon kunde inte låta bli att slänga ur sig fraser om att svenska ungdomar ska få gå före invandrare, då är det rasistiskt eftersom hon samtidigt säger att invandrarungdomar är mindre värda. Men om det är rasistiskt eller inte har ingen relevans, hennes uttalande strider mot Röda Korsets grundläggande värderingar, vad i detta är det du inte förstår?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-13 17:26:22 följande:

Hans ev kriminella förflutna har noll och åter noll relevans i sammanhanget. För övrigt var det inget "den gamla damen" rimligtvis kunde känna till så varför tjatar du om det om och om igen?

Hon kunde inte låta bli att slänga ur sig fraser om att svenska ungdomar ska få gå före invandrare, då är det rasistiskt eftersom hon samtidigt säger att invandrarungdomar är mindre värda. Men om det är rasistiskt eller inte har ingen relevans, hennes uttalande strider mot Röda Korsets grundläggande värderingar, vad i detta är det du inte förstår?
    Hans brottsliga historia har visst relevans i sammanhanget. Det är en trovärdighetsfråga. Han gick dit i syfte med att filma en gammal dam samtidigt som han ställde en massa provocerande frågor och han uppträde hotfullt. Jag undrar vad det är för en människa som gör så egentligen. Han kan inte vara den vassaste kniven i lådan.

Röda Korset gjorde sig enbart av med den tanten för mediadrevet. Situation påminner mycket om Sheratongate. Där var det också PK-drevet som gjorde att Sheraton bad om ursäkt för ingenting. Sverige har blivit så fjantigt. Man får inte säga vad man vill längre förrän PK-sekten kommer och klappar en på fingrarna.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?