Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Lucky Loke skrev 2014-04-08 01:47:41 följande:
    SD-väljarna fascinerar mig. För första gången i svensk historia kämpar folk på riktigt för att minska sina mänskliga och medborgerliga rättigheter (??!!). Fullständigt aningslösa om hur resultatet skulle bli om de nu, Gud förbjude, fick sina önskningar uppfyllda. Hur tänker man om man vill: - Försämra arbetsrätten? I Norge sitter de nu i regeringen, och har redan utarbetat ett förslag som snart kommer att börja gälla, vilket innebär att arbetsgivare när som helst kan kalla in sina anställda för att arbeta. Den som nekar att komma riskerar att förlora sin anställning. Här i landet vill SD försämra LAS, det vill säga turordningsreglerna och införa obligatorisk fackavgift. Det senaste kommer att leda till att fackförbundsrörelsen kommer att utarmas på medlemmar och på så vis få mindre inflytande. De som är anställda riskerar i framtiden att helt ligga i händerna på sin arbetsgivare. Hur ska det gå med 8-timmarsdagen, semester, tjänstledigt, arbetsmiljön, fasta anställningar, löner osv, om SD får härja fritt? Ska vi tillbaka till statarsamhället menar de? - Försämra demokratin. Det finns alltså folk här i landet som inte vill ha religionsfrihet? Hur är det möjligt att man föredrar att staten ska bestämma vad man ska tro eller inte tro? En historiskt sett unik rättighet som det svenska folket åtnjutit sedan 50-talet, spottar alltså bortskämda svenskar på idag? -Minska de mänskliga rättigheterna genom att neka samkönade inseminering och adoptionsrätt, förbjuda homosexuella att gifta sig i kyrkan. Vad kommer därnäst undrar man? Vilka andra grupper kommer att utdefinieras och kränkas? Handikappade, psykiskt sjuka, folk med annan hudfärg eller några andra? -Minska skatteintäkterna. Hur ska man finansiera en välfärd värd namnet utan pengar? Endast en idiot tror att pengarna från asylinvandringen räcker till det. SD har själva röstat på alla jobbskatteavdrag vilket gynnat den välgödda medel- och överklassen främst, till priset av nedskärningar inom offentlig sektor, sjuka och arbetslösa. Jag tillhör själv de välgödda men jag tycker att detta är girighet på hög nivå och att det vittnar om en utbredd brist på empati och medkänsla. -Göra sig av med rättigheterna för alla medborgare att själv få definiera sin nationalitet. Vem, har rätt att tala om för andra vad som är ”svenskt” eller inte? Om för många upplevs vara ”icke-lojala” mot svenskheten hur ska man lösa det? Blir det fängelse eller böter om flertalet svenskar skulle gilla att fira en utländsk tradition, ex Alla hjärtans dag eller Halloween? Ska det bli ett A- och B-lag i samhället, där de som går med knätofsar och käkar lungmos får en bättre status, ungefär som i DDR? Hur ska staten kontrollera att svenskarna är svenska nog? Ja, listan kan göras lång. Hur kan man välja att dessa människor med så uppenbart låg moralisk nivå ska styra ens liv? Fascinerande som sagt.
    Klart de vill ha tillbaka statarsamhället, det var ju "bättre förr" vet du.

Hur det blir kan vi redan se - såg löpsedel om kvinna som i vården pekade på felaktigheter, och fick sparken som tacken. Stört är milt uttryck.

Pengarna är bara en ursäkt. Som när SD säger sig vurma för de äldre, men i praktiken röstar SD för sänkta skatter för banker. De skiter i det mesta, bara "babbarna" försvinner.

Klart att de vill utarma facken, de är ju mot fackliga organisationer. Utom sin egen, får man väl anta... Klassiskt SD att vara emot fackförbund men sedan skapa ett eget fack.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Lucky Loke skrev 2014-04-08 01:47:41 följande:
    SD-väljarna fascinerar mig. För första gången i svensk historia kämpar folk på riktigt för att minska sina mänskliga och medborgerliga rättigheter (??!!). Fullständigt aningslösa om hur resultatet skulle bli om de nu, Gud förbjude, fick sina önskningar uppfyllda. Hur tänker man om man vill: - Försämra arbetsrätten? I Norge sitter de nu i regeringen, och har redan utarbetat ett förslag som snart kommer att börja gälla, vilket innebär att arbetsgivare när som helst kan kalla in sina anställda för att arbeta. Den som nekar att komma riskerar att förlora sin anställning. Här i landet vill SD försämra LAS, det vill säga turordningsreglerna och införa obligatorisk fackavgift. Det senaste kommer att leda till att fackförbundsrörelsen kommer att utarmas på medlemmar och på så vis få mindre inflytande. De som är anställda riskerar i framtiden att helt ligga i händerna på sin arbetsgivare. Hur ska det gå med 8-timmarsdagen, semester, tjänstledigt, arbetsmiljön, fasta anställningar, löner osv, om SD får härja fritt? Ska vi tillbaka till statarsamhället menar de? - Försämra demokratin. Det finns alltså folk här i landet som inte vill ha religionsfrihet? Hur är det möjligt att man föredrar att staten ska bestämma vad man ska tro eller inte tro? En historiskt sett unik rättighet som det svenska folket åtnjutit sedan 50-talet, spottar alltså bortskämda svenskar på idag? -Minska de mänskliga rättigheterna genom att neka samkönade inseminering och adoptionsrätt, förbjuda homosexuella att gifta sig i kyrkan. Vad kommer därnäst undrar man? Vilka andra grupper kommer att utdefinieras och kränkas? Handikappade, psykiskt sjuka, folk med annan hudfärg eller några andra? -Minska skatteintäkterna. Hur ska man finansiera en välfärd värd namnet utan pengar? Endast en idiot tror att pengarna från asylinvandringen räcker till det. SD har själva röstat på alla jobbskatteavdrag vilket gynnat den välgödda medel- och överklassen främst, till priset av nedskärningar inom offentlig sektor, sjuka och arbetslösa. Jag tillhör själv de välgödda men jag tycker att detta är girighet på hög nivå och att det vittnar om en utbredd brist på empati och medkänsla. -Göra sig av med rättigheterna för alla medborgare att själv få definiera sin nationalitet. Vem, har rätt att tala om för andra vad som är ”svenskt” eller inte? Om för många upplevs vara ”icke-lojala” mot svenskheten hur ska man lösa det? Blir det fängelse eller böter om flertalet svenskar skulle gilla att fira en utländsk tradition, ex Alla hjärtans dag eller Halloween? Ska det bli ett A- och B-lag i samhället, där de som går med knätofsar och käkar lungmos får en bättre status, ungefär som i DDR? Hur ska staten kontrollera att svenskarna är svenska nog? Ja, listan kan göras lång. Hur kan man välja att dessa människor med så uppenbart låg moralisk nivå ska styra ens liv? Fascinerande som sagt.
    Ännu en SD-klassiker: man vill ha obrottslig lojalitet från invandrare liksom ursvenskar, ingen ska ha dubbla lojaliteter mot nationen och knugen. Säger Jimmy Åkesson, som själv kallar sig "etnisk skåning". Inga dubbla lojaliteter där inte, eller? Flört
  • Dorian Ertymexx
    Lucky Loke skrev 2014-04-08 02:12:04 följande:
    ...och folk går på det. Kortsiktigt tänkande, till synes enkla "lösningar" och tunnelseende. Tyvärr kommer de inte att inse detta förrän det är försent. Hur någon kan gå på detta kommer för mig alltid att vara en gåta. Att rösta på ett parti som utnyttjar demokratin för att i slutändan kunna försämra demokratin. Jösses...
    Kombo av hopplöshet, rädsla och rent trots. Hopplöshet inför en känsla av maktlöshet i dåliga tider, rädsla för vad de dåliga tiderna ska leda till, och trots mot den maktapparat som låtit detta ske. Det sista kan jag förstå när nya socialmoderaterna i stort sett är ett stort parti (alltså S och M menar jag då), med små skillnader i politik. Och få partier har några som helst visioner annat än över nästa mandatperiod. Då blir SDs reaktionära vurmande för "det var bättre förr" onekligen lockande för de som tror på deras sirensång.
  • Dorian Ertymexx
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 02:23:31 följande:
    Tänker du spamma alla trådar nu med idiotiska one-liners som du brukar göra? Du är faktiskt känd på forumet som en okunnig idiot.

kvalitet vinner över kvantitet. Men det förstår väl inte du.

trött idag efter arbetsdagen? Nä, tänkte väl det.

Blodröd i ditt hjärta ändå.
    Hahahaha, jag hade kaaanske gått på din "kritik" om jag a) hade haft låg självkänsla, b) verkligen bara skrev one-liners (att skriva att jag skriver one-liners som svar på ett längre inlägg var kanske inte ditt smartaste drag, om man så säger), och c) om jag inte visste att det fanns en tråd där jag faktiskt nämns som en av de jobbigare motståndarna för Sd-fansen.

Nice try, no cookie.
  • Dorian Ertymexx

Apropå det där med SD och åsiktsfrihet:

här

Eller på ren svenska: "gilla oss eller bli utkastad!"

• Dorian Ertymexx
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 02:39:07 följande:
    På vilket exakt vis tyckte du att Fröken Herrstedt hade fel? Ditt hat emot SD känner vi redan till och kräver ingen ytterligare manifestation från dig.

Ser du dig som en Sjöstedts fotsoldater?
    Du menar alltså att det är helt i sin ordning att sparka folk för att de känner sig obekväma och yttrar detta? Så SD-are ska få säga vad de vill, men ve den som säger emot? Du har en konstig syn på yttrandefrihet, måste jag säga. Men jag är knappast förvånad längre.

Inte hat, kritik. Jag är inte SD-hatare, jag är SD-kritisk. Precis som SD är "invandringskritisk".
  • Dorian Ertymexx
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 03:31:04 följande:
    Och en sak ska du ha klart för dig Dårian, jag glömmer inte dina lögner: I mars 2014 fick demokratifientliga krafter mig avstängd från forumet, bland annat hade jag uttryckt sanningar som att vi år 1994 hade bara 4 utanförskapsområden och idag över 150 st tack vare den extrema utomeuropeiska massinvandringen

Efter att jag blev avstängd började du i vanlig ordning spamma med dina one-liners och sedvanliga kommunistiska lögner - jag citerar:

Eh, hade vi fyra utanförskapsområden 1994? Vart då, i Tommelilla? Du saknar ju alla verklighetsförankring, redan på åttiotalet fanns det ... (följt av egna påhitt)

När folkpartiet utvecklade sin utanförskapskarta så kom dom fram till att vi bara hade 3 utanförskapsområden redan år 1990, som du förstår finns det mer statistik om detta

www.folkpartiet.se/ImageVault/Images/id_3491/...

Det finns såklart statistik på att den massiva neger och arab-invandringen skapat över 150 av dessa områden idag, vi har upplopp, stenkastning och U name it - du vet själv!

Du får ha vilken ideologisk inriktning du vill då jag respekterar demokratin, du får rösta på vad du vill och du får snusa i vilkens skrev du vill.

Vad som däremot gör mig vansinnig är dina lögner, du har bevisat mer än en gång att du har inga argument - du har lögnen och kvantiteten. Men ge fan i det!

Det här är såklart bara ett exempel av många, du är bara en vänsterextremist av många. När sanningssägaren är avstängd dansar kommunisten på bordet.

Vad som gör mig fullständigt vansinnig är: Att ni är okunniga/oproduktiva low-lives som ska tala om för dom som föder er att dom är fascister/rasister/nazister utan att ni har en aning. Ni hatar den hand som föder er och det sjukliga är att ni med lögner ska bräcka det sk "kapitalet"

Vad fan ska ni leva av sen?  Era dumma jävlar! Och nej jag pratar inte bara om dig Dårian.

Och sen sitter ni där och pratar om att få hit fler bidragstagare, ni till och med ljuger för att få hit fler. Trots att ni varken bidrar till kassan eller förstår någonting om någonting.

Vad är det för fel på er?

Som sagt, tyck vad ni vill, men ge fan i att ljuga och tysta oliktänkande.
    Det blir inte "mina påhitt" mer för att du tjatar om det. Du kanske har dåligt (eller selektivt) minne, jag har det inte. Fanns fler än fyra utanförskapsområden i min del av staden på den tiden, och det fanns än fler utanför Stockholm då. Så att det skulle funnits totalt fyra är humbug.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-04-08 08:36:01 följande:

Hade du och jag samt nihka och andra kritiska mot Sd agerat med egna namn så skulle vi ha fått leva med skyddad identitet nu..
    Vet. Fick "hedersomnämnande" i en Flashbacktråd för ett gäng år sedan, och folk har försökt outa mig (men gissade fel på vem jag är) också. Så mycket för SD-fansens respekt för yttrandefriheten, när de försöker tysta oss med mer eller mindre subtila hot.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?