• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Politisk härdsmälta skrev 2014-04-17 21:57:13 följande:
    Jag kanske drog förhastade slutsatser. Just det här med att vänsterprofiler uppmanar andra att äta avföring, egen eller andras, verkar rikta sig mot både män och kvinnor. Det är möjligt att det inte alls handlar om unken kvinnosyn utan snarare unken människosyn.

twitter.com/SamsonWiklund/status/414748141658...

Själv har jag aldrig intresserat mig närmre för den här sortens utsvävningar, därav min okunskap. Kanske kan det handla om någon slags koprofil läggning som projiceras på andra? Eller någon slags primitivt dominansbeteende?

Eller kanske är det helt enkelt så att både Jorge och Samson skulle ha utbyte av att läsa om delar av sin utbildning på Gubbängens grundskola och ta del av kunskaperna inom retorik och argumentationsteknik så de slipper referera till avföring så snart känslorna rusar.

Förmodligen är det så.

En nyfiken fråga bara. Jag har inte läst något om det här mer än att det handlar om någon från Röda Korset.

Jag betraktar Röda Korset som en politiskt obunden och global organisation, snarare lite småborgerlig än vänsterprofilerad. Kan det vara "Röda" i Röda Korset son får sekten att tro att det är en vänsterorganisation?

Eller har jag missat något väsentligt?
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • chrissandra
    effemgea skrev 2014-04-17 22:36:51 följande:
    Förmodligen är det så.

En nyfiken fråga bara. Jag har inte läst något om det här mer än att det handlar om någon från Röda Korset.

Jag betraktar Röda Korset som en politiskt obunden och global organisation, snarare lite småborgerlig än vänsterprofilerad. Kan det vara "Röda" i Röda Korset son får sekten att tro att det är en vänsterorganisation?

Eller har jag missat något väsentligt?

Sekten?

Livets Ord?
    Scientologerna?
  • effemgea
    chrissandra skrev 2014-04-17 22:35:41 följande:

*klistrar in*

Stor ökning av invandrare från Syrien och Somalia

Antalet invandrare under 2013 var rekordhögt då 115 845 personer, 55 419 kvinnor och 60 426 män, flyttade till Sverige. Återinvandrade svenska medborgare utgjorde 18 procent av alla invandrare, och var den enskilt största gruppen. Ökningen av antalet invandrare jämfört med 2012 förklaras av att invandringen av medborgare från Syrien och Somalia ökade med drygt 13 000 personer. Under 2013 var 10 procent av invandrarna medborgare från Syrien och en nästan lika stor andel somaliska medborgare.

Ja, vad vill du med det.

Om 10 procent av invandrarna var från Syrien så kom det en miljon invandrare till Sverige förra året om det kom 100.000 från Syrien som Gert påstår.

Nu kan du ju se av dina egna siffror att det kom 115.000 totalt.

Som jag skrev till Gert när hen började kackla om 100.000 syrier till Sverige förra året- så står det nog SD på hens kulram.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    chrissandra skrev 2014-04-17 22:40:04 följande:

Sekten?

Livets Ord?
    Scientologerna?
    SD. Många avhoppare har beskrivit SD som en sekt. 

Vill du ha några länkar?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 22:32:27 följande:
    Så när det gäller sverigedemokrater gäller inte dina fina ord - "Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill." Det borde väl även gälla politiker? Och ingen av dessa är mördare.

Men lilla du, nu vränger du ord igen. Jag menade ju dig, det är ju du som anser att kriminella inte ska få nån ny chans. Varför är det ett rejält antal kriminella i ditt parti i så fall?
  • effemgea

Glad påsk, förresten!

Strunta i SD för en gångs skull.

Gör något vettigt av våren och påsken i stället!

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 22:49:48 följande:

Men lilla du, nu vränger du ord igen. Jag menade ju dig, det är ju du som anser att kriminella inte ska få nån ny chans. Varför är det ett rejält antal kriminella i ditt parti i så fall?
    Mördare ska inte få bli läkare anser jag. Men du tycker att det är en bra idé. Att småkriminella blir politiker är väl inte så mycket att hetsa upp sig över. De flesta politiker är ändå kriminella.
  • chrissandra
    effemgea skrev 2014-04-17 22:44:18 följande:
    Ja, vad vill du med det.

Om 10 procent av invandrarna var från Syrien så kom det en miljon invandrare till Sverige förra året om det kom 100.000 från Syrien som Gert påstår.

Nu kan du ju se av dina egna siffror att det kom 115.000 totalt.

Som jag skrev till Gert när hen började kackla om 100.000 syrier till Sverige förra året- så står det nog SD på hens kulram.

Du ville ju veta eller frågar du bara för att låta intresserad?

Vad menar du med att jag kan se? "Nu kan du ju se av dina egna siffror att det kom 115.000 totalt."

Har jag någonsin påstått något vad gäller antal?
  • Gert
    effemgea skrev 2014-04-17 22:45:27 följande:

Vill du ha några länkar?
    Länka gärna. Så ska vi se hur trovärdiga källorna är.
  • chrissandra
    effemgea skrev 2014-04-17 22:45:27 följande:

Vill du ha några länkar?

Å, du är en avhoppare! Visste inte det.

Nån, kalla det sekt då om det känns bra för dig.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?