• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 21:23:12 följande:

Nu tror jag du har missförstått syftet med vården. De som behöver vård ska få det. Syftet är inte att hålla någon borta.
    Vill du ha mördare som vårdpersonal?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 21:34:39 följande:
    Vill du ha mördare som vårdpersonal?

Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill. Om du tycker det är fel så kan du ju börja med att rensa upp i ditt parti, där finns många kriminella.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-04-17 21:31:03 följande:
    Jag gissar att du inte delar min uppfattning om att hjärndöda sajter  som avpixlat har en förödande effekt på de stackare som redan har en mycket begränsad tankeförmåga.

Numer är det snarare regel än undantag att anhängare till toksekten tar ett enstaka exempel och sen börjar kackla i triumf om att sådana är de - de där andra. Precis utifrån samma mönster som avpixlat är uppbyggt kring.

Jag kommer just från en tråd där toksekten fått tag på en tjej som får frågan av en tidning om hon är intresseras av politik. Hon svarar att hon inte är detta men röstar på MP.

Utifrån detta exempel har toksektens anhängare konstaterat hur miljöpartister är vid ett flertal tillfällen här på FL

På Gubbängens skola i Stockholm försöker man lägga fokus på att lära eleverna retorik och argumentationsteknik under hela grundskoletiden. Skulle detta genomföras i samtliga Sveriges skolor skulle det med all sannolikhet innebära slutet för toksekten
    Och du kan inte ens ta avstånd från vänsterns förnedrande kvinnosyn.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 21:38:49 följande:

Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill. Om du tycker det är fel så kan du ju börja med att rensa upp i ditt parti, där finns många kriminella.
    Jag skulle inte vilja att min läkare var en mördare. Men du är av en annan åsikt ser jag.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 21:40:41 följande:
    Jag skulle inte vilja att min läkare var en mördare. Men du är av en annan åsikt ser jag.

Så länge man inte begår nya brott så ser jag inget problem med det.

Du verkar inte ha något problem med alla kriminella inom Sd, dags att börja se om sin egen bakgård innan du gnäller på andras?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 21:44:41 följande:

Så länge man inte begår nya brott så ser jag inget problem med det.
    Du verkar inte ha något problem med alla kriminella inom Sd, dags att börja se om sin egen bakgård innan du gnäller på andras?
    Kriminella inom SD, vilka då? Jag är tveksam till om det finns mördare inom SD. Nu anklagar du mig för att vara kriminell också.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-04-17 21:39:03 följande:
    Och du kan inte ens ta avstånd från vänsterns förnedrande kvinnosyn.
    Fast jag försökte ju förklara. Det var ett enstaka exempel - och toksekten tar enstaka exempel som generella sanningar.

Vad jag menar är att SD-kommunpolitikern i Västerås som misshandlade sin kvinna, är just ett enstaka exempel.

Utifrån hans exempel kan man inte påstå att toksekten är kvinnomisshandlare. I så fall sänker man sig till samma nivå som de hjärndödas förening på avpixlat.

Hur går det med kulramen, förresten, Är det fortfarande 100.000 syrier som kom till Sverige förra åretFörvånad

Ca 100 000 syrier kom hit förra året och mer väntas komma i år.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • chrissandra
    effemgea skrev 2014-04-17 21:53:54 följande:
    Fast jag försökte ju förklara. Det var ett enstaka exempel - och toksekten tar enstaka exempel som generella sanningar.

Vad jag menar är att SD-kommunpolitikern i Västerås som misshandlade sin kvinna, är just ett enstaka exempel.

Utifrån hans exempel kan man inte påstå att toksekten är kvinnomisshandlare. I så fall sänker man sig till samma nivå som de hjärndödas förening på avpixlat.

Hur går det med kulramen, förresten, Är det fortfarande 100.000 syrier som kom till Sverige förra åretFörvånad
    Ca 100 000 syrier kom hit förra året och mer väntas komma i år.
    Syrienkonflikten leder till ökad invandring         

Konflikten i Syrien har lett till en av 2000-talets största flyktingströmmar. I början av prognosperioden kommer invandringen till Sverige därför till stor del präglas av att människor har lämnat Syrien. Alla invandrare är inte flyktingar, det finns många olika skäl att flytta till Sverige och i år beräknas 127 000 invandra.            

De senaste årens höga invandring bedöms fortsätta främst på grund av politisk instabilitet i olika delar av världen. Framförallt förväntas inbördeskriget i Syrien påverka migrationen till Sverige under den närmaste tiden. Det finns flera faktorer som både kan öka och minska invandringen. Den framtida invandringens utveckling är därför svår att förutse. Det gäller bland annat osäkerheten om hur länge konflikten i Syrien kommer pågå, risken för konfliktspridning inom regionen och EU:s migrationspolitik. Prognosen över antalet invandrare är mycket osäker, både på kort och lång sikt.

• Politisk härdsmälta
    effemgea skrev 2014-04-17 21:31:03 följande:
    Jag gissar att du inte delar min uppfattning om att hjärndöda sajter  som avpixlat har en förödande effekt på de stackare som redan har en mycket begränsad tankeförmåga.

Numer är det snarare regel än undantag att anhängare till toksekten tar ett enstaka exempel och sen börjar kackla i triumf om att sådana är de - de där andra. Precis utifrån samma mönster som avpixlat är uppbyggt kring.

Jag kommer just från en tråd där toksekten fått tag på en tjej som får frågan av en tidning om hon är intresseras av politik. Hon svarar att hon inte är detta men röstar på MP.

Utifrån detta exempel har toksektens anhängare konstaterat hur miljöpartister är vid ett flertal tillfällen här på FL

På Gubbängens skola i Stockholm försöker man lägga fokus på att lära eleverna retorik och argumentationsteknik under hela grundskoletiden. Skulle detta genomföras i samtliga Sveriges skolor skulle det med all sannolikhet innebära slutet för toksekten
    Jag kanske drog förhastade slutsatser. Just det här med att vänsterprofiler uppmanar andra att äta avföring, egen eller andras, verkar rikta sig mot både män och kvinnor. Det är möjligt att det inte alls handlar om unken kvinnosyn utan snarare unken människosyn.

twitter.com/SamsonWiklund/status/414748141658079232

Själv har jag aldrig intresserat mig närmre för den här sortens utsvävningar, därav min okunskap. Kanske kan det handla om någon slags koprofil läggning som projiceras på andra? Eller någon slags primitivt dominansbeteende?

Eller kanske är det helt enkelt så att både Jorge och Samson skulle ha utbyte av att läsa om delar av sin utbildning på Gubbängens grundskola och ta del av kunskaperna inom retorik och argumentationsteknik så de slipper referera till avföring så snart känslorna rusar.

• Gert
    effemgea skrev 2014-04-17 21:53:54 följande:

Du har fortfarande inte tagit avstånd från vänsterns förnedrande kvinnosyn. Du bara lekar med orden och försöker få det till att SD är kvinnomisshandlare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?