• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gräsrot
    Gert skrev 2014-04-17 21:21:30 följande:
    Främlingsfientliga syften, på vilket sätt?

"I dag finns det tre partier med främlingsfientliga idéer represen-terade i riksdagen eller i åtminstone någon av Sveriges kommuner. De tre partierna är Sverigedemokraterna, Nationaldemokraterna och Svenskarnas parti."

"Man väljer att tala om nationer i stället för etniska grupper. I Sverige finns till exempel inte bara den svenska nationen utan också den samiska och tornedalsfinska (och får man anta den judiska, romska och sverigefinska). SD utesluter inte att någon utifrån ska kunna bli svensk, men kraven är hårda. De måste till exempel se den svenska historien som sin och visa större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan. För att få bli svenska medborgare måste de vara fullt ut assimilerade och det kan, skriver SD, ta flera generationer."

"SD motsätter sig alla former av mångkulturalism. "

"Men i grunden kvarstår partiets profil jämfört med situationen 1989 då det klassificerades som en främlingsfientlig organisation. SD finns i huvudsak kvar i samma position, men har förvisso stärkt sin ställning."

Samtliga citeringar kommer från SOU 2012:74 sid 161 -164 i kapitlet som behandlar SD. Notera att forskningsledaren är Bengt Westerberg (ja han som gick när Ian kom in i TV-studion) och därför inte tillhör vänsterextremisterna.

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 22:00:37 följande:
    Du har fortfarande inte tagit avstånd från vänsterns förnedrande kvinnosyn. Du bara lekar med orden och försöker få det till att SD är kvinnomisshandlare.

Du om någon leker med orden, bryr dig inte om konsekvens i dina ståndpunkter eller något alls så länge dina åsikter är de enda som får yttras.
  • Gräsrot
    Gert skrev 2014-04-17 21:40:41 följande:
    Jag skulle inte vilja att min läkare var en mördare. Men du är av en annan åsikt ser jag.
    och hur vet du att du inte har det redan? han/hon/hen kanske inte är påkommen och dömd än utan planerar hur han/hon/hen ska ha ihjäl dig på mest plågsamma vis just nu..
  • Gert
    Gräsrot skrev 2014-04-17 22:20:26 följande:

"I dag finns det tre partier med främlingsfientliga idéer represen-terade i riksdagen eller i åtminstone någon av Sveriges kommuner. De tre partierna är Sverigedemokraterna, Nationaldemokraterna och Svenskarnas parti."

"Man väljer att tala om nationer i stället för etniska grupper. I Sverige finns till exempel inte bara den svenska nationen utan också den samiska och tornedalsfinska (och får man anta den judiska, romska och sverigefinska). SD utesluter inte att någon utifrån ska kunna bli svensk, men kraven är hårda. De måste till exempel se den svenska historien som sin och visa större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan. För att få bli svenska medborgare måste de vara fullt ut assimilerade och det kan, skriver SD, ta flera generationer."

"SD motsätter sig alla former av mångkulturalism. "

"Men i grunden kvarstår partiets profil jämfört med situationen 1989 då det klassificerades som en främlingsfientlig organisation. SD finns i huvudsak kvar i samma position, men har förvisso stärkt sin ställning."

Samtliga citeringar kommer från SOU 2012:74 sid 161 -164 i kapitlet som behandlar SD. Notera att forskningsledaren är Bengt Westerberg (ja han som gick när Ian kom in i TV-studion) och därför inte tillhör vänsterextremisterna.

Bengt Westerberg? Allvarligt? Där dog all trovärdighet i texten.
  • Gert
    Gräsrot skrev 2014-04-17 22:23:31 följande:
    och hur vet du att du inte har det redan? han/hon/hen kanske inte är påkommen och dömd än utan planerar hur han/hon/hen ska ha ihjäl dig på mest plågsamma vis just nu..
    Nä, det har du rätt i. Än så länge har jag inte varit hos en läkare med svenskt namn.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-17 21:46:54 följande:
    Kriminella inom SD, vilka då? Jag är tveksam till om det finns mördare inom SD. Nu anklagar du mig för att vara kriminell också.

Dags att öva på läsförståelse kanske? Jag har inte påstått att du är kriminell.

I Dalarna är 10% av Sd-förtroendevalda kriminella:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4738381
  • effemgea
    Gert skrev 2014-04-17 22:00:37 följande:
    Du har fortfarande inte tagit avstånd från vänsterns förnedrande kvinnosyn. Du bara lekar med orden och försöker få det till att SD är kvinnomisshandlare.
    Nja, jag har förklarat att toksektens vana att generalisera utifrån ett enstaka exempel inte har någpn bäring utanför toksekten.

Ingen skulle väl påstå att  toksekten är kvinnomisshandlare bara för att en sektledare i Västerår misshandlade sin kvinna.

Tyvärr, så är det den sortens tänkande som uppmuntras på hjärndöda sajter som avpixlat.

Hur går det med kulramen? Var det fortfarande 100.000 syrier som kom hit förra åretFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-17 22:27:50 följande:

Dags att öva på läsförståelse kanske? Jag har inte påstått att du är kriminell.

I Dalarna är 10% av Sd-förtroendevalda kriminella:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Så när det gäller sverigedemokrater gäller inte dina fina ord - "Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill." Det borde väl även gälla politiker? Och ingen av dessa är mördare.

• chrissandra
    effemgea skrev 2014-04-17 22:30:33 följande:
    Nja, jag har förklarat att toksektens vana att generalisera utifrån ett enstaka exempel inte har någpn bäring utanför toksekten.

Ingen skulle väl påstå att  toksekten är kvinnomisshandlare bara för att en sektledare i Västerår misshandlade sin kvinna.

Tyvärr, så är det den sortens tänkande som uppmuntras på hjärndöda sajter som avpixlat.

Hur går det med kulramen? Var det fortfarande 100.000 syrier som kom hit förra åretFlört

*klistrar in*

Stor ökning av invandrare från Syrien och Somalia

Antalet invandrare under 2013 var rekordhögt då 115 845 personer, 55 419 kvinnor och 60 426 män, flyttade till Sverige. Återinvandrade svenska medborgare utgjorde 18 procent av alla invandrare, och var den enskilt största gruppen. Ökningen av antalet invandrare jämfört med 2012 förklaras av att invandringen av medborgare från Syrien och Somalia ökade med drygt 13 000 personer. Under 2013 var 10 procent av invandrarna medborgare från Syrien och en nästan lika stor andel somaliska medborgare.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?