• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 18:46:14 följande:
    Såatteee, 90% av svenskarna är antidemokrater. Det var ju charmerande av dig.
    Nädå 90% röstar på ett annat parti än SD. Av de 90% är det enbart ett litet antal antidemokrater som ogillar SD. Det är de som syns och hörs hela tiden. Övriga gillar SD  - fast de röstar på att annat parti och säger ingenting av rädsla för de antidemokratiska. Hahahahaha!
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 19:02:55 följande:
    Nädå 90% röstar på ett annat parti än SD. Av de 90% är det enbart ett litet antal antidemokrater som ogillar SD. Det är de som syns och hörs hela tiden. Övriga gillar SD  - fast de röstar på att annat parti och säger ingenting av rädsla för de antidemokratiska. Hahahahaha!
    Du börjar äntligen förstå hur det hänger ihop.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-04-18 19:02:55 följande:
    Gert skrev 2014-04-18 19:05:07 följande:

Nihka, du MÅSTE vara superdupertydlig med att du är ironisk, alla förstår inte det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-18 19:05:07 följande:
    Jag har hela tiden förstått hur det hänger ihop. Problemet är att du inte gör det. Och det är ganska allvarligt.

Man kan inte inkompometentförklara i stort sett en hel nation. DET är en av orsakerna till att SD aldrig kommer få någon makt. Hela partiets existens bygger på att man skjuter sig i foten: "Eftersom du är helt dum i huvudet och feg röstar du inte på oss. Börja med det!"
  • Naranjos
    nihka skrev 2014-04-18 11:01:02 följande:
    Om alla EU länder agerade som Sverige och ett fåtal andra EU länder skulle det göra avsevärd skillnad och det är ju just vad FN vädjar om. Ett led i att nå dit är INTE att dra sig tillbaka själv. Läget i Syrien kommer att förvärras och om det inte snart är hela världens angelägenhet genom att man självmant gör det till det kommer det att bli det alldeles av sig självt. Om det fortgår som det gör och grannländerna kollapsar har vi ett problem som heter duga. Smärtgränsen är nådd och passerad med råge för exempelvis Libanon. Det är helt enkelt för många människor att ta hand om "på plats".
    Men - nu gör ju inte resten av världen "tillräckligt" för att lösa situationen. Och när andra länder inte "hjälper till" i tillräcklig utsträckning så menar du alltså att Sverige skall ta emot ännu fler? Varför skall just Sverige sitta med Svarte-Petter? Och var går gränsen? En miljon? Fem miljoner?
    Pressen på andra länder blir helt enkelt inte tillräcklig så länge Sverige och t.ex. Tyskland sväljer så många som de gör. Och grejen med PUT i Sverige är också unik i sammanhanget. Men - hela skiten är ju vad Reinfeldt och Borg önskar sig. Och MP o V men av andra skäl.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 19:18:21 följande:
    Jag har hela tiden förstått hur det hänger ihop. Problemet är att du inte gör det. Och det är ganska allvarligt.

Man kan inte inkompometentförklara i stort sett en hel nation. DET är en av orsakerna till att SD aldrig kommer få någon makt. Hela partiets existens bygger på att man skjuter sig i foten: "Eftersom du är helt dum i huvudet och feg röstar du inte på oss. Börja med det!"
    Haha den var bra :)
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 19:10:21 följande:

Nihka, du MÅSTE vara superdupertydlig med att du är ironisk, alla förstår inte det.
    Nä, hahahahahahah ha räcker inte. Tror du att ett litet simultant urinläckage orsakad av skrattkonvulsioner would do the trick?
  • nihka
    Naranjos skrev 2014-04-18 19:18:26 följande:
    Men - nu gör ju inte resten av världen "tillräckligt" för att lösa situationen. Och när andra länder inte "hjälper till" i tillräcklig utsträckning så menar du alltså att Sverige skall ta emot ännu fler? Varför skall just Sverige sitta med Svarte-Petter? Och var går gränsen? En miljon? Fem miljoner?
    Pressen på andra länder blir helt enkelt inte tillräcklig så länge Sverige och t.ex. Tyskland sväljer så många som de gör. Och grejen med PUT i Sverige är också unik i sammanhanget. Men - hela skiten är ju vad Reinfeldt och Borg önskar sig. Och MP o V men av andra skäl.
    Nope Sverige ska fortsätta precis som nu. TUT eller PUT i så här långvariga konflikter är ointressant. TUT omvandlas ändå ofta till PUT när barnen vuxit upp här och inte längre hör hemma i det gamla hemlandet.

Var inte orolig. Det räcker till med krigsflyktingar för alla EU-länderna.
  • Politisk härdsmälta
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 18:01:28 följande:
    Hans angrepp på den "lilla horan", hans ord, är i sig bara intäkt på hans egen kvinnosyn. Det är hur SD agerade efter debaklet som smutsar ned partiet i stort. Vilket annat parti som helst hade kickat Szilág/Almqvist snabbare än du kan säga "Ooops", men i SD var det väldigt mycket mjä om det hela, och han fick till slut avgå med fallskärm. Dessutom är han, tyvärr, inte ensam om att uttrycka trista åsikter om kvinnor inom SD. Många har sagt dumheter, bland annat någon som menade att det var okey att någon enstaka gång misshandla sin kvinna. Att många från Avpixlat och andra SD-nära siter dessutom använder våldtäkt som favorithot i sina anonyma hatbrev bidrar också till det hela.
    Intressant. Överför det till (S) och Per Svedberg. Vad blir slutsatsen rörande (S)?
  • Minnie7

Dorian- skillnaden mot de andra partierna är att SD vill begränsa invandringen till att de som kommer hit kan få bästa förutsättningar samt att ställa högre krav på tex att hantera språket. Inte klokt att man ens ska behöva tolkhjälp när man bott i Sverige i 20 år! Vad gäller abortfrågan så skiljer de sig inte markant emot vad lagen är idag. Fri abort till v12 och tillstånd därefter. Fine. Och vård av papperslösa har de backat på. Alla akut sjuka ska naturligtvis få vård och sjukvården ska inte polisanmäla. So?

Svar på tråden Varför hatar folk SD?