• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 16:20:24 följande:
    Ingen gillar mig så det är fel på alla andra. När börjar man tänka att det kanske har med en själv att göra? Nä alla ogillar SD för att det är en konspiration. Samma konspiration som gör att svenskar i regel inte tycker om att kräkas på sin mat och sedan äta upp den.
    Alla ogillar inte SD. Det är bara antidemokrater som ogillar SD. Lyckligtvis är ni inte så många som ni tror. Men ni genomsyrar fackförbund och mediebranschen.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-04-18 13:46:21 följande:
    "SD har ändrat åsikt i frågan"

Javisst. Och SD kan ändra åsikt i frågan igen. Om de ens har det??? I SDs berömda partiprogram står följande att läsa under "Illegal migration":

"Att vistas i Sverige utan tillstånd är ett brott såvida man inte direkt efter ankomst söker asyl. Vi anser att det ska vara olagligt att hjälpa människor med denna brottslighet. Vidare ser vi med stor oro på att det håller på att bildas ett parallellsamhälle i Sverige för invandrare utan tillstånd där man vill erbjuda dessa grupper fri skolgång, gratis sjukvård, fackligt medlemskap och annan offentlig service." Blablabla.

sverigedemokraterna.se/var-politik/var-politik-a-till-o/

Jag litar inte på SD så långt man kan kasta dem. Det är en sak att utvecklas i frågor men de lappkast SD hela tiden gör är inte trovärdiga och inte heller stämmer de med vad de uppger i sitt partiprom och vad otaliga fotsoldater spyr ur sig om på SDs hatnätsajter.

• sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 13:46:32 följande:
    Du skrev fel. Jag rättade till. Vänsterfolk är ofta feminister och för jämställdhet. Det kan man inte säga om SD direkt.eaqhan.wordpress.com/2014/03/19/de-kriminella-i-sd/

www.interasistmen.se/brott-och-straff/var-tionde-sverigedemokrat-ar-domd/

Bara efter en snabb sökning. Vet att det finns mycket mer där ute. Som SD-aren som tycker att det är okey att misshandla sin tjej "någon enstaka gång".

Va, en gång är ju ingen gång! Att spöa på kvinnor är väl inte ens ett brott? Eller att ta dem på brösten i badhuset heller och sen skylla på att han räddade henne från att drunkna.

Inte undra på att Sd hatar feminister som protesterar mot såna tilltag!
  • nihka
    Politisk härdsmälta skrev 2014-04-18 15:59:01 följande:
    Jag håller med, företrädare för partier och riksdagsledamöter har ett mycket stort ansvar.

Samtidigt är allt en partiföreträdare gör inte ett uttryck för partiets ställning. Annars blir det ju väldigt märkligt att Per Svedberg (S) sitter kvar i riksdagen. Vad säger det i så fall om S kvinnosyn. Eller var Per Gahrtons fyllestyrningar och eftersupande en signal om hur det stod till med ansvarstagande inom MP. Gissningsvis inte.

Därav intrycket att den här insikten varierar beroende på vem som står för det enskilda exemplet. 
    Jag ser i regel mycket lindrigare på felsteg hos samtliga andra riksdagspartiföreträdare än just SDs. Orsaken till det är att SD företrädare gör så oerhört MÅNGA felsteg att de inte känns som felsteg utan mer vad de egentligen står för bakom en del tillrättalagda formuleringar och ibland inte ens det. Med tanke på hur labila SD är i sakfrågor hinner man inte ändra i partiprogrammet eller skapa konsensus om vad som gäller. Inte undra på att väljarna inte har så bra ordning på vad SD "står" för. Särskilt oroande tycker jag det är när felstegen handlar om partiiets kärnfrågor. Allt som har med migration att göra är väl SDs hjärtefråga och när företrädare uttrycker sig rasistiskt har det samma effekt som att MP skulle lobba för återinförandet av DDT som bekämpningsmedel. .SD påstår att de inte är ett rasistiskt parti och ändå har man behövt göra sig av med folk i en strid ström sedan man införde sin "nolltollerens mot rasism" och varje gång en ny rasist seglar upp tänker jag "vad förvånad jag blir - inte."
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-04-18 16:40:23 följande:

Va, en gång är ju ingen gång! Att spöa på kvinnor är väl inte ens ett brott? Eller att ta dem på brösten i badhuset heller och sen skylla på att han räddade henne från att drunkna.
    Inte undra på att Sd hatar feminister som protesterar mot såna tilltag!
    Det kan ju sägas om muslimer också.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-04-18 16:33:08 följande:
    Alla ogillar inte SD. Det är bara antidemokrater som ogillar SD. Lyckligtvis är ni inte så många som ni tror. Men ni genomsyrar fackförbund och mediebranschen.

Och vården, räddningstjänsten, hjälporganisationer mm mm.

Du får det att låta som om 90% skulle rösta på Sd om det vore val idag..vilken värld lever du i?
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-18 16:33:08 följande:
    Jaha. Så om alla vore demokrater så skulle de gilla eller rösta på SD. Ja voll!

Något annat parti som det är antidemokratiskt att ogilla? Shit det är riktigt illa med verklighetsförankringen.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-04-18 16:36:07 följande:

Ja de har ännu en gång justerat sitt partiprogram, de brukar göra det när de blir ifrågasatta. Inte alltför trvärdigt.
    Nope. Inte ens det.
  • Gert
    nihka skrev 2014-04-18 16:47:43 följande:
    Jaha. Så om alla vore demokrater så skulle de gilla eller rösta på SD. Ja voll!

Något annat parti som det är antidemokratiskt att ogilla? Shit det är riktigt illa med verklighetsförankringen.
    Jag skrev inte att alla gillar SD. Jag skrev att antidemokrater ogillar SD. Du verkar tro att 90% av väljarkåren ogillar SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?