• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-17 21:39:03 följande:
    Och du kan inte ens ta avstånd från vänsterns SDs förnedrande kvinnosyn.
    Du skrev fel. Jag rättade till. Vänsterfolk är ofta feminister och för jämställdhet. Det kan man inte säga om SD direkt.
    Gert skrev 2014-04-17 21:46:54 följande:
    Kriminella inom SD, vilka då? Jag är tveksam till om det finns mördare inom SD. Nu anklagar du mig för att vara kriminell också.

http://eaqhan.wordpress.com/2014/03/19/de-kriminella-i-sd/

http://www.interasistmen.se/brott-och-straff/var-tionde-sverigedemokrat-ar-domd/

Bara efter en snabb sökning. Vet att det finns mycket mer där ute. Som SD-aren som tycker att det är okey att misshandla sin tjej "någon enstaka gång".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-04-17 21:55:41 följande:
    Syrienkonflikten leder till ökad invandring         

Konflikten i Syrien har lett till en av 2000-talets största flyktingströmmar. I början av prognosperioden kommer invandringen till Sverige därför till stor del präglas av att människor har lämnat Syrien. Alla invandrare är inte flyktingar, det finns många olika skäl att flytta till Sverige och i år beräknas 127 000 invandra.            

De senaste årens höga invandring bedöms fortsätta främst på grund av politisk instabilitet i olika delar av världen. Framförallt förväntas inbördeskriget i Syrien påverka migrationen till Sverige under den närmaste tiden. Det finns flera faktorer som både kan öka och minska invandringen. Den framtida invandringens utveckling är därför svår att förutse. Det gäller bland annat osäkerheten om hur länge konflikten i Syrien kommer pågå, risken för konfliktspridning inom regionen och EU:s migrationspolitik. Prognosen över antalet invandrare är mycket osäker, både på kort och lång sikt.

Det var nog svar på min fråga om du/ni har svårt att skilja mellan invandring och flyktingmottagning...
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-04-17 22:36:51 följande:
    Förmodligen är det så.

En nyfiken fråga bara. Jag har inte läst något om det här mer än att det handlar om någon från Röda Korset.

Jag betraktar Röda Korset som en politiskt obunden och global organisation, snarare lite småborgerlig än vänsterprofilerad. Kan det vara "Röda" i Röda Korset son får sekten att tro att det är en vänsterorganisation?

Eller har jag missat något väsentligt?
    De har inte stöttat en rasisttant. Klart att de är våldsextremvänster då. Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-04-17 22:32:27 följande:
    Så när det gäller sverigedemokrater gäller inte dina fina ord - "Har man avtjänat sitt straff är man fri att utbilda sig till det man vill." Det borde väl även gälla politiker? Och ingen av dessa är mördare.
    Och det gör det. Det intressanta är ju att SD anklagar andra för att vara kriminella, när de själva har (ex-)kriminella bland sig. Det är det som jag, och många med mig, reagerar på. Hur de gapar om invandrarkriminella, vänsterkriminella, kräver hårdare straff medan de själva är överrepresenterade i brottsstatistiken. Hycklande liksom.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 14:41:14 följande:
    Och det gör det. Det intressanta är ju att SD anklagar andra för att vara kriminella, när de själva har (ex-)kriminella bland sig. Det är det som jag, och många med mig, reagerar på. Hur de gapar om invandrarkriminella, vänsterkriminella, kräver hårdare straff medan de själva är överrepresenterade i brottsstatistiken. Hycklande liksom.
    Sverigedemokrater är inte alls överrepresenterade i brottsstatistiken.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-18 14:38:31 följande:
    De har inte stöttat en rasisttant. Klart att de är våldsextremvänster då. Drömmer
    Det här sa hon. 
    ">

Vad är det för rasistiskt med det? 
  • Minnie7

Jag ställde frågan till Vårdförbundet; huruvida de som ämnar rösta på SD bör gå ur facket men fick ett ytterst diplomatiskt svar och inte alls svar på min fråga. Förstår inte alls vad SD har som går emot deras principer eller vårdpersonal över huvudtaget. Personers lika värde har aldrig diskuterats, papperslösa flyktingar stämmer inte, abortfrågan skiljer sig inte extremt mot hur lagen är idag mm.

• Gert
    Minnie7 skrev 2014-04-18 15:33:44 följande:
    Jag ställde frågan till Vårdförbundet; huruvida de som ämnar rösta på SD bör gå ur facket men fick ett ytterst diplomatiskt svar och inte alls svar på min fråga. Förstår inte alls vad SD har som går emot deras principer eller vårdpersonal över huvudtaget. Personers lika värde har aldrig diskuterats, papperslösa flyktingar stämmer inte, abortfrågan skiljer sig inte extremt mot hur lagen är idag mm.
    Det är aldrig lätt att förstå vad PK-sekten menar. Hotell- och restaurangfacket är också odemokratiskt fack som nu vill utesluta aktiva sverigedemokrater.

Läs och begrunda: http://avpixlat.info/2014/04/18/ytterligare-ett-fack-tar-stallning-mot-yttrandefriheten/
  • Politisk härdsmälta
    nihka skrev 2014-04-18 13:24:30 följande:
    Företrädare för partier har ett tyngre ansvar att sköta sig just för att de företräder inte bara sig själva utan sitt parti. Sedan handlar det om vad partiet gör när företrädaren kliver över gränsen. SD har ju i praktiken belönat Almqvist med ett fett uppdrag. Verkar inte som partiet tagit något avstånd att tala om. Man samarbetar inte överhuvudtaget med personer som uttalar sig stick i stäv med vad man säger sig stå för om man vill verka trovärdig.
    Jag håller med, företrädare för partier och riksdagsledamöter har ett mycket stort ansvar.

Samtidigt är allt en partiföreträdare gör inte ett uttryck för partiets ställning. Annars blir det ju väldigt märkligt att Per Svedberg (S) sitter kvar i riksdagen. Vad säger det i så fall om S kvinnosyn. Eller var Per Gahrtons fyllestyrningar och eftersupande en signal om hur det stod till med ansvarstagande inom MP. Gissningsvis inte.

Därav intrycket att den här insikten varierar beroende på vem som står för det enskilda exemplet. 
  • nihka
    Gert skrev 2014-04-18 15:41:01 följande:
    Det är aldrig lätt att förstå vad PK-sekten menar. Hotell- och restaurangfacket är också odemokratiskt fack som nu vill utesluta aktiva sverigedemokrater.

Läs och begrunda: avpixlat.info/2014/04/18/ytterligare-ett-fack.../
    Ingen gillar mig så det är fel på alla andra. När börjar man tänka att det kanske har med en själv att göra? Nä alla ogillar SD för att det är en konspiration. Samma konspiration som gör att svenskar i regel inte tycker om att kräkas på sin mat och sedan äta upp den.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?