• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    daxare skrev 2014-04-23 01:10:01 följande:
    Faan när jag tänker på topic, så hatar jag nästan dom.Men inte för invandrarpolitiken.

Onödigt att hata, samhället blir inte bättre för det. Bättre att reagera mot deras politik på bred front.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-23 07:27:26 följande:
    Det här är varför folk ogillar SD. För att deras politiker ideligen kommer med vedervärdiga uttalanden.

www.interasistmen.se/hbtq/sd-ordf/

Ja man blir lika förvånad varje gång!

Undrar om den här herrn fattar att han delar denna åsikt med tex talibanerna?

Och eftersom vissa här ser rött när man länkar till den sajten så bidrar jag med en länk till källan:

molndal.sverigedemokraterna.se/2014/04/22/vart_ar_svenska_kyrkan_pa_vag/
  • Minnie7

Klart som korvspad att majoriteten röstar på SD pga deras invandringspolitik. Övriga partier kommer ju med nada och folk har fått nog. Skrämmande att inte de övriga partierna ser detta och tar debatten. Nej nej, istället ska man förneka, hålla sig ifrån och ignorera. Det biter sällan utan kommer skapa fler röster på SD. Enda sättet att överhuvudtaget ha en match emot SD är att våga diskutera invandringspolitik, utan att bli kallad rasist. Att våga ställa krav på språkkunnighet, som FP en gång försökte sig på, utan att bli kallad rasist. Att enbart ta in så många att en integrering över huvudtaget är möjlig och att flyktingar slipper vänta i åratal på ett beslut. DET är grymt. Men detta vågar inte partierna diskutera och då går det som det går.

• Quintus Zebra
    daxare skrev 2014-04-23 07:09:36 följande:
    Säger samma till dig.Det har gjort ett parti som få brydde sig om, till rätt stort och kommer bli större.Men fortsätt du ha huvudet i sanden, så ska du få se vad som händer.

Det är rätt roande i hur ignoranta folk är för att folk är missnöjda med nuvarande politik.

Som gjort att folk röstar på ett parti som bara står för en sak för dom.Och att SD även bedriver en politik i övrigt som de inte håller med om.Detta visar missnöjet till dagens invandrarpolitik rätt tydligt, men såklart inte om man har huvudet i sanden.

Vi ser sifforor som kan närma sig 15%, och detta med ett parti som skapata en del brottas med massa oegentligheter.

Jag tror och förutspår, att de traditionella partierna kommer ha sitt huvud i sanden.Såpass länge att man sen i slutänden kommer ha tappat så mycket röster, att SD kommer bli en maktfaktor till att stanna.Personligen skrämmer detta mig, och finner det tragiskt humoristiskt att man missar detta.

Vem jag kommer stå och peka finger på är först och främst media, sen partierna själva och sen även de som röstar har ett ansvar att inte bara rösta på annat.Utan även påverka sitt parti.Men såklart det sista vet man hur "enkelt" det är, lättare ta en färdig lösning om än en kass sådan.

Ingen har huvudet i sanden. En majoritet av politiker och av folket håller helt enkelt inte med dig. Invandringspolitiken är enligt flera studier långt ifrån den fråga som folket tycker är viktigast. Trots det tar den oproportionerligt stor plats i debatten. Trots det görs massor av undersökningar i ämnet.

Att riksdagspartier då i detta läge ska ignorera sina egna väljares vilja och efterapa Sveriges impopuläraste parti för att tysta en högljudd majoritet är både ologiskt och på gränsen till odemokratiskt.

En mer öppen debatt om vad de påstådda "invandringsproblemen" beror på. Och ett fokus från politiker på att lösa dem. Är en bättre strategi. För SD bidrar ju konstigt nog knappt med en enda lösning på dessa problem.

Och att SD storlek beror på nån slags mörkläggning är nog en myt. Liknande partier har vuxit sig fram snabbare och starkare i alla jämförbara länder. De växer snarare snabbare i länder med mer invandringsskritiskt debattklimat.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-23 07:11:50 följande:
    Lögner och skitsnack har gjort dem relativt stora, ja. Det gör dem inte rätt eller ens bra.

Invandrarpolitiken gjort dom stora, upp med huvudet ur sanden nu.

Bara se hur vi har behandlar traditionella partier, det är väl FP och C som velat skapa lite krav på invandrare.

Då har dom tryckts ner omgående.

Finner detta mer och mer roande, denna naivitet.

Sen att politiker kommer med lögner och skitsnack, det är inget nytt under himlen.

Bara detta när SD gör det, så är det helt plötsligt allvarligt.

• daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-23 07:13:02 följande:
    Ja, många är missnöjda med nuvarande politik. Men SD är ingen lösning - de röstar ju FÖR och MED nuvarande politik och politiker. De är bara mer av samma, utom i fascistiska kärnfrågor.

Verkar det som jag ser SD som en lösning?

Dock så anser mer och mer av de röstberättiga, att invandrar frågan är så viktig att man kan stå tillbaka på andra saker SD står för.

Som de inte gillar alls.

Gillar hur man försöker måla på en etikett på SD också.

Sånt är bara kontraproduktivt och passar sig bara i i diskussioner där man vill köra härskarteknik.

• daxare
    Quintus Zebra skrev 2014-04-23 09:35:06 följande:

Ingen har huvudet i sanden. En majoritet av politiker och av folket håller helt enkelt inte med dig. Invandringspolitiken är enligt flera studier långt ifrån den fråga som folket tycker är viktigast. Trots det tar den oproportionerligt stor plats i debatten. Trots det görs massor av undersökningar i ämnet.

Att riksdagspartier då i detta läge ska ignorera sina egna väljares vilja och efterapa Sveriges impopuläraste parti för att tysta en högljudd majoritet är både ologiskt och på gränsen till odemokratiskt.

En mer öppen debatt om vad de påstådda "invandringsproblemen" beror på. Och ett fokus från politiker på att lösa dem. Är en bättre strategi. För SD bidrar ju konstigt nog knappt med en enda lösning på dessa problem.

Och att SD storlek beror på nån slags mörkläggning är nog en myt. Liknande partier har vuxit sig fram snabbare och starkare i alla jämförbara länder. De växer snarare snabbare i länder med mer invandringsskritiskt debattklimat.

Ett klassiskt fall av huvudet i sanden.

Utan denna häxjakt på traditionella partiers önskan att förändra politiken och skapa krav på invandrare.

Som medier gjort, och låtit dom göra förändringar utan kallas rasister osv...

Ett av många exempel, men visar medias häxjakt och finns många fler bara googla om du önskar.

www.dn.se/debatt/folkpartiet-driver-en-rasistisk-politik/

Undersökningar på SD visar på ökning på SD, och ser inget slut på denna ökning.

Prata om majoriteter i politik med så många partier, fyller inge mer poäng än en dålig retorisk poäng.

Jag ser en enda utveckling och att de kommer bli större och större.

Jag kommer inte hjälpa dom, men andra kommer.

• sjuttiofemman
    daxare skrev 2014-04-23 11:41:37 följande:
    Ett klassiskt fall av huvudet i sanden.Utan denna häxjakt på traditionella partiers önskan att förändra politiken och skapa krav på invandrare.Som medier gjort, och låtit dom göra förändringar utan kallas rasister osv...Ett av många exempel, men visar medias häxjakt och finns många fler bara googla om du önskar.www.dn.se/debatt/folkpartiet-driver-en-rasistisk-politik/

Undersökningar på SD visar på ökning på SD, och ser inget slut på denna ökning.

Prata om majoriteter i politik med så många partier, fyller inge mer poäng än en dålig retorisk poäng.

Jag ser en enda utveckling och att de kommer bli större och större.Jag kommer inte hjälpa dom, men andra kommer.

Större och större? Ingenting tyder på att Sd får ökat förtroende, de ligger runt 10% och skvalpar. Ibland upp lite och ibland ner. Jag tror de har nått sin topp nu och med tiden kommer väljarna att tröttna på partiets svängningar i sin politik. Partiet är ingen underdog längre och offerkoftorna som tas på gör ingen nytta.

Tror inte folk är intresserade av att rösta på ett parti som inte ens kan fylla sina mandat och än mindre göra något vettigt av dem.
  • Tonårsmamman1
    sjuttiofemman skrev 2014-04-23 13:26:07 följande:

Större och större? Ingenting tyder på att Sd får ökat förtroende, de ligger runt 10% och skvalpar. Ibland upp lite och ibland ner. Jag tror de har nått sin topp nu och med tiden kommer väljarna att tröttna på partiets svängningar i sin politik. Partiet är ingen underdog längre och offerkoftorna som tas på gör ingen nytta.

Tror inte folk är intresserade av att rösta på ett parti som inte ens kan fylla sina mandat och än mindre göra något vettigt av dem.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?