• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-23 00:30:48 följande:
    Det finns sju partier med litet olika syn på invandrINGSpolitiken (inte invandrarpolitiken). SD kan ju inte ens stå för sin politik, utan de säger litet olika saker efter vad som verkar mest PK för stunden. I alla fall offentligt; på Avpixlat är det desto tydligare att deras ursprungliga politik och ideologi inte alls är borta, utan bara dolts bakom lager på lager av fina texter.

Du vet mycket väl vad jag menar.
    Och även berättat att jag aldrig skulle få för mig att rösta på dom.

Sen koncentrera sig alla på deras historiska syn på invandrare officiellt.
    En del såklart på nuvarande syn, men folk i allmänhet har inte en susning om vad SD står för i övrigt.

Det säger såklart en del om okunnigheten, men även hur illa folk tycker om invandrarpolitiken.

Kanske dax att vakna nu andra partier?
    Nä, jag tror det blir tvärtom, att skapar ett än bättre utgångsgång läge för nästan val för SD.

• Vitrysk hockeyhjälte
    daxare skrev 2014-04-23 00:48:58 följande:

Nä, jag tror det blir tvärtom, att skapar ett än bättre utgångsgång läge för nästan val för SD.

Ja, det är självklart så. Det verkar inte gå upp för särskilt många varför SD så beredvilligt iklär sig offerkoftor. När de kommit underfund med detta kanske SD:s stigande trend går att bryta. Det görs definitivt inte genom att idiotförklara de väljare som redan i dag känner sig bortglömda.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • daxare
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-23 01:04:29 följande:
    Ja, det är självklart så. Det verkar inte gå upp för särskilt många varför SD så beredvilligt iklär sig offerkoftor. När de kommit underfund med detta kanske SD:s stigande trend går att bryta. Det görs definitivt inte genom att idiotförklara de väljare som redan i dag känner sig bortglömda.

Är väldigt förundrad av att de inbillar sig detta ska funka.

Än inse, det finns en hel del som vill se en förändring, även invandrare.

Och desto mer de grejar, desto mer kontraproduktivt.

Jag kan förstå att dom inte riktigt greppa det i början.

Men nu borde det vara fullkomligt uppenbart, att folk vill ha en ändring.

• daxare

Faan när jag tänker på topic, så hatar jag nästan dom.

Men inte för invandrarpolitiken.

• Quintus Zebra
    daxare skrev 2014-04-23 00:23:01 följande:

Man kan kräva att andra partier tar upp frågan, eller hur.
    Eller är folk så dumma och tror att SD är enda lösningen.

i så fall är vi snart helt köra som land.

Egentligen är ju även SD syn på invandra politiken lite väl "bra".

Precis som deras andra över konservativa tankegångar.

De har helt enkelt en vedervärdig människosyn.

Och dom spelar vi rätt i händerna, genom att vägra prata om en ändring av invandrarpolitiken i andra partier.

Här skyller jag mycket på medier, men även partierna själva.

Som vikit ner sig som pudlar, när media kommit ropa rasister å liknande.

De skulle stått upp och sagt, tar vi nu inte upp denna fråga NU.

Så kommer vi bjuda in Sverige Demokrater och liknade "pack-partier".

Skulle gissa på att det är minst 75% av de som röstar på SD, håller inte med dom i en enda fråga mer än invandrarpolitiken.

Hade alla partier haft exakt samma invandrarpolitik och reviderad med lite tanke bakom(utom SD), så hade knappast SD kommit över 1%.

Det är rätt roligt att de som hatar SD inte fattar detta.

Du tror inte att det faktum att över 90% av väljarna röstar på partier som har likvärdig invandringspolitik, i alla fall delvis beror på att många faktiskt håller med om den nuvarande politiken?

Enligt förtroendebarometern är SD det parti som svenskarna har lägst förtroende för. Tror du inte att det är lite otaktiskt av resterande partier att försöka efterlikna det minst populära partiet?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-23 00:48:58 följande:

Du vet mycket väl vad jag menar.
    Och även berättat att jag aldrig skulle få för mig att rösta på dom.

Sen koncentrera sig alla på deras historiska syn på invandrare officiellt.
    En del såklart på nuvarande syn, men folk i allmänhet har inte en susning om vad SD står för i övrigt.

Det säger såklart en del om okunnigheten, men även hur illa folk tycker om invandrarpolitiken.

Kanske dax att vakna nu andra partier?

Det är väldigt tydligt vad SD står för. Det är bara att läsa Avpixlat, eller SDs toppolitikers Twitter-inlägg. Eller att se vilka de vill samarbeta med på europanivå. Och att läsa deras tidigare partiprogram skadar inte heller, innan de blev helt PK-hysteriska och försökte dölja sina åsikter. Man kan låtsas som att det är ett parti som alla andra, men då måste man blunda hårt för vad som händer i och kring partiet på nästan daglig basis.

Folk tycker inte alls illa om invandrings(!)politiken. Det är inte en särskilt viktig fråga för svenska folket.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • daxare
    Dorian Ertymexx skrev 2014-04-23 03:18:36 följande:
    Det är väldigt tydligt vad SD står för. Det är bara att läsa Avpixlat, eller SDs toppolitikers Twitter-inlägg. Eller att se vilka de vill samarbeta med på europanivå. Och att läsa deras tidigare partiprogram skadar inte heller, innan de blev helt PK-hysteriska och försökte dölja sina åsikter. Man kan låtsas som att det är ett parti som alla andra, men då måste man blunda hårt för vad som händer i och kring partiet på nästan daglig basis.

Folk tycker inte alls illa om invandrings(!)politiken. Det är inte en särskilt viktig fråga för svenska folket.

Jaså, det har gjort ett parti som få brydde sig om, till rätt stort och kommer bli större.

Men fortsätt du ha huvudet i sanden, så ska du få se vad som händer.

• daxare
    Quintus Zebra skrev 2014-04-23 01:28:43 följande:
    Du tror inte att det faktum att över 90% av väljarna röstar på partier som har likvärdig invandringspolitik, i alla fall delvis beror på att många faktiskt håller med om den nuvarande politiken?

Enligt förtroendebarometern är SD det parti som svenskarna har lägst förtroende för. Tror du inte att det är lite otaktiskt av resterande partier att försöka efterlikna det minst populära partiet?

Säger samma till dig.

Det har gjort ett parti som få brydde sig om, till rätt stort och kommer bli större.

Det är rätt roande i hur ignoranta folk är för att folk är missnöjda med nuvarande politik.
    Som gjort att folk röstar på ett parti som bara står för en sak för dom.

Och att SD även bedriver en politik i övrigt som de inte håller med om.

Detta visar missnöjet till dagens invandrarpolitik rätt tydligt, men såklart inte om man har huvudet i sanden.
    Vi ser sifforor som kan närma sig 15%, och detta med ett parti som skapata en del brottas med massa oegentligheter.

Jag tror och förutspår, att de traditionella partierna kommer ha sitt huvud i sanden.

Såpass länge att man sen i slutänden kommer ha tappat så mycket röster, att SD kommer bli en maktfaktor till att stanna.

Personligen skrämmer detta mig, och finner det tragiskt humoristiskt att man missar detta.

Vem jag kommer stå och peka finger på är först och främst media, sen partierna själva och sen även de som röstar har ett ansvar att inte bara rösta på annat.

Utan även påverka sitt parti.

Men såklart det sista vet man hur "enkelt" det är, lättare ta en färdig lösning om än en kass sådan.

• Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-23 06:56:39 följande:

Jaså, det har gjort ett parti som få brydde sig om, till rätt stort och kommer bli större.

Lögner och skitsnack har gjort dem relativt stora, ja. Det gör dem inte rätt eller ens bra.
  • Dorian Ertymexx
    daxare skrev 2014-04-23 07:09:36 följande:

Säger samma till dig.

Det har gjort ett parti som få brydde sig om, till rätt stort och kommer bli större.

Det är rätt roande i hur ignoranta folk är för att folk är missnöjda med nuvarande politik.
    Som gjort att folk röstar på ett parti som bara står för en sak för dom.

Och att SD även bedriver en politik i övrigt som de inte håller med om.

Detta visar missnöjet till dagens invandrarpolitik rätt tydligt, men såklart inte om man har huvudet i sanden.
    Vi ser sifforor som kan närma sig 15%, och detta med ett parti som skapata en del brottas med massa oegentligheter.

Jag tror och förutspår, att de traditionella partierna kommer ha sitt huvud i sanden.

Såpass länge att man sen i slutänden kommer ha tappat så mycket röster, att SD kommer bli en maktfaktor till att stanna.

Personligen skrämmer detta mig, och finner det tragiskt humoristiskt att man missar detta.

Vem jag kommer stå och peka finger på är först och främst media, sen partierna själva och sen även de som röstar har ett ansvar att inte bara rösta på annat.

Utan även påverka sitt parti.

Men såklart det sista vet man hur "enkelt" det är, lättare ta en färdig lösning om än en kass sådan.

Ja, många är missnöjda med nuvarande politik. Men SD är ingen lösning - de röstar ju FÖR och MED nuvarande politik och politiker. De är bara mer av samma, utom i fascistiska kärnfrågor.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?