• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-05-07 10:44:57 följande:
    Hur gick det med moderaterna som enligt dig tog ställning för apartheid. Var det också något du hörde på den där restaurangen där man hör så mycket?

Problemet med er SD-kramare är att det ibland slirar högst väsentligt i kopplingen till verkligheten, enligt mitt förmenande.

Jag skulle gissa att det du hörde på restaurangen om apartheid och moderaterna var att de inte ansåg att bojkott var rätt metod gentemot regimen i Sydafrika under apartheid - men det är ju inte allas samma sak som att M tog ställning för apartheid.

För övrigt var jag på en restaurang nyligen där en mycket välkänd sverigedemokrat  talade så högt att även vi som satt vid bordet bredvid kunde höra hans åsikter. Där ser man vad de egentligen tycker, eller hurTomte
    "Jag satt i en arbetsgrupp där Muf väldigt hårt drev linjen att ANC var terrorister, och att svensk bistånd inte skulle gå till en terroristorganisation. De var på tvärs med i princip alla andra", säger Lars Ohly.
    www.svd.se/nyheter/inrikes/ohly-reinfeldt-bor-be-om-ursakt-i-sydafrika_8802608.svd

Och läs:
    hd.se/kultur/2013/12/07/moderaternas-mandela/

Jo, Moderaterna stod bakom Sydafrika i sin apartheid-politik. Det råder inget tvivel om det, bortsett från bland en del historierevisionister.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-05-07 00:11:19 följande:
    Det där var rätt kul mot bakgrund av att en av forumets sverigedemokrater för något år sen kapade Dorians signatur och i hans namn tog avstånd fån tidigare och förvillelser och i stället utgav sig för att ha förstått Åkessons storhet.

Till att börja med var FL:s sverigedemokrater försiktigt tveksamma till den nye Dorian och det var en avvaktande församling som samlades för att bedöma honom, men efter ett tag släppte den avvaktande inställningen och toksekten höll ett för mig oförglömligt bönemöte, kanske det roligaste jag läst på FL när de välkomnade Dorian till skaran av sverigedemokrater på FL

Men sen kom den riktige Dorian in och störde och påpekade att han aldrig  kommer att bli en del av SD-fansen - och så var det slut på det roliga och toksekten droppade av från tråden.

Hm, det var bättre förr.
    Ja jisses... Vad ska man säga om det alltså...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maria diaz
    FDFMGA skrev 2014-05-07 08:28:14 följande:
    Det är klart att man kan se likheter mellan mitt sätt att göra mig lustig över sverigedemokrater och sverigedemokraters att trampa på invandrare 
    Vad menar du med uttrycket "trampa på invandrare"?

Menar du att SD inte ger invandrare samma möjligheter som svenskar?
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2014-05-07 14:20:38 följande:
    "Jag satt i en arbetsgrupp där Muf väldigt hårt drev linjen att ANC var terrorister, och att svensk bistånd inte skulle gå till en terroristorganisation. De var på tvärs med i princip alla andra", säger Lars Ohly.
    www.svd.se/nyheter/inrikes/ohly-reinfeldt-bor...

Och läs:
    hd.se/kultur/2013/12/07/moderaternas-mandela/

Jo, Moderaterna stod bakom Sydafrika i sin apartheid-politik. Det råder inget tvivel om det, bortsett från bland en del historierevisionister.

Metall (Lo-förbundet) var också mot ensidiga bojkotter mot sydafrika och ville ha samarbete med andra organisationer än ANC. Så här med facit i hand var det kanske inte så fel? Det är få som är så korrupta som ANC. Skulle vara Zanu-PF i grannlandet Zimbabwe isåfall.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Willow 82

När blev det rasistiskt att var nationalist? Absolut ta in invandrare men inte fler än vi kan ta hand om och bekosta. Förbjuda nationalsången? Ta bort 2 verser i den? Varför? Be USA eller vilket annat land som helst att ta ner sin flagga o sluta sjunga deras nationalsång för det skulle vara rasistiskt... Skulle bli ramaskri. Varför sluta vara stolt över sitt land? Alla andra är ju stolta över sitt. Varför ta bort försvaret? I tro att nån annan kommer hjälpa oss skulle nåt hända, tex att Ryssland skulle klampa in? Ta hand om dom äldre, maten i äldreomsorgen är verkligen ett skämt, likaså vården på vissa ställen. Nä det är ju dumt. Göra skolor privatiserade...vilket skämt. Skolorna är långt ifrån vad dom engång var. Blivit så himla kass, nä gör alla statliga igen, ingen ska kunna tjäna pengar på det. Då blir det bara fokus på pengar istället för bra skola. Varför är alla så rädda för att faktiskt gilla Sverige? Måste man vara rasist för det? Låååångt ifrån rasist men trött på allt lulllull S o M står för, dom lever inte i verkligheten utan har sin lön på minst 45000/mån. Ser inte hur folk ledsnar och vad som bara blir sämre och sämre.

• Vitrysk hockeyhjälte

Självförsvarande vänstertomtar på SVT1 just nu. Om man nu ser det som självförsvar att spruta in tårgas i ett rum där en sjuårig liten tjej ligger och sover...

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Vitrysk hockeyhjälte

... och den lite farlige och spännande folkhjälten/våldsuppviglaren Sebbe Staxx tillåts också uttala sig. Den fan är ju inte ett dugg bättre än någon Ekeroth eller Almqvist, men de senare är nog inte ens nära att bli en del av kulturetablissemanget.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-07 20:41:14 följande:
    ... och den lite farlige och spännande folkhjälten/våldsuppviglaren Sebbe Staxx tillåts också uttala sig. Den fan är ju inte ett dugg bättre än någon Ekeroth eller Almqvist, men de senare är nog inte ens nära att bli en del av kulturetablissemanget.
    Blöj-Sebbe......den kriminella muppen borde ges 0 media utrymme.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?