• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    Errol Flynn skrev 2014-05-07 20:58:50 följande:
    Blöj-Sebbe......den kriminella muppen borde ges 0 media utrymme.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.

Tror att han har varit anställd på fryshuset för att vara en förebild för ungdomar : ( Sedan att han samtidigt åker dit för narkotikabrott och vapenbrott gör ju ingenting. Det här är Sveriges nya experter , det finns hur många som helst i hans kaliber som lever på bidrag mot rasism.
  • Errol Flynn
    Thomas66 skrev 2014-05-07 21:07:35 följande:

Tror att han har varit anställd på fryshuset för att vara en förebild för ungdomar : ( Sedan att han samtidigt åker dit för narkotikabrott och vapenbrott gör ju ingenting. Det här är Sveriges nya experter , det finns hur många som helst i hans kaliber som lever på bidrag mot rasism.
    Han åker väl fast var och varannan dag. Fantastisk förebild för våra unga.
  • Thomas66
    Errol Flynn skrev 2014-05-07 21:13:24 följande:
    Han åker väl fast var och varannan dag. Fantastisk förebild för våra unga.

Verkligen, men tyvärr ligger väl kvaliteten på dom goda där någonstans. Sedan är det väl ingen nyhet tyvärr.
  • Dorian Ertymexx
    Willow 82 skrev 2014-05-07 18:05:56 följande:
    När blev det rasistiskt att var nationalist? Absolut ta in invandrare men inte fler än vi kan ta hand om och bekosta. Förbjuda nationalsången? Ta bort 2 verser i den? Varför? Be USA eller vilket annat land som helst att ta ner sin flagga o sluta sjunga deras nationalsång för det skulle vara rasistiskt... Skulle bli ramaskri. Varför sluta vara stolt över sitt land? Alla andra är ju stolta över sitt. Varför ta bort försvaret? I tro att nån annan kommer hjälpa oss skulle nåt hända, tex att Ryssland skulle klampa in? Ta hand om dom äldre, maten i äldreomsorgen är verkligen ett skämt, likaså vården på vissa ställen. Nä det är ju dumt. Göra skolor privatiserade...vilket skämt. Skolorna är långt ifrån vad dom engång var. Blivit så himla kass, nä gör alla statliga igen, ingen ska kunna tjäna pengar på det. Då blir det bara fokus på pengar istället för bra skola. Varför är alla så rädda för att faktiskt gilla Sverige? Måste man vara rasist för det? Låååångt ifrån rasist men trött på allt lulllull S o M står för, dom lever inte i verkligheten utan har sin lön på minst 45000/mån. Ser inte hur folk ledsnar och vad som bara blir sämre och sämre.
    Någonstans på 1800-talet.

Vilken nationalsång? Sverige har inte en officiell nationalsång. Och ingen har förbjudit vår inofficiella nationalsång heller. Den har undvikits ibland, men det ska du tacka jimpa och grabbarna för, då det var SD, BSS, som gav den rasistisk vinkel genom att använda den i tid och otid, samma med fanan. Men det är få idag som bryr sig, det sjungs och fanviftas frikst utan problem.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Willow 82 skrev 2014-05-07 18:05:56 följande:
    När blev det rasistiskt att var nationalist? Absolut ta in invandrare men inte fler än vi kan ta hand om och bekosta. Förbjuda nationalsången? Ta bort 2 verser i den? Varför? Be USA eller vilket annat land som helst att ta ner sin flagga o sluta sjunga deras nationalsång för det skulle vara rasistiskt... Skulle bli ramaskri. Varför sluta vara stolt över sitt land? Alla andra är ju stolta över sitt. Varför ta bort försvaret? I tro att nån annan kommer hjälpa oss skulle nåt hända, tex att Ryssland skulle klampa in? Ta hand om dom äldre, maten i äldreomsorgen är verkligen ett skämt, likaså vården på vissa ställen. Nä det är ju dumt. Göra skolor privatiserade...vilket skämt. Skolorna är långt ifrån vad dom engång var. Blivit så himla kass, nä gör alla statliga igen, ingen ska kunna tjäna pengar på det. Då blir det bara fokus på pengar istället för bra skola. Varför är alla så rädda för att faktiskt gilla Sverige? Måste man vara rasist för det? Låååångt ifrån rasist men trött på allt lulllull S o M står för, dom lever inte i verkligheten utan har sin lön på minst 45000/mån. Ser inte hur folk ledsnar och vad som bara blir sämre och sämre.
    Dessutom - SD röstar med Alliansen, och ibland oppositionen. De hjälper inte ett smack, de bidrar till problemen.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-07 20:37:27 följande:
    Självförsvarande vänstertomtar på SVT1 just nu. Om man nu ser det som självförsvar att spruta in tårgas i ett rum där en sjuårig liten tjej ligger och sover...
    Litet som att hälla in brännbara vätskor i en barnfamiljs brevinkast och tutta på kanske, som extremhögern gjorde?
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-07 21:52:48 följande:
    Litet som att hälla in brännbara vätskor i en barnfamiljs brevinkast och tutta på kanske, som extremhögern gjorde?
    Kallade dom det för självförsvar som sina antagonister i våldsvänstern?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rataxes
    Thomas66 skrev 2014-05-07 21:07:35 följande:

Vilken förebild... en debil pundare.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • FDFMGA
    maria diaz skrev 2014-05-07 16:23:04 följande:
    Vad menar du med uttrycket "trampa på invandrare"?

Menar du att SD inte ger invandrare samma möjligheter som svenskar?
    Det kan vara en nyttig övning att försöka förstå andras bevekelsegrunder. 

Jag har inga problem att förstå hur moderaterna kunde resonera kring bojkotter av bojkotter av Sydafrika under apartheidtiden utan att de för den skull var apartheidanhängare, jag har heller inga problem att förstå att debatter ofta blir polariserade med resultatet att nyanser och därmed djupet försvinner, men jag kan för mitt liv inte föreställa mig hur en hyfsat intelligent och icke främlingsfientlig person kan köpa det kitsch SD presenterar som förpackning av det främlingsfientliga budskapet, utan att notera att snömoset har en brun kärna.

Något som ständigt upprepas i debatten är att det inte går att vara kritisk till invandring, invandrare eller islam utan att man får stämpeln rasist eller islamofob. 

Det är inte sant, det går alldeles utmärkt. Jag är själv kritisk till många aspekter av islam och anser att den religionen i dess mer fundamentalistiska uttryck utgör ett främmande inslag i ett modernt samhälle och ingen har hittills kallat mig islamofob. Jag känner åtskilliga människor som anser att invandringen borde begränsas mer än idag, utan att jag för ett ögonblick skulle drömma om att kalla dem främlingsfientliga.

Vad jag menar med "trampa på invandrare". SD inte bara triggar rasismen som på avnämare som avpixlat de är själva en del av främlingsfientligheten genom att de försöker bygga någon slags ideologisk bas för ett "vi och dom"-samhälle. 

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?