• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-10 23:24:04 följande:
    Klart du inte gör. Du tycker att en liten minoritet av smyg- *host harkel* fascister ska få styra majoriteten, och bestämma vad som är okey eller inte för dem. Du vill ha en minoritetsdiktatur. Grattis!
    Du vet ingenting om mig men fortsätt gissa om det gör dig glad.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-10 23:51:08 följande:
    Ehheh, "klok" som i "han svarade inte på den relevanta frågan, för han visste att han inte kunde vinna den striden, utan istället skrek "KRÄNGCKHT!!!!" på sannt SD-manér och stormade iväg. Mer fjortigt än klokt skulle jag säga.
    Vi har pratat om det här förut. Skriv så att det går att ta dig på allvar.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 00:02:47 följande:
    Ehm, ja? Det är ju precis så det är! ALLA har invandrat någon gång någonstans ifrån. Möjligen vissa stammar från Kalahari, som kanske levt där så länge som vi varit Homo Sapiens Sapiens, men inte ens det är bekräftat.

Du betalar skatt till samhället, staten. Inte till nationen. Du vet det va?
    Ja kära du. Det vet jag. Betalar du själv skatt nu?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 00:11:59 följande:
    "AMENDURÅ!!!!"

Allvarligt, kliv ur sandlådan, det här är en seriös diskussion.
    Och där är den Dorian jag känner igen. Herregud. Vad går du på egentligen och har du ett liv utanför Familjeliv?
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 06:29:45 följande:
    Och som förklarats för dig tusen och en gång fungerar det inte så. Invandrare startar företag oftare än svenskar, vilket ju är bra. Och arbetslösheten är procentuell, inte statisk. Med fler personer i landet ökar behovet av varor och tjänster.
    Nu får du ge dig.
    Det är EXPORTEN som ger landet inkomster, så att vi kan bygga vår välfärd, och ge människor service.
    Det hjälper väl inte hur många arbetslösa människor vi har i landet, när det är försäljningen till UTLANDET som ger oss inkomster?

Med ditt synsätt så kan vi ställa alla arbetslösa i en ring och låta dem klia varandra på ryggen.
    Vips, så har alla ett jobb.
  • Tonårsmamman1
    maria diaz skrev 2014-05-11 11:20:26 följande:
    Nu får du ge dig.
    Det är EXPORTEN som ger landet inkomster, så att vi kan bygga vår välfärd, och ge människor service.
    Det hjälper väl inte hur många arbetslösa människor vi har i landet, när det är försäljningen till UTLANDET som ger oss inkomster?

Med ditt synsätt så kan vi ställa alla arbetslösa i en ring och låta dem klia varandra på ryggen.
    Och ju fler vi är i Sverige desto mer kan vi exportera.

• Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 09:10:15 följande:

Att likställa invandrare med arbetslösa är i det närmaste rasistiskt.
    Inte förvånande med den här personen iofs.
    Men om våra 15% invandrare uppbär 60% av allt socialbidrag i Sverige kan det ju inte vara helt fel?
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-05-11 11:20:26 följande:
    Nu får du ge dig.

Nu missar du nog rätt mycket hur nationalekonomi fungerar, om jag inte misstolkar.

Kan ta ett litet exempel. Många av företagen i Sverige, som vi konsumerar från och som vi nyttjar, är internationella. Om antalet kunder och konsumtionen ökar i Sverige, då kommer ju dessa företag göra större investeringar i Sverige för att möta en ökad efterfrågan. De kommer öppna fler affärer och starta fler kontor o.s.v. Och tillföra kapital.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 11:24:31 följande:
    Men om våra 15% invandrare uppbär 60% av allt socialbidrag i Sverige kan det ju inte vara helt fel?

Och som jag skrivit förut, OM de siffrorna än stämmer så innebär det att arbetslösheten är ett problem för de som är arbetslösa. Det innebär INTE att alla som kommer hit per automatik blir arbetslösa.

Inte för att du är intresserad av det men för att komma tillrätta med det så måste man hjälpa dem. Inte fortsätta med smygrasism och slänga deras ansökningar i papperskorgen för att han som söker heter Ahmed.

Det finns något som heter bakomliggande orsaker som du och andra follkomligt struntar i. Det enda ni vill är att invandringen ska vara NOLL.

Är det inte bättre att bara erkänna det och sluta slänga ur er floskler?
  • Tonårsmamman1
    Quintus Zebra skrev 2014-05-11 12:00:42 följande:
    Nu missar du nog rätt mycket hur nationalekonomi fungerar, om jag inte misstolkar.

Kan ta ett litet exempel. Många av företagen i Sverige, som vi konsumerar från och som vi nyttjar, är internationella. Om antalet kunder och konsumtionen ökar i Sverige, då kommer ju dessa företag göra större investeringar i Sverige för att möta en ökad efterfrågan. De kommer öppna fler affärer och starta fler kontor o.s.v. Och tillföra kapital.
    Det blir ju så när man tror att den enda källan till kunskap kommer från SD:s hemsida eller Avpixlat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?