• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kenneth768768
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 12:08:52 följande:
    Det blir ju så när man tror att den enda källan till kunskap kommer från SD:s hemsida eller Avpixlat.
    Men nog kan man misstänka att det inte är speciellt många här inne som är pålästa på nationalekonomi? Folk har väl en egen "bild" av hur ekonomi funkar, men det bilderna är oftast olika.
  • Tonårsmamman1
    kenneth768768 skrev 2014-05-11 12:18:03 följande:
    Men nog kan man misstänka att det inte är speciellt många här inne som är pålästa på nationalekonomi? Folk har väl en egen "bild" av hur ekonomi funkar, men det bilderna är oftast olika.
    Läser man bara vinklad media, så blir det granterat fel.

Och när folk kommer med väldigt enkla svar på komplexa frågor, så är det ett tydlig tecken på att de inte är insatta.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 12:07:38 följande:

Och som jag skrivit förut, OM de siffrorna än stämmer så innebär det att arbetslösheten är ett problem för de som är arbetslösa. Det innebär INTE att alla som kommer hit per automatik blir arbetslösa.
    Inte för att du är intresserad av det men för att komma tillrätta med det så måste man hjälpa dem. Inte fortsätta med smygrasism och slänga deras ansökningar i papperskorgen för att han som söker heter Ahmed.

Det finns något som heter bakomliggande orsaker som du och andra follkomligt struntar i. Det enda ni vill är att invandringen ska vara NOLL.
    Är det inte bättre att bara erkänna det och sluta slänga ur er floskler?
    – Det är en alldeles för enkel lösning att skylla invandrarnas arbetslöshet på en fördomsfull arbetsgivarattityd. Det finns inget i statistiken som stöder sådana påståenden. Istället är det brister i integrations- och arbetsmarknadspolitiken som gör det svårt för invandrare att få fotfäste på arbetsmarknaden, säger rapportförfattaren Farbod Rezania på Svenskt Näringsliv.

www.svensktnaringsliv.se/fragor/integration/myt-att-invandrare-bara-far-okvalificerade-jobb_540960.html

www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/utredning-invandrare-diskrimineras-inte-pa-arbetsmarknaden

Är det inte bättre att du slutar slänga ur dig floskler?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 12:33:03 följande:
    Läser man bara vinklad media, så blir det granterat fel.

Och när folk kommer med väldigt enkla svar på komplexa frågor, så är det ett tydlig tecken på att de inte är insatta.

Precis, som tex Erroll Flynn gör genom att likställa invandring med arbetslöshet och kriminalitet.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 12:07:38 följande:

Och som jag skrivit förut, OM de siffrorna än stämmer så innebär det att arbetslösheten är ett problem för de som är arbetslösa. Det innebär INTE att alla som kommer hit per automatik blir arbetslösa.
    Inte för att du är intresserad av det men för att komma tillrätta med det så måste man hjälpa dem. Inte fortsätta med smygrasism och slänga deras ansökningar i papperskorgen för att han som söker heter Ahmed.

Det finns något som heter bakomliggande orsaker som du och andra follkomligt struntar i. Det enda ni vill är att invandringen ska vara NOLL.
    Är det inte bättre att bara erkänna det och sluta slänga ur er floskler?
    www.tino.us/2013/08/media-vilseleder-igen-om-invandring-nu-om-socialbidragsberoende/

Här finns tabeller och statistik.
  • Rataxes
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 12:43:59 följande:

Precis, som tex Erroll Flynn gör genom att likställa invandring med arbetslöshet och kriminalitet.
    Var gjorde hen det?

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Errol Flynn
    Rataxes skrev 2014-05-11 12:46:37 följande:
    Var gjorde hen det?

Hen har inte gjort det och hen blir irriterad på vissa människor härinne.
  • Tonårsmamman1
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 12:46:11 följande:
    Varför sitter du och hittar på. Det är fakta att invandrare uppbär mer socialbidrag än svenskar och de är överrepresenterade i brott. Det betyder inte att jag likställer alla invandrare med arbetslösa brottslingar. Däremot blir jag irriterad när folk sitter och låtsas att problemen inte finns för problem har vi. Nu får du ta och kamma till dig.
    Vem har sagt emot det?

Det är ju när man skyller på nationalitet istället för andra sociala orsaker som man tänker fel.

Det är som i tiggartrådarna. Anledningen till att vi har tiggare är fattigdom. Då får man ju göra något åt fattigdomen istället. Fast de med noll insikt i hur saker och ting fungerar tror att fattigdomen försvinner om tiggarna försvinner.
    Ett väldigt enkelt svar på en komplex fråga.

Det är som att lyssna på Jimmi Åkesson i valdebatterna. Samma enkla svar på alla problem. Tror han att hans väljare inte klarar av mer fördjupade argument, eller är han bara korkad på riktigt?
  • Breaking Bad
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 12:52:40 följande:
    Vem har sagt emot det? Det är ju när man skyller på nationalitet istället för andra sociala orsaker som man tänker fel. Det är som i tiggartrådarna. Anledningen till att vi har tiggare är fattigdom. Då får man ju göra något åt fattigdomen istället. Fast de med noll insikt i hur saker och ting fungerar tror att fattigdomen försvinner om tiggarna försvinner. Ett väldigt enkelt svar på en komplex fråga. Det är som att lyssna på Jimmi Åkesson i valdebatterna. Samma enkla svar på alla problem. Tror han att hans väljare inte klarar av mer fördjupade argument, eller är han bara korkad på riktigt?

Samma enkla svar som att hjälpa folk på plats istället...?
  • Errol Flynn
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 12:52:40 följande:
    Vem har sagt emot det?

Det är ju när man skyller på nationalitet istället för andra sociala orsaker som man tänker fel.

Det är som i tiggartrådarna. Anledningen till att vi har tiggare är fattigdom. Då får man ju göra något åt fattigdomen istället. Fast de med noll insikt i hur saker och ting fungerar tror att fattigdomen försvinner om tiggarna försvinner.
    Ett väldigt enkelt svar på en komplex fråga.

Det är som att lyssna på Jimmi Åkesson i valdebatterna. Samma enkla svar på alla problem. Tror han att hans väljare inte klarar av mer fördjupade argument, eller är han bara korkad på riktigt?
    Personen jag citerade.
    Och visst tigger dom för att dom är fattiga men det där får Rumänien lösa på hemmaplan. Det ska inte vi svenskar göra. Rumänien får massor av pengar för att lösa problemet och då får övriga eu-länder sätta större press på resultat men vi i Sverige ska fortfarande inte behöva lösa tiggeriet här. Det har vi inte råd med.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?