• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Tonårsmamman1
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 17:34:14 följande:
    Utöver SD & Co menar du?
    Fast dom är ju inte rasister Flört

Fråga Michael Hess, han säger ju bara sanningen.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 17:19:38 följande:

Hur är förekomsten av mörkhyad befolkning i USA eller någon annanstans för den delen, relevant i diskussionen? Vem bryr sig om hudfärg liksom..?
    Om vissa städer vore homogent vita och andra homogent svarta skulle jag tycka det vore synd att det är så segregerat, för på ngt sätt måste de ju sökt sig bort från varandra? Låter ju märkligt om det på ren sklump skulle bildas en stad med 100 000 svarta och en närliggande stad med 100 000 vita.
  • kenneth768768
    Keiko35 skrev 2014-05-11 17:19:12 följande:
    Ja du, jag vet bara vad jag tycker, inte hur man löser det. Det vet kanske någon annan. Jag tycker ex att man ska lägga ner hela eurovision song contestspektaklet, men jag kommer inte ägna mitt liv åt det.
    Håller med.
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 15:13:45 följande:
    Så... vi kan ha 100% arbtslöshet här i landet, så länge som exporten går bra? Är du seriös?
    Vi skulle behöva nån med nationalekonomisk kunskap på djupet i denna tråd som förklarade för oss. Det finns t.ex andra vars argument man kan bemöta med "Så...vi kan ha en miljard socialbidragstagare här i landet, bara de konsumerar, är du seriös?"

• kenneth768768
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 12:33:03 följande:
    Läser man bara vinklad media, så blir det granterat fel.

Och när folk kommer med väldigt enkla svar på komplexa frågor, så är det ett tydlig tecken på att de inte är insatta.
    Jo, men ingen här har imponerat med natinonalekonomiska kunskaper hittills, alla kör sina oneliners
  • Tonårsmamman1
    kenneth768768 skrev 2014-05-11 18:04:47 följande:
    Jo, men ingen här har imponerat med natinonalekonomiska kunskaper hittills, alla kör sina oneliners
    Vissa kör med oneliners, andra försöker förklara att det är lite mer komplicerat.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 12:07:38 följande:

Och som jag skrivit förut, OM de siffrorna än stämmer så innebär det att arbetslösheten är ett problem för de som är arbetslösa. Det innebär INTE att alla som kommer hit per automatik blir arbetslösa.
    Inte för att du är intresserad av det men för att komma tillrätta med det så måste man hjälpa dem. Inte fortsätta med smygrasism och slänga deras ansökningar i papperskorgen för att han som söker heter Ahmed.

Det finns något som heter bakomliggande orsaker som du och andra follkomligt struntar i. Det enda ni vill är att invandringen ska vara NOLL.
    Är det inte bättre att bara erkänna det och sluta slänga ur er floskler?
    Tyvärr är det så svårt att få jobb i dagens Sverige, många som kasseras. Som de sa på nyheterna häromdan är de grupper som hamnar längst ifrån arbetsmarknaden, de som inte redan är etablerade (t.ex utrikes födda). Sen tillkommer det en aspekt av skepticism mot nyanlända (finns det ju undersökningar på, även om du blev emotsagd på detta), men HUR kommer man tillrätta med det? Man kan liksom inte dra ut ett mail till alla Sveriges arbetsgivare och be om skärpning. Eller är det värdegrundsarbete på bred front, eller mer info omstudier av nyttan med mångfald? Skulle detta påbörjats redan för 20 å sen? Finns tyvärr inga lätta lösningar.

• maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 15:13:45 följande:
    Så... vi kan ha 100% arbtslöshet här i landet, så länge som exporten går bra? Är du seriös?
    Om exporten går bra, så innebär det oftast att vi exporterar mer än importerar.
    Det kallas "positiv bytesbalans".

När det gäller arbetslösheten, så är det ytterst politikernas ansvar.
    Eftersom det finns 700.000 som saknar ett jobb i Sverige idag, varav 500.000 invandrare, så borde våra politiker få sparken med omedelbar verkan.
    Under sossarnas tid var siffrorna ännu mer skrämmande.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-11 19:00:28 följande:
    Om exporten går bra, så innebär det oftast att vi exporterar mer än importerar.
    Det kallas "positiv bytesbalans".

När det gäller arbetslösheten, så är det ytterst politikernas ansvar.
    Eftersom det finns 700.000 som saknar ett jobb i Sverige idag, varav 500.000 invandrare, så borde våra politiker få sparken med omedelbar verkan.
    Under sossarnas tid var siffrorna ännu mer skrämmande.
    Nej, de var inte mer skrämmande. Arbetslösheten är högre idag än på väldigt länge.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 15:07:33 följande:
    Sist jag kollade så betalar alla skatt. Utom en del som nolltaxerar, skickar vinster utomlands och liknande, men de är ofta de där rika som fått mest skattelättnader av Alliansen och SD. Så du ställer frågan till fel person.
    Jag räknar inte socialbidragstagare till den skattebetalande skaran.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?