• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 11:14:37 följande:
    Du vet ingenting om mig men fortsätt gissa om det gör dig glad.
    Tja du/ni yttrar er om mig, och sist jag hörde så har ni inte ensamrätt på att gissa vilt och angripa person...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 11:16:07 följande:
    Vi har pratat om det här förut. Skriv så att det går att ta dig på allvar.
    Nej nej, jag är inte Björn Söder. Du har missförstått.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 11:17:02 följande:
    Ja kära du. Det vet jag. Betalar du själv skatt nu?
    Sist jag kollade så betalar alla skatt. Utom en del som nolltaxerar, skickar vinster utomlands och liknande, men de är ofta de där rika som fått mest skattelättnader av Alliansen och SD. Så du ställer frågan till fel person.
  • sjuttiofemman

[quote=73209641][quote-nick]grind skrev 2014-05-11 14:43:31 följande:[/quote-nick][/quote]

Nämen vilket fint diagram du har snickrat ihop. I excel eller?

• Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-11 11:20:26 följande:
    Nu får du ge dig.
    Det är EXPORTEN som ger landet inkomster, så att vi kan bygga vår välfärd, och ge människor service.
    Det hjälper väl inte hur många arbetslösa människor vi har i landet, när det är försäljningen till UTLANDET som ger oss inkomster?

Med ditt synsätt så kan vi ställa alla arbetslösa i en ring och låta dem klia varandra på ryggen.
    Vips, så har alla ett jobb.
    Så... vi kan ha 100% arbtslöshet här i landet, så länge som exporten går bra? Är du seriös?
  • Dorian Ertymexx
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 11:24:08 följande:
    Och ju fler vi är i Sverige desto mer kan vi exportera.

Precis. Invandrare kommer liksom inte ur intet, de har ofta kontakter eller idéer som ibland fungerar bra för handel.
  • Quintus Zebra

[quote=73209641][quote-nick]grind skrev 2014-05-11 14:43:31 följande:[/quote-nick][/quote]

Har du någon statistik som visar andra faktorer så man kaan jämföra? Inkomst eller utbildningsnivå på de som stannat och flyttat till exempel?

Förlåt, men att försöka få det som händer i Detroit att handla om hudfärg eller att använda det som något slagå bevis för homogenitet är rätt smaklöst.

Att många som kan flyttar ifrån Detroit beror ju på helt andra saker.

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-05-11 12:18:03 följande:
    Men nog kan man misstänka att det inte är speciellt många här inne som är pålästa på nationalekonomi? Folk har väl en egen "bild" av hur ekonomi funkar, men det bilderna är oftast olika.
    Japp, det stämmer. Inte speciellt många här som är pålästa, och bland SD-fansen verkar den siffran ligga något under noll.
  • Dorian Ertymexx
    grind skrev 2014-05-11 15:01:02 följande:
    Vi måste sänka lönerna för lågutbildad arbetskraft i Sverige.
    Varför vill du ha lägre lön?
  • Keiko35

Öppna gränsen och ge PUT till  alla som vill ha det, höj skatten för höginkomsttagare, slopa skatten för låginkomsttagare. Lägg ner vapenexporten, ta bort allmänna helgdagar som är kristna och ge arbetarna fler semesterdagar istället  så man kan välja själv när man ska vara ledig resp arbeta. Satsa mer pengar på vården och skolan. Tycker jag.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?