• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Tonårsmamman1
    Breaking Bad skrev 2014-05-11 21:32:29 följande:

Snarare när dom inte får föra sin talan på lika villkor och blir utfrysta i både riksdagen och i media. Eller hur SD blir hopkopplade med extremhögern.
    Blir de utfrysta, får de väl ta på sig offerkoftan... .
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-11 21:40:44 följande:
    Blir de utfrysta, får de väl ta på sig offerkoftan... .
    Vilket de gör, till mångas stora förtret.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Keiko35

Tittade lite på agenda där UKIPs partiledare menade att fattiga EU-länder exporterar arbetslöshet till Storbritannien och de enda som tycker det är jättebra är de rika som får fler och billigare nannys, poolskötare, städerskor, chaufförer med mera.

• Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-11 21:30:14 följande:
    Skitsnack. Demokratur är när vissa åsikter inte är önskvärda eller ens möjliga att framföra i det offentliga rummet. Eller, om man så vill, när det av kreti och pleti anses helt okej av en stor kvällstidning att med hjälp av en vänsterextrem "researchgrupp" hänga ut folk som donerat pengar till fel mottagare. Det har ingenting med SD att göra.
    Aha. Så demokratur är när Avpixlat och andra extremhögergrupper får hänga ut minderåriga, medan tidningar och antirasister inte får hänga ut folk som gjort sig skyldiga till lagbrott.

Trodde det var precis det jag faktiskt skrev ovan va...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 22:18:00 följande:
    Aha. Så demokratur är när Avpixlat och andra extremhögergrupper får hänga ut minderåriga, medan tidningar och antirasister inte får hänga ut folk som gjort sig skyldiga till lagbrott.

Trodde det var precis det jag faktiskt skrev ovan va...
    Inte ett rätt.

Vem av dem som "Researchgruppen" hängde ut har begått lagbrott?

Och "barnen" som AP hängde ut, gick de inte ut offentligt med egna namn och porträtt på Facebook för att skryta med sina gärningar inför likasinnade?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Velouria

Shit, vad mycket ni har skrivit sedan igår kväll när jag härjade. 

Så Sveriges fängelser är överfulla av babbar, enligt Guillou. Då var det ingen lögn. Jag vet att han är en ärlig människa. Det är därför klippet med hans kommentarer om SD och Jimmie var så bra! Så verklig, så riktig, så sant...
    Och vad som är ännu roligare är att SD är det parti med flest dömda brottslingar. Det ni!

Nästan nolltolerans
  • maria diaz
    FDFMGA skrev 2014-05-11 20:56:07 följande:
    Var finns subjektet i påståendet. Är det anhängare till toksekten som anser att det råder demokratur i Sverige och att de riksdagsledamöter som inte är med i toksekten bör sparkas med omedelbar verkan pch att Åkesson ska stiga fram och säga "Jag tar befälet".
    Ansvariga politiker som inte gör sin plikt (visar resultat) ska sparkas med omedelbar verkan.
    Ansvariga politiker kan inte ansetts ha gjort sin plikt när 700.000 människor saknar ett jobb, skolresultaten rasar, och landets försvar inte klarar en kränkning av luftrummet på en Långfredag.

Kan tillägga att även SD-politiker som inte gör sitt jobb ska sparkas.
  • Velouria

Och ännu roligare är det att uteslutningarna inte avtar. SD är verkligen det svarta fåret i riksdagen. Med all rätt dessutom. De är vargar i (svarta) fårakläder.

Nästan nolltolerans
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 19:42:13 följande:

Du har helt fruktansvärda fördomar. Det är såna som du som motverkar integration och ett bättre samhälle för oss alla. Och så har du mage att gnälla över att invandrare är arbetslösa och kriminella?!
    Vi är tydligen sämst i världen på integration, det är såna som du som är skulden till det. Inte invandrarna!
    Well said.

Dock är det inte INTEGRATION de vill ha. Det är assimilation de vill ha. Därför utesluter de människor (samma som när småbarn mobbar ut någon) tills de har lärt sin läxa som går ut på att efterlikna kulturdiktatorerna (läs Sverigedemokraterna).
    SD är alltså det klassiska mobbargänget. I Dressmannkläder.
    Nästan nolltolerans
  • Tonårsmamman1
    Velouria skrev 2014-05-11 22:35:19 följande:
    Och ännu roligare är det att uteslutningarna inte avtar. SD är verkligen det svarta fåret i riksdagen. Med all rätt dessutom. De är vargar i (svarta) fårakläder.
    Ska bli kul att se hur länge Michael Hess får vara kvar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?