• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 16:01:59 följande:

Och hade svenska samhället varit bättre på att ta hand om dessa människor skulle det inte hända. Och kravaller har det varit tidigare också, innan Husby och Rosengård började användas som slagträ i "debatten".
    Sverige är väl sämst i världen på integration så det kanske vore listigt att dra ner på invandringen då vi inte kan hantera volymerna som kommer.

www.aftonbladet.se/nyheter/article15859308.ab

www.svt.se/nyheter/sverige/sverige-samst-pa-integration

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Keiko35 skrev 2014-05-11 15:59:10 följande:
    Öppna gränsen och ge PUT till  alla som vill ha det, höj skatten för höginkomsttagare, slopa skatten för låginkomsttagare. Lägg ner vapenexporten, ta bort allmänna helgdagar som är kristna och ge arbetarna fler semesterdagar istället  så man kan välja själv när man ska vara ledig resp arbeta. Satsa mer pengar på vården och skolan. Tycker jag.
    Och när höginkomsttagarna flyttar utomlands och lämnar socfallen i kölvattnet så ska bidragen betalas ut hur? Blir låginkomsttagarna den nya adeln och får dra lasset?
    Dina förslag är så verklighetsfrånvända att det är sorgligt.
  • Errol Flynn
    Rataxes skrev 2014-05-11 17:03:42 följande:

Misstänkte det, hen som kom med påståendet har således att visa på ett sådant inlägg eller att bli klassad som skitpratare.
    Hen är en han som blir mäkta arg för att bli misstagen för ett fruntimmer. Det vet jag av egen erfarenhet.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 19:03:59 följande:
    Nej, de var inte mer skrämmande. Arbetslösheten är högre idag än på väldigt länge.
    Exakt.
    Nu måste våra politiker agera.
  • Errol Flynn
    kenneth768768 skrev 2014-05-11 18:12:03 följande:
    Tyvärr är det så svårt att få jobb i dagens Sverige, många som kasseras. Som de sa på nyheterna häromdan är de grupper som hamnar längst ifrån arbetsmarknaden, de som inte redan är etablerade (t.ex utrikes födda). Sen tillkommer det en aspekt av skepticism mot nyanlända (finns det ju undersökningar på, även om du blev emotsagd på detta), men HUR kommer man tillrätta med det? Man kan liksom inte dra ut ett mail till alla Sveriges arbetsgivare och be om skärpning. Eller är det värdegrundsarbete på bred front, eller mer info omstudier av nyttan med mångfald? Skulle detta påbörjats redan för 20 å sen? Finns tyvärr inga lätta lösningar.

En del arbetsgivare kanske tar det säkra före det osäkra för att slippa en tripp till DO när det blir tjafs om bönetider, slöjor, handskakningar och vägran att arbeta med ett visst kön. Jag kan erkänna att jag som arbetsgivare hade gjort det enkelt för mig och anställt den som passade mig och mina syften bäst och där jag inte behövde lägga energi på kulturella skillnader. Men enligt artiklarna jag länkade till så tänker de flesta inte som mig och det är ju bra för vi behöver arbetskraft.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 19:17:00 följande:
    Sverige är väl sämst i världen på integration så det kanske vore listigt att dra ner på invandringen då vi inte kan hantera volymerna som kommer.

www.aftonbladet.se/nyheter/article15859308.ab

www.svt.se/nyheter/sverige/sverige-samst-pa-integration

Eller så kan man börja arbeta med mer integration? Tex att hyresvärdar inte väljer bort invandrare att hyra bostad i attraktiva områden.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=3892179

Kanske är det som är huvudorsaken till att etniska grupper hamnar i samma område? Och samtidigt försvårar för integrationen.

Men det är väl vänsterpartist-miljömupp-media som är skulden till detta enligt vissa här? (OBS! Ironi!)
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 19:24:41 följande:
    En del arbetsgivare kanske tar det säkra före det osäkra för att slippa en tripp till DO när det blir tjafs om bönetider, slöjor, handskakningar och vägran att arbeta med ett visst kön. Jag kan erkänna att jag som arbetsgivare hade gjort det enkelt för mig och anställt den som passade mig och mina syften bäst och där jag inte behövde lägga energi på kulturella skillnader. Men enligt artiklarna jag länkade till så tänker de flesta inte som mig och det är ju bra för vi behöver arbetskraft.

Låt mig gissa, du anställer enbart killar med slätrakade huvuden och bomberjackor? Och så kan ni smygheila när ingen ser.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 19:36:58 följande:

Låt mig gissa, du anställer enbart killar med slätrakade huvuden och bomberjackor? Och så kan ni smygheila när ingen ser.
    Jag har nog inte sett en bomberjacka sen 1995 tror jag.......rakar man huvudet för att man är tunnhårig bör man inte diskrimineras för det tycker jag. Tycker du?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 19:24:41 följande:

Du har helt fruktansvärda fördomar. Det är såna som du som motverkar integration och ett bättre samhälle för oss alla. Och så har du mage att gnälla över att invandrare är arbetslösa och kriminella?!

Vi är tydligen sämst i världen på integration, det är såna som du som är skulden till det. Inte invandrarna!
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-11 19:42:13 följande:

Du har helt fruktansvärda fördomar. Det är såna som du som motverkar integration och ett bättre samhälle för oss alla. Och så har du mage att gnälla över att invandrare är arbetslösa och kriminella?!
    Vi är tydligen sämst i världen på integration, det är såna som du som är skulden till det. Inte invandrarna!
    Jag la fram en teori och skrev att jag skulle anställa den som passar mina syften bäst. Det är DU som har vidriga fördomar om folk. Gå och smygheila själv i ett hörn.
    Och lär dig skillnaden mellan gnäll och fakta. Det var därför jag trodde att du var kvinna från början.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?