• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • FDFMGA
    maria diaz skrev 2014-05-11 19:00:28 följande:
    Eftersom det finns 700.000 som saknar ett jobb i Sverige idag, varav 500.000 invandrare, så borde våra politiker få sparken med omedelbar verkan.
    Hm, långt från första gången jag sett folk associerade till Åkessons toksekt förespråka revolution.

Man får hoppas att Säpo har koll på vilka av dem som vill avsätta våra folkvalda politiker med omedelbar verkan som förstår vad det är de förespråkar och vilka som är harmlösa toklallare.

Annars har vi ett val i september och  All offentlig makt i Sverige utgår från folket och riksdagen är folkets främsta företrädare
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 19:45:46 följande:
    Jag la fram en teori och skrev att jag skulle anställa den som passar mina syften bäst. Det är DU som har vidriga fördomar om folk. Gå och smygheila själv i ett hörn.

Och lär dig skillnaden mellan gnäll och fakta. Det var därför jag trodde att du var kvinna från början.

Varje gång jag gör en poäng i mitt resonemang så spårar du ur. Det är rätt intressant faktiskt.
  • Rataxes
    Errol Flynn skrev 2014-05-11 19:20:20 följande:
    Hen är en han som blir mäkta arg för att bli misstagen för ett fruntimmer. Det vet jag av egen erfarenhet.

Nog för att jag visste att hen är knapsu men att det var så illa...
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • FDFMGA
    Breaking Bad skrev 2014-05-11 20:29:03 följande:

Och här är en länk om demokratur, som får anses råda i Sverige: sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur
    Min uppfattning är att passivkonstruktioner är en metod att låtsas som att avsändaren är ett orakel.

Var finns subjektet i påståendet. Är det anhängare till toksekten som anser att det råder demokratur i Sverige och att de riksdagsledamöter som inte är med i toksekten bör sparkas med omedelbar verkan pch att Åkesson ska stiga fram och säga "Jag tar befälet".

Herregud. SD:s ledning försöker ju iallafall få SD att framstå som ett demokratiskt parti, trist för ledarna att sekten kacklar som de gör.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    FDFMGA skrev 2014-05-11 20:56:07 följande:
    Min uppfattning är att passivkonstruktioner är en metod att låtsas som att avsändaren är ett orakel.

Var finns subjektet i påståendet. Är det anhängare till toksekten som anser att det råder demokratur i Sverige och att de riksdagsledamöter som inte är med i toksekten bör sparkas med omedelbar verkan pch att Åkesson ska stiga fram och säga "Jag tar befälet".

Herregud. SD:s ledning försöker ju iallafall få SD att framstå som ett demokratiskt parti, trist för ledarna att sekten kacklar som de gör.
    Demokratur: när inte SD får regera ostört och får stå oemotsagda.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-11 21:05:45 följande:
    Jo, jag vet  - de är som barn, men utan barns utvecklingspotential.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Skitsnack. Demokratur är när vissa åsikter inte är önskvärda eller ens möjliga att framföra i det offentliga rummet. Eller, om man så vill, när det av kreti och pleti anses helt okej av en stor kvällstidning att med hjälp av en vänsterextrem "researchgrupp" hänga ut folk som donerat pengar till fel mottagare. Det har ingenting med SD att göra.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Breaking Bad
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Snarare när dom inte får föra sin talan på lika villkor och blir utfrysta i både riksdagen och i media. Eller hur SD blir hopkopplade med extremhögern.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?