• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 09:53:13 följande:
    Alla. Olaga hot, hets mot folkgrupp... fast förlåt, jag glömde, SD och dras svans tycker ju inte att sådant ska vara brottsligt, bara att säga emot "sverigevännerna" ska vara straffbart i deras drömvärld.
    På vilket sätt är det olaga hot eller HMF att donera pengar till t.ex. Avpixlat?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 10:06:29 följande:
    Och du tror att 700 000 inte är duktiga, arbetsamma och "lojala" (screw that, lojalitet förtjänas av arbetsgivaren!)

Ändå är det så många företag som missbrukar praktikanter och Fas 3. Konstigt va?

Jag tror inte att alla arbetslösa är duktiga, arbetssamma och lojala.
    Visst finns det några guldkorn men de brukar snabbt bli anställda.

Missbrukar företag praktikanter och FAS 3? Är det inte meningen att de som hamnar på en arbetsplats ska lära sig arbeta/arbetet?

Det är absolut ingen dans på rosor att ta in oerfarna, icke arbetsvana, icke arbetsvilliga och försöka integrera dem på en arbetsplats.
  • Rataxes
    Velouria skrev 2014-05-11 22:47:17 följande:
    Michael Hess, he made one hell of a mess. Och jag tror att han är släkt med gamle Rudolf. Sitter nog i generna att vara ett arsle.
    Jo vi vet att du gillar tanken på arvssynd...

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • FDFMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 09:59:24 följande:
    Precis. Om man kallar hets mot folkgrupp, personangrepp, hat och liknande dumheter som "brott mot yttrandefriheten" så har man missat en hel del av hur demokrati fungerar. Men det är ju inget nytt direkt, att SD inte fattar demokrati...
    Ofta en kombination av okunnighet, inbilskhet och "sårad oskuld".

Jag minns en diskussion jag hade med en av gnällgängets representanter, han menade på allvar att svensk invandringspolitik är odemokratisk eftersom det inte varit någon folkomröstning om invandringen.

Jag tror att en del av de här grabbarna inte förstått begreppet representativ demokrati och att det faktiskt inte finns något som hindrar dem att bilda ett parti som har som en programpunkt att vi likt Schweiz ska kunna ha beslutande folkomröstningar i en mängd frågor.

De skulle ju kunna kalla sig AntidemokraturalliansenFlört
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Velouria
    Rataxes skrev 2014-05-12 11:32:55 följande:
    Jo vi vet att du gillar tanken på arvssynd...

Nej, det vet du inte att jag inte gör...Men det gör SD
    Nästan nolltolerans
  • Rataxes
    Velouria skrev 2014-05-12 12:08:50 följande:
    Nej, det vet du inte att jag inte gör...Men det gör SD smile2.gif
    Vad SD gör skiter jag i däremot vet jag att du gillar att pladdra om Kent Ekeroths mamma.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Velouria

Ju mer höger, desto mer korkad och skitnödig?  
    Nu är detta plötsligt inget om SD, men visst låter de rätt lika?

Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Rataxes skrev 2014-05-12 12:13:07 följande:
    Vad SD gör skiter jag i däremot vet jag att du gillar att pladdra om Kent Ekeroths mamma.
    Nej, jag pladdrar inte om Ekeroths kriminella mamma. Jag gillar att skriva om henne. Ibland.
    Nästan nolltolerans
  • Velouria

Okej, ska jag vara rättvis mot SD? Jag ger faktiskt Winberg fler poäng än jag ger Paulsen, bara för att jag inte är så mycket för EU heller. Soorryyyy! Jag tänkte vara liiite snäll idag

En sak förstår jag inte bara...varför vill SD ställa upp i EU-valet när de är emot EU?  
    Men för den rättvisa bedömningens skull så undrar jag om det är för att få Sverige UT UR EU eller vad?

Nästan nolltolerans
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-05-12 13:01:20 följande:
    Okej, ska jag vara rättvis mot SD? Jag ger faktiskt Winberg fler poäng än jag ger Paulsen, bara för att jag inte är så mycket för EU heller. Soorryyyy! Jag tänkte vara liiite snäll idag smile5.gif

" target="_blank">

En sak förstår jag inte bara...varför vill SD ställa upp i EU-valet när de är emot EU? smile2.gifsmile2.gifsmile2.gifsmile2.gifsmile2.gifsmile2.gif  
    Men för den rättvisa bedömningens skull så undrar jag om det är för att få Sverige UT UR EU eller vad?

Varför försöker muslimska grupperingar få makt i västerländska länder genom att använda demokrati när de är emot demokrati? Same shit. Man måste vara med för att kunna påverka.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?