• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-12 17:22:01 följande:
    På 60- och 70-talet fick alla invandrare jobb inom två veckor på båtvarvet eller på Volvo torslanda.
    Kom inte dragandes med den gamla myten om efternamn.
    Finns det jobb så får de jobb.
    Sverige hade massiv arbetsbrist på den tiden. Man körde en helt annan politik då också, en som inte handlade mest om att darra av skräck inför devalveringar. Och SD fanns inte där och spred skitsnack om invandrare heller, ska tilläggas.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-12 17:28:22 följande:
    De gjorde rätt som hoppade av.
    Hur ska man kunna debattera rasism och främlingsfientlighet utan att få diskutera kön, religion, etnicitet och sexuell läggning??

Debatter utan möjlighet att debattera fritt kan de lika gärna lägga ned.
    Sverige ska vara ett öppet land där du får uttrycka dig fritt.
    Aha. Så SD kan inte diskutera utan att snacka ski om folk. Då vet vi det då. Lustigt att de andra partierna kunde klara det...
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 16:58:25 följande:
    Varför skulle "muslimska grupperingar" vara mot demokrati? Du vet väl att många muslimska länder är just demokratier va?
    Du har inte särskilt höga krav på begreppet demokrati, va?
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • oOOo  oOOo
    Rataxes skrev 2014-05-12 17:56:32 följande:

För vissa räcker det med att demokrati finns i namnet.

Demokratiska folkrepubliken Korea
    Tyska demokratiska republiken
    osv

så länge det är vänster såklart
  • Naiw

Ja kommunism är ju starkt förknippat med demokrati, Vänsterpartiet hette ju vänsterpartiet kommunisterna för inte allt för länge sedan.

• Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-05-12 17:56:32 följande:
    Mycket högre än SD, i alla fall.
  • oOOo  oOOo
    Naiw skrev 2014-05-12 18:05:55 följande:
    Ja kommunism är ju starkt förknippat med demokrati, Vänsterpartiet hette ju vänsterpartiet kommunisterna för inte allt för länge sedan.
    Precis, namnet är viktigt.
    De måste nog byta snart till vänsterdemokraterna så vi med säkerhet vet att de avser förbjuda alla andra partier i sann vänsterdemokratisk anda
  • Naiw
    oOOo oOOo skrev 2014-05-12 18:18:53 följande:
    Precis, namnet är viktigt.
    De måste nog byta snart till vänsterdemokraterna så vi med säkerhet vet att de avser förbjuda alla andra partier i sann vänsterdemokratisk anda smile2.gif
    Socialvänsterdemokraterna.
  • maria diaz
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 17:39:00 följande:
    Aha. Så SD kan inte diskutera utan att snacka ski om folk. Då vet vi det då. Lustigt att de andra partierna kunde klara det...
    Den som blir anklagad för något, säger ofta att det är skitsnack, ja.
    Men så fungerar demokratin.
    Upp till dig att bevisa motsatsen i debatten.

Att införa regler om VAD som får sägas i en debatt, leder ju tankarna till värsta diktaturen.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 18:09:38 följande:
    Mycket högre än SD, i alla fall.
    Och med denna intelligenta kommentar blev automatiskt alla dina muslimska länder vips demokratier som genom en viftning med det kommunistiska trollspöet.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
Svar på tråden Varför hatar folk SD?