• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dfeat
    maria diaz skrev 2014-05-12 23:48:47 följande:
    Sverige måste vara det enda landet i världen dit människor kan komma och leva ett gott liv, utan att behöva lyfta ett enda finger på dagarna.

Detta har blivit mycket kostsamt för svenska skattebetalare.
    Och inte minst för de som har det sämst ekonomiskt.
    Det är kul att följa debatterna kring detta.

-SD påpekar problemen som faktiskt finns i många områden i landet
    -Övriga politiker påstår att vi måste ha hög invandring och att vi tjänar på den
    -SD kommer med fakta och siffror på hur mycket invandringen kostar
    -Övriga politiker ändrar sig då och säger att vi måste vara humana medmänniskor
    -SD säger att det är mycket humanare att hjälpa folk på plats och att man då kan hjälpa betydligt fler människor
    -Övriga partier börjar prata om rosa moln.

Man får hela tiden dubbla budskap av politikerna. I ena stunden tjänar vi enormt på invandring, i andra stunden förklarar Anders Borg att anledningen till att Sverige nu skuldsätter sig är att vi har en kostsam invandring.

Till alla som på riktigt tror att vi tjänar på massinvandringen:

Varför är det bara Sverige i hela världen som kommit på detta i så fall? Varför är vi i så fall inte världens rikaste land vid det här laget?
  • Dorian Ertymexx
    Dfeat skrev 2014-05-13 00:13:30 följande:
    Det är kul att följa debatterna kring detta.

-SD påpekar problemen som faktiskt finns i många områden i landet
    -Övriga politiker påstår att vi måste ha hög invandring och att vi tjänar på den
    -SD kommer med fakta och siffror på hur mycket invandringen kostar
    -Övriga politiker ändrar sig då och säger att vi måste vara humana medmänniskor
    -SD säger att det är mycket humanare att hjälpa folk på plats och att man då kan hjälpa betydligt fler människor
    -Övriga partier börjar prata om rosa moln.

Man får hela tiden dubbla budskap av politikerna. I ena stunden tjänar vi enormt på invandring, i andra stunden förklarar Anders Borg att anledningen till att Sverige nu skuldsätter sig är att vi har en kostsam invandring.

Till alla som på riktigt tror att vi tjänar på massinvandringen:

Varför är det bara Sverige i hela världen som kommit på detta i så fall? Varför är vi i så fall inte världens rikaste land vid det här laget?
    Du vet förstås att vi ÄR ett av världens rikaste länder va?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dfeat
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 00:34:27 följande:
    Du vet förstås att vi ÄR ett av världens rikaste länder va?
    Ja, men de senaste 25 åren har vi blivit fattigare och fattigare. Land efter land springer om oss. Vissa undersökningar visar att om Sverige fortsätter i samma riktning som idag så kommer vi räknas som ett U-land inom 30 år. 
  • Dorian Ertymexx
    Dfeat skrev 2014-05-13 01:01:54 följande:
    Ja, men de senaste 25 åren har vi blivit fattigare och fattigare. Land efter land springer om oss. Vissa undersökningar visar att om Sverige fortsätter i samma riktning som idag så kommer vi räknas som ett U-land inom 30 år. 
    Nej, vi har inte blivit fattigare. Vi har blivit rikare. Andra länder har blivit ännu rikare, men det gör oss inte fattigare. Sedan att rikedomen har fördelats allt sämre, det kan du lasta en allt mer marknadsliberal politik för. Något som SD också vurmar för.
  • Naiw
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 01:33:18 följande:
    Nej, vi har inte blivit fattigare. Vi har blivit rikare. Andra länder har blivit ännu rikare, men det gör oss inte fattigare. Sedan att rikedomen har fördelats allt sämre, det kan du lasta en allt mer marknadsliberal politik för. Något som SD också vurmar för.
    Åh dorians logik.
  • Naiw

Utöver det tycker jag det är intressant att man kan kalla ett land som har skulder och inte tillgångar för rikt. Men var och en har väl egna definitioner antar jag.

• Dorian Ertymexx
    Naiw skrev 2014-05-13 01:51:04 följande:
    Åh dorians logik.
    Så - om du dubblar din personliga rikedom, medan din granne fyrdubblar sin, då tycker du att du har blivit fattigare? För det är vad du säger nu. Det är inte "dorians logik" - det är ALLAS logik. Eller, ja, okey, alla mentalt funktionellas logik i alla fall.

Men du kan ju se vad vetenskapen har att säga om det hela:

http://www.svtplay.se/video/2040485/del-16
  • Naiw
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 02:43:12 följande:
    Så - om du dubblar din personliga rikedom, medan din granne fyrdubblar sin, då tycker du att du har blivit fattigare? För det är vad du säger nu. Det är inte "dorians logik" - det är ALLAS logik. Eller, ja, okey, alla mentalt funktionellas logik i alla fall.

Men du kan ju se vad vetenskapen har att säga om det hela:

www.svtplay.se/video/2040485/del-16
    Det jag skriver, Dorian... Är att normalt sett så anses inte något som har lån för rik...

Så för att komplettera ditt bristande exempel, så skulle det vara att grannen tagit ett en miljonslån medans du tagit ett två miljonslån, vem av er är rikast?
  • Errol Flynn
    http://www.expressen.se/kvallsposten/brandman-svartmalas--efter-dodsbranden/

Så här långt har det alltså gått i Sverige. Brandmännen måste hålla infomöte och berätta hur de agerat vid branden och hur lång tid det tog. Allt för att slippa repressalier från invandrarna i Rosengård. Letar ungdomarna efter en anledning  att få starta ett upplopp a la Husby? Nu måste brandmännen FÖRSVARA sig och dementera att de inte står och skrattar åt döda barn för att slippa mer stenkastning. Patetiskt. Lite jävla respekt och tacksamhet mot svensk poliskår/ambulans/brandkår vore på sin plats. Annars kanske Sverige inte är landet för dig.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?