• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    Naiw skrev 2014-05-12 18:20:13 följande:
    Socialvänsterdemokraterna.
    Då kanske vi får Svenska demokratiska republiken med tillhörande mur.
    det är väl därför sverigedemokraterna är så jobbiga, de har snott det tilltänkta namnet... och politiken
  • maria diaz

Att rösta på Sverigedemokraterna handlar mest om att Sverige måste vända den negativa trend som plågat landet i snart 20 år.
    Den svenska skolan har rasat.
    Försvaret är nedmonterat.
    700.000 saknar ett arbete.
    Det finns inga lediga bostäder.
    Gatorna är fulla med tiggare.
    Skottlossningar varje vecka.

Sossar och moderater har misslyckats. Det är dags för SD att ta över den sjunkande båten.

• chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 16:52:50 följande:
    Skitsnack, helt enkelt. Som sagt, varför anställa om man kan få det gratis, eller rentav med pengar som bonus!

Ja, det gör de. Nej, meningen är att man ska praktisera, och att det ska leda till jobb. Inte att man ska bli kickad så fort det börjar närma sig löneanställning. Alltför många företag garvar sig igenom praktikanter utan att ha minsta plan på att anställa.

Ja, fast nu talar vi om arbetslösa, inte om Sverigedemokrater.

Tror du på fullt allvar att alla företag tänker så?
    Du tror inte de vill ha drivna anställda?

Är det en duktig person så kickas inte den, inget företag vill bli av med bra arbetskraft.

Jag pratar om arbetslösa, du drar upp Sverigedemokrater. Varför?
  • ulfsas
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 17:09:18 följande:
    Ja, det tror jag. Att vilja ha ett jobb och att få ett jobb är inte samma sak. Det finns en strukturell rasism som gör att folk med fel namn inte får jobb. Och SD har en stor del i det.
    Måste allt vara rasism hela tiden. Det kan ju likaväl vara att den som anställer känner sig mer bekant med en Göteborgare om man är Göteborgare själv eller Norrlänning eller t.o.m en SkåningGlad

Likaväl som man kan känna sig mer bekant med en Svensk än en utlänning. Därtill kommer språk mm.
    Till detta kommer personkemi. Den som anställer måste ju få välja den som denne tycker skulle passa bäst.

OM arbetsgivaren väljer av rasistiska eller andra skäl att inte anställa en invandrare som är mycket bättre än de svenskar han väljer från så är det ju hans förlust isf.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • grind

Det är naturligt att ge fördelar till dem som är lika oss själva.

• maria diaz

Att vända SD ryggen när de talar, är precis samma brist på respekt vi ser i de svenska skolorna.
    Lärarna vittnar om samma brist på respekt när de försöker undervisa sina elever.

Detta är ännu en anledning till att svenska elever nu har en bottenplacering jämför med övriga elever i EU.

Paradoxalt nog har jag personligen sett en lärare i min hemstad vända SD ryggen....
    I skolan är det han själv som möter vända ryggar....

• grind
    maria diaz skrev 2014-05-12 22:00:21 följande:
    Att vända SD ryggen när de talar, är precis samma brist på respekt vi ser i de svenska skolorna.
    Lärarna vittnar om samma brist på respekt när de försöker undervisa sina elever.

Detta är ännu en anledning till att svenska elever nu har en bottenplacering jämför med övriga elever i EU.

Paradoxalt nog har jag personligen sett en lärare i min hemstad vända SD ryggen....
    I skolan är det han själv som möter vända ryggar....
    Att som lärare visa sin politiska ståndpunkt är mycket oprofessionellt.
  • Breaking Bad
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 17:16:56 följande:
    Och så då ett direkt exempel på vad vi menar med att SD har en annan demokratisyn än andra: hd.se/helsingborg/2014/05/12/ordningsregler-f.../ SD vägrar alltså vara med i en debatt där de inte får uttala sig negativt om religion, kön eller etnicitet. Och anklagar arrangörerna för att vara "odemokratiska". För det ingår, enligt SD alltså, i demokratin att få kränka, hetsa och ärekränka.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Det handlar om att man ska kunna få diskutera öppet om alla problem, naturligtvis utan att kränka eller hetsa folkgrupper. Problemet som jag ser det är att i Sverige anses det "fel" att vara SDare och framförallt från vänsterns sida hyllar man de som bojkottar sverigedemokraterna och försöker trakasera dom till tystnad. Ibland med personangrepp. Alla siter på nätet som förhåller sig kritiska till invandring kallas idag hatsiter, och personer som vill begränsa invandringen stämplas som rasister. Från vänsterns håll har man uttryckt att man vill att media och public service ska ta en tydlig ställning mot sverigedemokraterna eftersom de ifrågasätter "sanningen" om att all invandring är bra och behövs för Sverige. Tänk om sanningen visar sig vara fel? Och tänk om sättet att betrakta SD som ett extremhögerparti är fel? Kanske är det bara ett parti som har ungefär samma åsikter som vänsterfalangen i USAs republikanska parti? Låt alla tycka vad dom vill, i en demokrati finns inga åsikter som är "fel".
  • Dfeat
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-12 16:58:25 följande:
    Varför skulle "muslimska grupperingar" vara mot demokrati? Du vet väl att många muslimska länder är just demokratier va?
    Jag tror han tänker på de massiva demonstrationerna av vissa muslimer i Storbritanien där de krävde att Storbritanien skulle införa Sharialagar. 

Tycker det är kul att folk jämför dagens invandring med den som skedde innan 90-talet (finnar mm., eller till och med jämför med invandringen till USA under 1800-talet.

1950-1980 var Sveriges guldålder, fabrikerna skrek efter arbetskraft och invandringarna fick jobb direkt. Denna invandring var extremt positiv för Sveriges ekonomi.

USAs invandring ska vi inte ens prata om.. Detta skedde också under USAs guldålder. Dessutom fick inte invandrarna någon som helst hjälp eller bidrag. Många dog om de inte började jobba och bidra till samhället..

Sveriges invandring idag saknar motstycke i världshistorien. Under 10% av de som kommer hit är krigsflyktingar, resten är ren social turism som Göran Persson varnade för.

Jag kan inte förstå hur man kan försvara att pensionärer får kall mat, skolresultaten rasar, sjukvården blir sämre eller att försvaret är ett skämt.  Det fattas pengar på alla möjliga håll. Kommuner är skuldsatta till öronen, liksom våran befolkning. Detta samtidigt som kostnaderna för invandringen skenar och nu mera är det dubbla/trippla jämfört med försvarsbudgeten.

Det vi kan konstatera är att Kommuner och folket stimuleras att skuldsätta sig för att hålla ekonomin rullandes och välfärden monteras ned för att ha råd med invandringen..
  • maria diaz

Sverige måste vara det enda landet i världen dit människor kan komma och leva ett gott liv, utan att behöva lyfta ett enda finger på dagarna.

Detta har blivit mycket kostsamt för svenska skattebetalare.
    Och inte minst för de som har det sämst ekonomiskt.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?