• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-13 12:53:19 följande:
    Nu börjar man känna igen dem igen: www.aftonbladet.se/nyheter/article188 76167.ab

Repliker av typen "JASÅ NU DUGER DET MED LÄNKAR TILL AFTONBLADET" undanbedes ovänligt och bestämt. Det är och har aldrig varit jag som avfärdat sådana som lämpliga källor alltid oavsett.
    Jag skulle ha skrivit så om du hade varit en fanatisk AB-hatare, men eftersom du är lite gullig ibland så gör jag inte så.

Jamen, lite ägg här och där gör väl inget. Det skulle vara hemskt om han gick samma öde som Palme och Anna Lindh till mötes.
    Dock kan jag förstå obehaget att få massa ägg kastat på sig, det är faktiskt inte kul och rätt förnedrande.
    Nästan nolltolerans
  • Hmpf
    Velouria skrev 2014-05-13 13:00:03 följande:
    Jag skulle ha skrivit så om du hade varit en fanatisk AB-hatare, men eftersom du är lite gullig ibland så gör jag inte så.

Jamen, lite ägg här och där gör väl inget. Det skulle vara hemskt om han gick samma öde som Palme och Anna Lindh till mötes.
    Dock kan jag förstå obehaget att få massa ägg kastat på sig, det är faktiskt inte kul och rätt förnedrande.
    Det är inte bara förnedrande det är ett hot mot demokratin. Det i sin tur borde leda till höga fängelsestraff oavsett vilket parti det är som får äggen kastade på sig !
  • Velouria
    Hmpf skrev 2014-05-13 13:02:05 följande:
    Det är inte bara förnedrande det är ett hot mot demokratin. Det i sin tur borde leda till höga fängelsestraff oavsett vilket parti det är som får äggen kastade på sig !
    Mja, är det verkligen hot mot demokratin enligt lagen? Vad jag vet så kommer alltid meningsmotståndare ihop sig på varandras möten och demonstrationer.

Och vad jag vet så förespråkar SD mycket som också det isåfall är ett hot mot demokratin. Ändå får de inget straff. Förutom nu senast Hess då...
    Nästan nolltolerans
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 11:18:38 följande:
    Kallar du ljugande invandrare för politisk rörelse? Verkligen?
    Har du några som helst belägg för att det var människor med "invandrarbakgrund" som skrev denna kritik på sociala medier. Har du några belägg för att det var lögner?

Eller ska du också klassas som någon som sprider "lögner" eller överdrifter på nätet?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Dfeat
    Velouria skrev 2014-05-13 13:00:03 följande:

Lite ägg här och var? De fick ställa in hela talet. Tycker polisen gör för lite för att stoppa dessa odemokratiska krafterna. 

Sorgligt med folk som själva inser att de inte har några vettiga argument att komma med utan istället ställer sig och stör meningsmotståndarens tal.

Man märker att det är outbildade och folk med lågt förstånd som drar sig till högerextrema och (som här) vänsterextrema kretsar. Intervjuvar man dessa så märker man att de är helt efterblivna och kan inte föra fram ett enda vettigt argument.

-"Tycker du inte det är odemokratiskt att störa ett framröstat partis tal?"
    -"Nej, det är SD som är odemokratiska. De är Fascister, Nazister och Rasister."
    -"Hur kan de vara odemokratiska, de är ju folkligt framröstade? Och vad är det som är rasistiskt med att vilja föra samma invandringspolitik som övriga världen?
    -"Öööehhh, de är bara det."

De skriker ut påståenden klistrar på eticketer. Men de kan inte få fram ett enda argument till varför..
  • kenneth768768
    Velouria skrev 2014-05-13 13:04:25 följande:
    Mja, är det verkligen hot mot demokratin enligt lagen? Vad jag vet så kommer alltid meningsmotståndare ihop sig på varandras möten och demonstrationer.

Och vad jag vet så förespråkar SD mycket som också det isåfall är ett hot mot demokratin. Ändå får de inget straff. Förutom nu senast Hess då...
    Faktiskt kommer jag inte på ett enda tillfälle i närtid när nån från sjuklövern förhindrades från valmöte, du då?

Men det är intressant att du inte ens kan tänka dig knysta om att det är nåt problem när valmöten störs i vårt avlånga land, det är bara "de är inte bättre själva"-argument hela tiden.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 12:48:32 följande:

Oavsett vad man tycker om SD kan man väl ändå hålla med om att det är sorgligt att brandkår och ambulans behöver poliseskort för att åka in i vissa invandrartäta områden? Och enligt polisen har det varit så i 20 år och det blir värre.
    Var i den artikeln jag svarade på står ett ord om stenkastning?

Det står att Brandmännen ska ha ett extra möte för att reda ut eventuella missförstånd. Och det är jättevanligt efter den här typen av händelse, när tragedier har inträffat och där kritik mot en myndighet har framförts.

Det sker i alla delar av Sverige.

Att du försöker utnyttja den här tragedin, och försöker få artikeln du länkar till att handla om något helt annat än den gör. Det är det jag vänder mig emot.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Dfeat

Och vad jag vet så förespråkar SD mycket som också det isåfall är ett hot mot demokratin. Ändå får de inget straff. Förutom nu senast Hess då…
    Här har vi ju en juvel! Vad är det som SD förespråkar om är ett hot mot demokratin?

Och nej, det händer i princip aldrig att folk stör ut andra partiers tal så att de tvingas avbryta. Det är skillnad att demonstrera och på att kasta ägg mot en folkvald politiker..
  • kenneth768768
    Velouria skrev 2014-05-13 12:46:05 följande:
    Det är bara SD som missbrukar ordet rasist och nazist. Genom att missbruka det ordet och sätta det som en epitet på SD-motståndare hoppas de att folk ska tro att SD-motståndare är rasister och nazister.
    När du säger "bara", har du en egen betydelse på ordet då?

Senaste störningen från idag, jag citerar:
    "Demonstranterna skanderade ”inga nazister på våra gator”."
    www.svd.se/nyheter/inrikes/demonstranter-stoppade-akesson_3555230.svd
  • Hmpf

Vadå enligt lag? Och SD skulle vara de korkade..

Att vara motståndare är också en del av demokratin. Jag är motståndare mot en massa partier. Och vet du hur jag visar det? Jag ger fan i att rösta på de partierna. Att kasta ägg och bete sig som en snorunge är ju bara löjligt. Alla har rätt att demonstrera och uttrycka sin åsikt men att förnedra, kränka och hota demokration är inte okej. Oavsett om det är staplat i lagen eller inte.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?