• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 16:30:04 följande:
    Låt mig gissa, du syftar på "vänsterextremisterna" va?

Ja alltså alla som inte avgudar Åkesson och hans hejdukar. Ungefär som den store ledaren kommenterade idag när flera hundra människor visade sitt avståndstagande från Sd´s politik: de är vänsterextremister!
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-05-13 16:35:51 följande:
    Nej, inte för att jag skrev det, men eftersom du verkar undra svarar jag.

Jag menar att det är fel att SD ideligen hindras från att föra sin talan på platser till vilka de blivit inbjudna, så folk kan bilda sig sin egen uppfattning, och att protestera mot detta kan inte anses ha nåt med offerkofta att göra.

Känns det härligt att alltid kunna dra offerkofte-kortet oavsett vad du läser? Det passar liksom alltid in?

Tja, det är ju det kort SD alltid drar...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 16:38:41 följande:
    Tja, det är ju det kort SD alltid drar...
    Jag tänker inte rösta på varken SD eller de där "svenskarna" (glömt vad de heter nu).

Du då?

Men du är så himla van att så fort nån inte tänker som du så ska du spotta ur dig dina offerkofteinvektiv. Jag är för fri opinionsbildning och att man samtalar med varandra, men till och med det verkar du kunna störa dig på.

Förresten, såg du inte de hånfulla SD-skämten jag drog förut idag, var de inget roliga?

• chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 16:19:46 följande:
    Japp. Precis som det är ett mode just nu att inte hacka lika myket på V, utan istället angripa MP, som tidigare varit rätt oberört av SD-fansen.

Tror du att alla som angriper MP är SD-fans?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 16:36:52 följande:

Ja alltså alla som inte avgudar Åkesson och hans hejdukar. Ungefär som den store ledaren kommenterade idag när flera hundra människor visade sitt avståndstagande från Sd´s politik: de är vänsterextremister!
    "Visade sitt avståndstagande" ja. Genom att bryta polisavspärrningar, kasta ägg och bete sig allmänt ociviliserat. Ditt eviga förringande av vänstermänniskors och SD-motståndares övertramp börjar stå mig upp i halsen. Du är så enögd att Polyfemos hade blivit avundsjuk.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • chrissandra
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 16:19:46 följande:
    Japp. Precis som det är ett mode just nu att inte hacka lika myket på V, utan istället angripa MP, som tidigare varit rätt oberört av SD-fansen.

Är det SD som uppmanar till stenkastning mot brandmän?
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-05-13 16:54:52 följande:

Är det SD som uppmanar till stenkastning mot brandmän?
    Nej, SD föredrar metallrör.
  • Dorian Ertymexx
    chrissandra skrev 2014-05-13 16:48:52 följande:

Tror du att alla som angriper MP är SD-fans?
    Alla som angriper MP med den banala sortens smygkränkthet och med den typiska banala "amendeesådummaaaa"-metodiken, ja. Eller de allra flesta i alla fall. Andra partier kanske inte gillar MP heller, men de har litet mer sakliga argument och mer gripbara (och begripliga) utgångspunkter för sin kritik. Och de kommer inte med det som över en natt, som SD-fansen gjorde.
  • Prologic2
    Breaking Bad skrev 2014-05-12 22:36:01 följande:
    Det handlar om att man ska kunna få diskutera öppet om alla problem, naturligtvis utan att kränka eller hetsa folkgrupper. Problemet som jag ser det är att i Sverige anses det "fel" att vara SDare och framförallt från vänsterns sida hyllar man de som bojkottar sverigedemokraterna och försöker trakasera dom till tystnad. Ibland med personangrepp. Alla siter på nätet som förhåller sig kritiska till invandring kallas idag hatsiter, och personer som vill begränsa invandringen stämplas som rasister. Från vänsterns håll har man uttryckt att man vill att media och public service ska ta en tydlig ställning mot sverigedemokraterna eftersom de ifrågasätter "sanningen" om att all invandring är bra och behövs för Sverige. Tänk om sanningen visar sig vara fel? Och tänk om sättet att betrakta SD som ett extremhögerparti är fel? Kanske är det bara ett parti som har ungefär samma åsikter som vänsterfalangen i USAs republikanska parti? Låt alla tycka vad dom vill, i en demokrati finns inga åsikter som är "fel".

Förutom i sverige, tyvärr
Svar på tråden Varför hatar folk SD?