• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dfeat
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-13 18:04:00 följande:
    90% kommer att rösta på partier som inte vill minska invandringen.
    Och? Nästan hälften av befolkningen vill fortfarande minska invandringen?

För övrigt är det alltid kul med politiker,  journalister och privatpersoner som pratar sig varma om massinvandringen, samtidigt flyttar de samma ifrån invandrartäta områden. Det hyckleriet når inga gränser.

Jag bor som tur är inte i Rosengård, så jag slipper de mesta problemen. Jag mår bara illa över att så stor del av skattepengarna går till att skapa osäkra ghetton i Sverige.
  • Tonårsmamman1
    Dfeat skrev 2014-05-13 18:12:42 följande:

För övrigt är det alltid kul med politiker,  journalister och privatpersoner som pratar sig varma om massinvandringen, samtidigt flyttar de samma ifrån invandrartäta områden. Det hyckleriet når inga gränser.

Jag bor som tur är inte i Rosengård, så jag slipper de mesta problemen. Jag mår bara illa över att så stor del av skattepengarna går till att skapa osäkra ghetton i Sverige.
    Inte tillräckligt mycket för att rösta på ett parti som vill minska den. De flesta har andra frågor som de prioriterar.

Hittills har inte jag sett några förslag på vad SD ska göra med Rosengård t ex.
  • Errol Flynn
    Dfeat skrev 2014-05-13 18:12:42 följande:

nyheteridag.se/ma-guldspaden-sla-er-i-nacken/

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Naiw
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-13 18:20:03 följande:
    Inte tillräckligt mycket för att rösta på ett parti som vill minska den. De flesta har andra frågor som de prioriterar.

Är det inte ganska dumt att uttala sig om ett val resultat som inte varit ännu?
  • Errol Flynn

Flytta till mellanöstern.......?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Litet My

I Stenungsund var det Fi som protesterade mot SD idag. Också "vänsterextremister" med "mörk historia"?

• Tonårsmamman1
    Naiw skrev 2014-05-13 18:26:43 följande:
    Är det inte ganska dumt att uttala sig om ett val resultat som inte varit ännu?
    OK, fel av mig att dra till med 90%, det blir kanske bara 88% Glad

• maria diaz
    Tonårsmamman1 skrev 2014-05-13 18:04:00 följande:
    90% kommer att rösta på partier som inte vill minska invandringen.
    80% kommer att rösta på partier som vill vara med i EU.

Men bara 50% vill vara med i EU.
  • maria diaz
    Inget parti kan göra något med Rosengård.

Varför tror du att ingen redan hade gjort det i så fall??
  • Quintus Zebra
    kenneth768768 skrev 2014-05-13 13:31:49 följande:
    Men en annan viktig del av demokratin vore att folk själva får bilda sig en uppfattning om vad partier har för budskap,
    Den informationen förmedlas nog sällan på torgmöten. Skulle ju vilja påstå att SD får rätt mycket tid i media att sälja in sina idéer jämfört med andra småpartier.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?