• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-05-13 18:51:18 följande:
    Inget parti kan göra något med Rosengård.

Varför tror du att ingen redan hade gjort det i så fall??
    För att de prioriterar annat?

Forskningen visar ganska tydligt hur vi kan motverka segregering, men dagens makthavare väljer ändå att göra väldigt lite.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Tonårsmamman1
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 18:26:47 följande:
    Flytta till mellanöstern.......?
    Skulle inte förvåna mig om någon lokal SD-politiker lägger det som ett förslag.
  • Quintus Zebra
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 17:20:56 följande:
    Vinklar du det inte lite nu?

Drygt tusen personer kom för att protestera.

Två personer anhölls vad jag förstod av polis.Tre omhändertogs.  Ett fåtal kastade ägg.
    Sorry, stod fel i den artikeln jag läste. 30 omhändertogs.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 16:30:04 följande:
    Låt mig gissa, du syftar på "vänsterextremisterna" va?
    Nej, men eftersom du nämnde dem så, ja gatstensvänstern är också orcher liksom fotbollshuliganer.
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 16:28:54 följande:

Menar det :P Men de är ju inte invandrare så då är det ju okej att bete sig som svin ;) Om en invandrare inte är bugande tacksam så är hen terrorist!

Orchliknande varelser? Snälla lilla du, ta din sköld och rätta in dig i SvP-ledet nu. Och lämna rasismen där.

Ja kramar man inte orcherna verbalt så är man ju rasist och SvP:are. Åtminstone tycker dumvänstern det.

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Oschlaka

Samhällets bottenskikt röstar på SD.

• Naiw
    Oschlaka skrev 2014-05-13 19:56:00 följande:
    Samhällets bottenskikt röstar på SD.
    Med den logiken skulle väl majoriteten rösta på SD?
  • Hmpf
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 14:05:59 följande:
    Ehm, förnedrade är det, ja, och menlöst... men ett hot mot demokratin? Skämtar du med mig?
    Ser inte detta som ett tillfälle att skämta över huvud taget.

När man på ett eller annat sätt hindrar en politiker från att hålla ett tal (vilket han har fullständig rätt till enligt svensk lag) så är det ett sätt att försöka tysta ner den personen. På vilket sätt skulle det inte vara ett hot mot demokratin?

Jag är inte ense med dig vad gäller dina åsikter men jag respekterar fortfarande dig och tycker att du har lika stor rätt att uttrycka dina åsikter som jag har. Om jag på något sätt försöker tysta ner dig då ger jag dig inte rätten att uttrycka din åsikt vilket är fel eftersom att både du och jag lever i ett åsiktsfritt land!

Du kan vrida och vända på detta hur mycket du vill Dorian och du behöver egentligen inte hålla med mig om du tycker att jag har helt fel. JAG däremot kommer alltid att tycka att det är ett hot mot demokratin.
  • Hmpf
    Naiw skrev 2014-05-13 19:58:22 följande:
    Med den logiken skulle väl majoriteten rösta på SD?
    Oschlaka är personen som hävdar att ingen i SD är svensk eftersom att alla svenskar har blå ögon.
  • Naiw
    Hmpf skrev 2014-05-13 20:09:10 följande:
    Ser inte detta som ett tillfälle att skämta över huvud taget.

När man på ett eller annat sätt hindrar en politiker från att hålla ett tal (vilket han har fullständig rätt till enligt svensk lag) så är det ett sätt att försöka tysta ner den personen. På vilket sätt skulle det inte vara ett hot mot demokratin?

Jag är inte ense med dig vad gäller dina åsikter men jag respekterar fortfarande dig och tycker att du har lika stor rätt att uttrycka dina åsikter som jag har. Om jag på något sätt försöker tysta ner dig då ger jag dig inte rätten att uttrycka din åsikt vilket är fel eftersom att både du och jag lever i ett åsiktsfritt land!

Du kan vrida och vända på detta hur mycket du vill Dorian och du behöver egentligen inte hålla med mig om du tycker att jag har helt fel. JAG däremot kommer alltid att tycka att det är ett hot mot demokratin.
    Men vet man inte vad demokrati är utan enbart slänger med termer som vissa personer i den här tråden gör så förstår man inte ditt resonemang oavsett hur exemplariskt det är.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?