• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    Dfeat skrev 2014-05-13 17:35:41 följande:
    Vad SD var för 25 år sedan spelar inte längre någon roll.. Det är vad det är nu som är det relevanta? Vilka är SDs polare?
    Det är irrelevant trots att de har en "svans" som hotar och hatar meningsmotståndare? Och det är irrelevant trots att de i sin viktigaste sakfråga väl egentligen har samma åsikt idag som då? Och trots att SD nyligen har börjat förneka att de ens har ett speciellt mörkt förflutet?

Hade varit lite intressant att se vad t.ex. du eller Åkesson hade tyckt om RS eller Kommunistiska partiet eller AFA eller SVP kom in i riksdagen 2022. Skulle deras historia vara irrelevant då också? Sammanblandar inte dig och MR. Jimmie, han är ett intressant exempel bara. Då han så många gånger sagt att det är odemokratiskt att inte släppa in alla folkvalda partier överallt.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Naiw

Och vad det gäller vänsterextreminister så är det avskum, lågutbildade apor som kräver och beter sig som små barn om de inte får som de vill. Själva tycker de att de är några frihetskämpar och "kämpar mot staten" "sparkar uppåt" och så inser de inte att hela den politik de driver är att göra staten en övermakt som ska styra och kontrollera allt.

• Quintus Zebra
    Dfeat skrev 2014-05-13 17:38:22 följande:
    Att man röstar på ett parti som tar avstånd från SD betyder inte att man själv gör det. Det betyder bara att man prioriterar det partiets politik mer.

Hade för mig att den senaste undersökningen visade att lite mer än 50% vill minska invandringen, men jag kan ha fel.
    På samma sätt som att man inte vill öka invandringen inte någonstans betyder att man stödjer SD.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 15:28:13 följande:

Oj så vinklat du uttrycker dig.."svenska villakvarter". Alla kvarter i Sverige är väl ändå svenska? Sen kan det finnas rätt många nationaliteter som bor i kvarteren. Nåja..
    När jag var liten gjorde jag busstreck också, mest för att jag inte visste bättre. En hel del av dessa idiotiska tilltag kunde ha slutat väldigt illa. Jag tror nog att de flesta främst grabbar i Sverige någon gång under uppväxten har betett sig illa. Precis som de här killarna i de områden du hänvisar till också beter sig illa. Jag säger inte att det är okej men att du kopplar det till just invandrare är inte bara felaktigt, det visar också vilken syn och agenda du har. Du är inte bara invandringskritisk, du tar det ett steg längre precis som så många sverigedemokrater gör. "Jag är inte rasist, men..."
    Om du anser mig vara rasist är egalt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-05-13 15:07:41 följande:
    Små söta saker ska inte låta så mycket - du får dämpa dig. Solig Det kommer när det kommer.. inget som går att stressa fram. Haha..
    Du har ju sett mitt nick Stor käft......
  • Dfeat
    Quintus Zebra skrev 2014-05-13 17:44:41 följande:
    Det är irrelevant trots att de har en "svans" som hotar och hatar meningsmotståndare? Och det är irrelevant trots att de i sin viktigaste sakfråga väl egentligen har samma åsikt idag som då? Och trots att SD nyligen har börjat förneka att de ens har ett speciellt mörkt förflutet?

Hade varit lite intressant att se vad t.ex. du eller Åkesson hade tyckt om RS eller Kommunistiska partiet eller AFA eller SVP kom in i riksdagen 2022. Skulle deras historia vara irrelevant då också? Sammanblandar inte dig och MR. Jimmie, han är ett intressant exempel bara. Då han så många gånger sagt att det är odemokratiskt att inte släppa in alla folkvalda partier överallt.
    Hur stor är den svansen idag när de få förvirrade nassar som finns har ett eget parti?
    För övrigt är det vänsterextremister som står för 95% av det politiska våldet enligt uppdrag granskning. Oavsett så är all form av politiskt våld emot lagen och bör straffas därefter.

Jag tycker Jimmie Åkesson lyckats förändra partiet ganska bra. Vadå förnekar sin mörka historia? Jimmie Åkesson erkänner att partiet hade en mörk historia för 25 år sedan varje gång någon frågar vad jag sett?

Afa är ju en svans till Vänsterpartiet så ser inte varför de skulle bilda ett eget parti? Vänsterpartiet har ju en mörk historia med som innehåller kommunism och samarbete med Sovjet. Sossarna har en mörk historia med med sin rasforskning på 30-40-talet(?).

Man kan nog gräva fram mörk historia om alla partier (även om Vänsterpartiets och SDs mörka historia är yngre).
  • Tonårsmamman1
    Dfeat skrev 2014-05-13 17:12:48 följande:
    Du var mig en förvirrad stackare. Enligt flera undersökningar vill majoriteten av Sveriges befolkning faktiskt minska invandringen, så det där 90%en är ju skitsnack.

Vänsterextremister är RF, AFA och liknande fascistorganisationer som hatar demokrati och därmed saboterar demokratin genom att kasta ägg och störa ut tal från folkvalda politiker. Majoriteten av de som är emot SD kan hålla sig inom lagen, det är dock vänsterextremisterna som är för efterblivna för att kunna debattera och argumentera som kastar ägg.

Gillar man inte SDs politik så är det bara att rösta på ett annat parti och eventuellt demonstrera, man ska dock ge fan i att använda våld och ickedemokratiska metoder.
    90% kommer att rösta på partier som inte vill minska invandringen.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 16:08:30 följande:
    Exakt. Föraktet för brandmän finns inte bland gemene svensk. Men bland SD-are är det praktiskt taget ett nytt mode. De är ju tydligen "vänsterextremister", ety de inte visar Åkesson den gudastatus han anses förtjäna, utan helst slipper ha honom på besök.
    Jag uppfattade det även som att brandkåren inte ville synas på bild med Jimmie Åkesson för då skulle stenkastningen eskalera. Så alla var nog inte PK men ville inte ha fler konflikter med lokalbefolkningen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?