• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 23:31:03 följande:
    Och betygssystemet är "alla"/"allt"... hur?
    Jag håller med Dorian om att eu inte tänker homogenisera allt.

Och jag håller med Philipson om att eu inte bara tänker homogenisera marknaden.

Såja, skaka hand nu.
  • nihka
    maria diaz skrev 2014-05-13 23:02:49 följande:
    Jag röstar inte på dem som gick ut på stan och plockade upp ett järnrör.

Finns de ens kvar på riksdagslistan??
    Jo, det gör du. Märkligt att man ska behöva informera SDare om vilka deras riksdagsledamöter är: Sverigedemokraternas riksdagsgrupp Partiets riksdagsgrupp består av 20 ledamöter och detta är de personer som idag representerar Sverigedemokraterna i riksdagen.

17

Kent Ekeroth

Lund Född 1981 Civilekonom

Och hur förslaget till den nya riksdagslistan ser ut där järnrörskent alltjämt är med:

http://sverigedemokraterna.se/2014/02/28/forslag-till-riksdagslista/

• nihka
    maria diaz skrev 2014-05-13 23:35:52 följande:
    Framfarten har dock avstannat de senaste månaderna.
    Troligen beroende på att SD-företrädare inte synts så mycket i TV.

Det beror nog mer på alla de protester mot SD som genomförs överallt i landet. I min kommun såg jag hur SDs valsedlar till EU-valet vänts med tomma baksidan fram. Mer vända ryggen åt SD fast på pappersvis.
  • nihka
    twotwo skrev 2014-05-13 23:13:14 följande:
    Fel fråga, eller snarare fel forum.
    På familjeliv är Sveriedemokraterna det största partiet i alla "polls" jag sett (med reservation för att jag kanske missat någon).
    MAO, alla hatar inte Sverigedemokrater(na). Just på denna site är man ju mer SD-vänligt inställd än i någon svensk ort.
    En mer rimlig och väsentlig fråga med tanke på forumets och grundarnas syfte med Familjeliv är ju vad det kommer sig att vi som skriver här inte representerar ett "miniSverige" utan i långt högre grad sympatiserar med ex. SD.

Är jag förvånad? Icke! Röstar jag på SD (jag har haft rösträtt i 20 år), ingalunda! Hellre kräks jag! Varför? Det motiverar jag gärna noga på mer privat basis (med tanke på min minoritet i just detta forum).

Vänliga hälsningar

Nej, SD har verkligen inget starkt fäste på FL även om ett antal SDare gärna vill göra sken av det.

Med ca 600 000 unika (tja) besökare i veckan är de cirka 200 röster som partipolitiska polls brukar få ingen indikation på någonting. Sedan gör det faktum att vi har ett litet antal SD-tokröstare med multipla konton som blir utkastande för att regga på med nya konton i samma takt som vi andra byter underkläder att inte ens ett 100%igt stöd för SD i någon poll är en indikation på att SD har något särskilt starkt stöd på FL.

Unga kvinnor som är den absolut i särklass största gruppen på FL matchar ju inte heller profilen på den "typiske" SD-sympatisören.
  • Hmpf
    Velouria skrev 2014-05-13 23:26:11 följande:
    Det här är ett klockrent exempel på hot mot demokratin.

www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-sp.../
    Jag lägger lika stort värde i den sidan som avpixlat, exponerat, fria tider, Aftonbladet, MEDIA. Löjligt att ens dela en sådan "källa".

• Hmpf
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 23:32:33 följande:

Nej nej det är bara ett hot mot demokratin när "vänsterextremister" protesterar mot Sd. Att hota "vänsterextremister" är bara skadedjursutrotning. Capice? ;)

Seriöst, man blir inte längre förvånad över sverigedemokraternas framfart. Ju närmare valet vi kommer desto mer liknar det 30-talets tyskland. Skillnaden är bara att här i landet är det fler motståndare till Sd än sympatisörer. Tyvärr tar en liten minoritet till våld för att motarbeta Sd och ännu värre grupper, vilket naturligtvis är fel.
    För det första varför sätter du citationstecken runt vänsterextremister? Skulle de inte existera eller vad är din poäng?

SD är för övrigt ett riksdagsvalt parti, vänsterextremister är en bunt frustrerade människor som inte fattar bättre. Jag tycker lika lite om vänsterextremister som högerextremister. Faktum är att jag avskyr extremister överlag.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-05-13 23:24:14 följande:
    Bah, den lilla brödlådan. Skrattande Lagom för två gifflar.. Men visst används den säkert flitigt!
    Oj oj oj vad en liten gumma får gno
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Hmpf skrev 2014-05-14 06:59:04 följande:
    För det första varför sätter du citationstecken runt vänsterextremister? Skulle de inte existera eller vad är din poäng?

SD är för övrigt ett riksdagsvalt parti, vänsterextremister är en bunt frustrerade människor som inte fattar bättre. Jag tycker lika lite om vänsterextremister som högerextremister. Faktum är att jag avskyr extremister överlag.
    www.expressen.se/nyheter/steen-hamnade-mitt-i-extremisternas-vald/

www.expressen.se/nyheter/polisens-egna-lista-over-rf-daden/

Man kunde ju önska att dom inte fanns.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Hmpf

Det önskar jag också. Jag bor i Bagarmossen som gränsar till Kärrtorp och blev helt förskräckt när jag cyklade förbi där under demonstrationerna. Inte nog med att det var självklart att det skulle bli bråk utan där stod föräldrar med sina småttingar och visade sitt stöd. Hur man nu är funtad när man stöder våld.

Jag tror inte ens att majoriteten av vänstern vet vad de stödjer över huvud taget.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?