• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-13 21:59:54 följande:
    Nej, de vill homogenisera MARKNADEN. För att underlätta internationell handel. Vad sägs om att lyssna på vad de faktiskt säger, istället för att hitta på skräckisrövare.
    Som homogenisering av betygssystem i hela EU, vilket Marit Paulsen (Fp) förspråkade i TV för ett par timmar sen?

Är det omöjligt för dig, att hålla dig till sanningen?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 22:10:57 följande:

Va menar du att de ska tala sanning? Nu tror jag du begär lite för mycket..
    Det är väl så att sanningen gör ont, för dig.
  • twotwo

Fel fråga, eller snarare fel forum.
    På familjeliv är Sveriedemokraterna det största partiet i alla "polls" jag sett (med reservation för att jag kanske missat någon).
    MAO, alla hatar inte Sverigedemokrater(na). Just på denna site är man ju mer SD-vänligt inställd än i någon svensk ort.
    En mer rimlig och väsentlig fråga med tanke på forumets och grundarnas syfte med Familjeliv är ju vad det kommer sig att vi som skriver här inte representerar ett "miniSverige" utan i långt högre grad sympatiserar med ex. SD.

Är jag förvånad? Icke! Röstar jag på SD (jag har haft rösträtt i 20 år), ingalunda! Hellre kräks jag! Varför? Det motiverar jag gärna noga på mer privat basis (med tanke på min minoritet i just detta forum).

Vänliga hälsningar

• maria diaz
    twotwo skrev 2014-05-13 23:13:14 följande:
    På familjeliv är Sveriedemokraterna det största partiet i alla "polls" jag sett (
    SD brukar vara störst i alla polls på alla sidor på internet.
    Måste bero på att den åldersgruppen som hänger på nätet, 15-35 år, är en stark väljargrupp för Sverigedemokraterna.

50 åringar och uppåt brukar alltid rösta som de alltid gjort, dvs sossarna eller moderaterna.
    Den åldersgruppen är inte den största på internet, vilket märks i alla "polls".
  • Naiw
    maria diaz skrev 2014-05-13 23:20:59 följande:
    SD brukar vara störst i alla polls på alla sidor på internet.
    Måste bero på att den åldersgruppen som hänger på nätet, 15-35 år, är en stark väljargrupp för Sverigedemokraterna.

50 åringar och uppåt brukar alltid rösta som de alltid gjort, dvs sossarna eller moderaterna.
    Den åldersgruppen är inte den största på internet, vilket märks i alla "polls".
    Utöver det är det ju på intet sätt tänkbart att samtliga som har rösträtt röstar i sådana polls.

• Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-05-13 17:58:43 följande:
    Du har ju sett mitt nick Stor käft......
    Bah, den lilla brödlådan. Skrattande Lagom för två gifflar.. Men visst används den säkert flitigt!
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-05-13 23:05:29 följande:
    Som homogenisering av betygssystem i hela EU, vilket Marit Paulsen (Fp) förspråkade i TV för ett par timmar sen?

Är det omöjligt för dig, att hålla dig till sanningen?
    Och betygssystemet är "alla"/"allt"... hur?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-13 23:26:11 följande:
    Det här är ett klockrent exempel på hot mot demokratin. www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-sprider-nazisters-uthangning-flera-personer-hotas-till-livet/

Nej nej det är bara ett hot mot demokratin när "vänsterextremister" protesterar mot Sd. Att hota "vänsterextremister" är bara skadedjursutrotning. Capice? ;)

Seriöst, man blir inte längre förvånad över sverigedemokraternas framfart. Ju närmare valet vi kommer desto mer liknar det 30-talets tyskland. Skillnaden är bara att här i landet är det fler motståndare till Sd än sympatisörer. Tyvärr tar en liten minoritet till våld för att motarbeta Sd och ännu värre grupper, vilket naturligtvis är fel.
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-13 23:32:33 följande:

Seriöst, man blir inte längre förvånad över sverigedemokraternas framfart. 
    Framfarten har dock avstannat de senaste månaderna.
    Troligen beroende på att SD-företrädare inte synts så mycket i TV.
    Men det borde vända uppåt nu inför EU-valet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?