• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria

Det stora problemet är SD egentligen, inte invandringsfrågan eller flyktingfrågan, när det gäller SD. En röst på SD är en röst på sånt här skit:

www.interasistmen.se/granskning/hultstromsd/

www.interasistmen.se/granskning/sd-politiker-berattar-om-aventyr-med-prostituerade-thailand/

www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-visa-lite-hjarta-kop-en-prostituerad-nar-du-ar-thailand/

Är det sådana människor som ska få vara i politiken och även få möjlighet att styra invandringspolitiken? Hur lågt har Sverige sjunkit när sådant sunkigt pack ska få göra sig hörda och lustiga över andra människor? Och även få den stora äran att påverka människors livsöden här i Sverige (och även utomlands)?
    Allt i demokratins namn? Finns det inga gränser inom demokratin?

Nästan nolltolerans
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-20 13:44:21 följande:
    Och det kommer från människan som hämtar alla sina "sanningar" från IRM. Ibland kan man inte annat än skratta åt dig. Du är, som jag sagt tidigare, så brutalt enögd att till och med Kent Ekeroth hamnar i skuggan.
    Du kan inte väl inte mena att Interasistmen publicerar lögner som Avpixlat? Den är visserligen enkelriktad, men inte utan fog. Den riktar sig bara på SD och med all rätt! Finn så förbaskat mycket att hämta från SD att jag inte tror att Interasistmen någonsin får slut på material.
    Nästan nolltolerans
  • Velouria

Det jävla riksmongot uppmanar folk att begå lagbrott i Thailand. Uppmuntrar folk att köpa prostituerade och bidrar till denna vidriga verksamhet. Fyfan för sånt skit!!

Nästan nolltolerans
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-20 15:06:39 följande:
    Det jävla riksmongot uppmanar folk att begå lagbrott i Thailand. Uppmuntrar folk att köpa prostituerade och bidrar till denna vidriga verksamhet. Fyfan för sånt skit!!

Inte undra på att Sd hatar feminister..

Oj var jag mer enögd än ekeroth nu, vitryssen?
  • maria diaz
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 13:35:39 följande:

Du måste förstå dessa Sd-lobbyister, de hänger på avpixlat och tror att det är verkligheten. 
    Exakt samma nyheter som du hittar på Avpixlat hittar du också på Aftonbladet och Expressen.

Däremot kanske inte Aftonbladet skriver lika öppet om signalement eller liknande.

Men nyheterna är precis samma.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-20 13:44:21 följande:
    Och det kommer från människan som hämtar alla sina "sanningar" från IRM. Ibland kan man inte annat än skratta åt dig. Du är, som jag sagt tidigare, så brutalt enögd att till och med Kent Ekeroth hamnar i skuggan.

Pja IRM har källhänvisningar till sina artiklar, det brukar inte sd's avpixlat ha. Deras hatfyllda anhängare behöver inte det, räcker med att säga "alla invandrare våldtar svenskar" så är nätmobben igång med sitt hat.

I de fall IRMs nyheter verkar mindre trovärdiga så avfärdar jag det.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-05-20 16:51:14 följande:
    Exakt samma nyheter som du hittar på Avpixlat hittar du också på Aftonbladet och Expressen.

Däremot kanske inte Aftonbladet skriver lika öppet om signalement eller liknande.

Men nyheterna är precis samma.

Ja kvällstidningarna skrev för rätt länge sedan om att ekeroth hetsade mot en invandrarfamilj i Strängnäs. De hade fått låna ett rivningshus fram till det skulle rivas för ett järnvägsbygge.

Avpixlat skrev om det också men vinklade det lite annorlunda samt passade på att lägga ut namn och bild på familjen. Kommentarsfälten exploderade med hat.

Så ja ibland är det liknande nyheter som i kvällstidningarna även om de senarenämnda hoppar över rasismen.
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 15:45:25 följande:

Inte undra på att Sd hatar feminister..
    Oj var jag mer enögd än ekeroth nu, vitryssen?
    Du må vara enögd enligt vissa, men Ekeroth är ett brunöga.
    Nästan nolltolerans
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 18:45:05 följande:

Ja kvällstidningarna skrev för rätt länge sedan om att ekeroth hetsade mot en invandrarfamilj i Strängnäs. De hade fått låna ett rivningshus fram till det skulle rivas för ett järnvägsbygge.
    Avpixlat skrev om det också men vinklade det lite annorlunda samt passade på att lägga ut namn och bild på familjen. Kommentarsfälten exploderade med hat.

Så ja ibland är det liknande nyheter som i kvällstidningarna även om de senarenämnda hoppar över rasismen.

Jag kommer ihåg detta. Det var även rena lögner som publicerades på Avpixlat och som hade som syfte att få igång mobben vilket de lyckades fint med.

Likadant var det när mobben gick igång på fantasier om ett lyxigt slott med golfbana som visade sig vara utdömda pensionärslängor med en risig minigolfbana i närheten.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?