• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 18:35:41 följande:
    Invandringen kostar Sverige 1% av BNP. Och vi tar emot 0,09% av världens flyktingar. Och så gnäller vissa över att alla invandrare kommer hit och att vi inte har råd.
    Fördomar och rasism kallas det.
    vardagsrasismen.wordpress.com/2014/05/13/sver.../
    (Med källhänvisningar)
    Hihi, nice text Cool Cred till personen som faktiskt orkade ta tag i detta. Varför sprids inte sådant mer i medier? SD kan verkligen inte sätta något emot detta...
    Nästan nolltolerans
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 15:45:25 följande:

Inte undra på att Sd hatar feminister..
    Oj var jag mer enögd än ekeroth nu, vitryssen?
    Du och han är av samma skrot och korn, men det inser du inte.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-20 19:53:56 följande:
    Hihi, nice text  Cred till personen som faktiskt orkade ta tag i detta. Varför sprids inte sådant mer i medier? SD kan verkligen inte sätta något emot detta...

Den verkar vara skriven nyligen så media har väl inte snappat upp det. Jag sprider allt jag kan just nu :)

Tio tummar upp till författaren! Nu försvann grunden till sd's politik!
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 20:13:20 följande:

Den verkar vara skriven nyligen så media har väl inte snappat upp det. Jag sprider allt jag kan just nu :)
    Tio tummar upp till författaren! Nu försvann grunden till sd's politik!
    Förstår. Och så kom jag på en sak. SD kan visst sätta något emot detta och det är att den lilla procenten överhuvudtaget inte ens ska komma hit. De kommer ju från kulturellt avlägsna länder och är helt oassimilerbara...
    Nästan nolltolerans
  • Hejhopptralalala

Invandrare ger oss i längden tillväxt. Många av de duktiga läkare, sjuksköterskor, vårdare mm. I Sverige är utländsk födda. Du skriver att du är trött på att ta in så många invandrare. Varför är du det? För att du tycker de belastar samhället? Tar arbete från "svenskar"? Sverigedemokraternas politik är osolidarisk och amatöraktig. Jag har flitigt lyssnat på debatter från de allra högst uppsatta i partiet och varenda gång häpnas jag av hur dessa människor har kommit så långt som politiker. Argumenten är totalt genomskinnliga och byggs på falsk statistik,. Varför har vi då dessa amatörpolitiker i vår riksdag? Jo, därför att det är få välbildade människor som hävdar det sd hävdar. Jag är snarare trött på stängda gränser. Varför är sverige mer vårt land för att vi varit lyckliga nog att slumpmässigt födas i ett rikt, tryggt land???

• sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-05-20 20:16:27 följande:
    Förstår. Och så kom jag på en sak. SD kan visst sätta något emot detta och det är att den lilla procenten överhuvudtaget inte ens ska komma hit. De kommer ju från kulturellt avlägsna länder och är helt oassimilerbara...

Mjo det tycker ju det. Men argumentet att ställa invandring mot i princip alla statens utgifter faller rätt snabbt.

Vad Sd inte fattar är att ingen behöver assimileras, vi kan komma överens ändå :)
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 18:45:05 följande:

Ja kvällstidningarna skrev för rätt länge sedan om att ekeroth hetsade mot en invandrarfamilj i Strängnäs. De hade fått låna ett rivningshus fram till det skulle rivas för ett järnvägsbygge.
    Avpixlat skrev om det också men vinklade det lite annorlunda samt passade på att lägga ut namn och bild på familjen. Kommentarsfälten exploderade med hat.

Så ja ibland är det liknande nyheter som i kvällstidningarna även om de senarenämnda hoppar över rasismen.
    "är förljugen PK-extremvåldsvänster" heter det ju!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 18:35:41 följande:
    Invandringen kostar Sverige 1% av BNP. Och vi tar emot 0,09% av världens flyktingar. Och så gnäller vissa över att alla invandrare kommer hit och att vi inte har råd.
    Fördomar och rasism kallas det.
    vardagsrasismen.wordpress.com/2014/05/13/sver.../
    (Med källhänvisningar)
    Det står att det kostar 34 miljarder/år. men det kan inte stämma, för enligt Ullenhag är det en myt att invandring kostar tiotals miljarder varje år (http://www.regeringen.se/sb/d/17468), och enligt den här artikeln (och OECD rapporten) så bidrar invandrare mer till statskassan än de får tillbaka (http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/).

Så jag måste säga att ditt resonemang verkar lite unket.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?