• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    chrissandra skrev 2014-05-20 09:25:12 följande:

Vad är det där för sida?

Seriöst?
    Det är sjuttiofemmans startsida.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-05-18 19:10:08 följande:
    Ja gud förbjude. Mina barn kommer förvandlas till små hens och börja knyppla istället. Hockeyn ett minne blott. De små hensen kommer i alla fall bli produktiva medborgare som betalar skatt så man får vara glad för det lilla....   smile5.gif
    Haha, ja, hela modet och det normativa har ju blivit skägg och klänning - det diskuteras ju så bara för att handplockade fenomen, av den typen, iblamd hamnar i TV-rutan. Såg en bild på fäjjan, som en bekant och SD-favör share:ade, och där jämfördes samt likställdes - rakt upp å ner - 80-talets ideal med dessa fenomen 2014. Det lades verkligen ner mycket tanke i den bilden/det budskapet, haha.. Tyvärr verkar de som vill sporras utav det här just göra det, vilket gör det hela rätt, ehm, hysteriskt och tokigt.
    Errol Flynn skrev 2014-05-18 19:13:48 följande:
    Tackar tackar. Det går bra nu. Vi lanserar snart i hela Europa.
    Angående SDs kvinnofientliga politik som vissa kallar den så bryr jag mig inte ett smack om den. SD kommer aldrig trycka tillbaks oss till spisen i alla fall. Dom får ha sina åsikter men mycket mer än så blir det inte.

Haha.. kvinnan lanseras i Europa. En aning på tiden va, haha.. Eller det kanske handlade om SD, hehe.. Som det ser ut så hade de säkerligen lagstadgat både förbud mot exotiska genus som kvinnors hår under armarna och på benen och så vidare, och därmed även tvingat.. om än inte hela vägen till spisen som så.
  • Digestive

Inlägget kom iväg lite snabbt. Vad SD anmärker på och upprörs över, gör ju i sin tur att kvinnor förminskas till objekt (den saken, att kvinnor ska göra och se ut si och så, gör knappast människor mer lyckliga). De gör på sätt och viss det samma mot män, även om gruppen män inte står lika utsatta på punkten som grupp (som individ dock, står nog män med exotiska genus rätt otryggt bland SD:are).

Haha.. ne, SD-gänget som lobbar för sådant här kan skita ner sig, haha.. så ynkligt att uppröras utav andras privatliv. Integritet 0.

• Rikard
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-20 07:16:07 följande:
    Precis så är det. Det är inte invandrarna som är problemet, det är politiken.
    Så bra. Då kan vi ju öka invandringen.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-19 18:59:59 följande:
    Jag tror att Philipsson avslöjat sig litet här - hen menar att SDs främsta mål, enligt hen själv i alla fall, är just att minska invandringen. Och att kritik mot SD automagiskt är kritik mot den idén, att minska invandringen. Intressant freudiansk slips där.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Så diskuterar allt för många. Desperation, alternativt naviditet, kan ställa till med mycket. Orka Sverigedemokraternas kulturfacism - behöver den knappast för att uttrycka så kallad svensk kultur överhuvudtaget. Orka partier som vill skräddarsy befolkningen efter sina egna små nycker överhuvudtaget.
  • sjuttiofemman
    Quintus Zebra skrev 2014-05-20 09:19:35 följande:
    INGEN?????

Har du sett SDs valfilm 2010? Har du läst på Avpixlat som SD stödjer ekonomiskt? Har du hört Åkesson och övriga SD i riksdagen och på nätet och i debatter?

Har du sett SDs senaste kampanj mot tiggeri? Om SD på allvar hade försökt hjälpa dessa människor som tigger på gatorna, om de hade pressat politiker att lösa problemen. Istället för att misstänkliggöra och vilja förbjuda fattiga människor. Då hade de både överraskat folk och fått beröm.

Jag är starkt kritisk mot både "invandringspolitiken" och "integrationspolitiken". Det är många fina ord om mångkultur, men i praktiken har makthavarna  de senaste 30 åren fört en politik som är segregerande och som slår mot redan utsatta. Om ett litet parti, på allvar gav sig på och pressade politikerna, och makthavarna. Om SD riktade sina sanktioner mot de som faktiskt tjänar på politiken, istället för att föra en politik som försämrar integrationen och försämrar för en redan utsatt grupp (som lägger ansvar på den grupp i samhället som antagligen har minst makt av alla). DÅ hade jag absolut kunnat respektera deras kamp på ett helt annat sätt, även om jag inte håller med dem.

Jag är

Du måste förstå dessa Sd-lobbyister, de hänger på avpixlat och tror att det är verkligheten. Har för mig att det finns någon diagnos på den åkomman..
  • Digestive
    Philipsson skrev 2014-05-19 23:09:53 följande:
    Fast om du kallar en person som ser ut som en kvinna, för hen, så kommer hon sannolikt att ta det som en förolämpning. Samma sak om du kallar personer som ser ut som män, för hen. De människor som ser ut som män, är nämligen oftast män, och de som ser ut som kvinnor, är i regel kvinnor.

Ockams rakkniv vet du...
    Det fungerar knappast så. Prova att byta om i samma omklädningsrum som Errol Flynn och påpeka den rätten på grund av att vederbörande har en man på sin avatar. Inte heller språkbrukarens problem att någon får för sig att den "är en hen" bara för att ordet använts - utan det handlar då enbart om att inte hänga med i språkets utveckling. Ett ytterst praktiskt tillägg i språket, detta "hen", det fyller en faktisk funktion. Ska språket fördummas för att icke uppdaterade människor, känner sig illa berörda via språkliga missförstånd?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Rikard skrev 2014-05-20 13:12:30 följande:
    Så bra. Då kan vi ju öka invandringen.
    Om samhället och infrastrukturen har resurser att integrera dem, varför inte? Så är det dock inte nu. Och att först fylla på med folk för att sedan förvara dem och låta dem förbittras över det svenska samhället verkar det bättre att först se till att de där resurserna finns och sedan ta hit folk. Kommer de in snabbare i arbete kommer de också högst sannolikt att lära sig språket snabbare och därmed komma in i samhället snabbare. Bli integrerade, helt enkelt. Win-win. Nu är det snarare lose-lose.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-20 13:35:39 följande:

Du måste förstå dessa Sd-lobbyister, de hänger på avpixlat och tror att det är verkligheten. Har för mig att det finns någon diagnos på den åkomman..
    Och det kommer från människan som hämtar alla sina "sanningar" från IRM. Ibland kan man inte annat än skratta åt dig. Du är, som jag sagt tidigare, så brutalt enögd att till och med Kent Ekeroth hamnar i skuggan.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?