• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 00:26:06 följande:

Du menar subkulturer ja. Det handlar tex om stadsdelars kulturella samhörighet och som ofta är överordnad den etniskt kulturella tillhörigheten. Men vad har detta med den svenska kulturen (dvs det hopkok av influenser från världen som skapat en svensk kultur) att göra?
    Nej, inte subkultur, som är nåt annat.

Du måste läsa om vad begreppen betyder, först. Annars blir ju dina inlägg bara tomma tunnor, som iofs skramlar rejält!
  • Philipsson
    Nenne666 skrev 2014-05-25 01:59:52 följande:
    Val imorn inom eu. Fortsätter det såhär att alla fokuserar på hur hemskt sd är utan att lyfta fram sitt eget parti så är det i slutändan sd som får mest publicitet, pr. Vill man inte ha dom i ljuset så håll käft.
    Det ligger mkt i det. Det har partiernai sjuklövern insett. Därför mörkar de när det gäller invandringen. De låtsas att de är för fri invandring när inget parti i sjuklövern ju är för fri invandring.

Om allt som inte betyder öppna gränser är "främlingsfientligt", så är ju de själva främlingsfientliga. All diskussion om denna fråga kommer därför att göra Sd till vinnare.

Det vore roligt att höra en journalist ställa frågan till t.ex. Åsa Romson. Det kommer dock inte att ske.
  • sverker11
    Nenne666 skrev 2014-05-25 01:59:52 följande:
    Val imorn inom eu. Fortsätter det såhär att alla fokuserar på hur hemskt sd är utan att lyfta fram sitt eget parti så är det i slutändan sd som får mest publicitet, pr. Vill man inte ha dom i ljuset så håll käft.
    Möjligen kan fixeringen vid SD vara ett sätt att vända bort folks blickar från det egna partiets brist på visioner. Hade partierna haft något eget att komma med hade SD fixeringen sannolikt inte varit lika stor.
  • sjuttiofemman

Philipsson

Läs "Samhällsproblem" av Ted Goldberg. Den ingår i samhällsvetenskapliga studier på universitetsnivå. Tänkte att det kan vara bra att läsa som kontrast till din litteratur för att vidga perspektiven lite.

• sjuttiofemman
    sverker11 skrev 2014-05-25 08:56:38 följande:
    Möjligen kan fixeringen vid SD vara ett sätt att vända bort folks blickar från det egna partiets brist på visioner. Hade partierna haft något eget att komma med hade SD fixeringen sannolikt inte varit lika stor.

Nejdå, det handlar bara om motstånd mot rasism och fördomar. Har du ens lyssnat på vad antirasisterna har att säga?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 08:48:06 följande:
    Så här arbetar sd's hatsvans:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18949006.ab

Så mycket vidrigare än alla störda Sd-möten tillsammans. Kan inte båda sidor bara lägga ner hot och våld? Fascism ska bekämpas med demokrati och inget annat.
    Du har ingen aning om vem som kletade dit det där hakkorset, du bara antar att det är SD eller någon ur deras "hatsvans" för att det stämmer bäst överens med din världsbild. Speciellt som tidningen själv nämner att det kan finnas en koppling till SvP (dvs inte SD).

Enögd, var det ja. 

(För tydlighets skull, det är givetvis inte okej någonstans att spraymåla hakkors på någons dörr överhuvudtaget, Mona Sahlins inkluderad).
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 08:48:06 följande:
    Så här arbetar sd's hatsvans:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18949006.ab

Så mycket vidrigare än alla störda Sd-möten tillsammans. Kan inte båda sidor bara lägga ner hot och våld? Fascism ska bekämpas med demokrati och inget annat.
    Ständigt och jämt försöker media, och du och dina kompisar här på FL, att koppla ihop Sd med ord som "facism", "nazism" o.s.v.

Tvärtom har ju Sd aldrig visat på några icke-demokratiska tendenser, vilket åtminstone en del av etablissemanget faktiskt har gjort (Aftonbladet), när de tar odemokratiska metoder i försvar så länge de går i deras riktning s.a.s. Åsa Linderborg slirar betänkligt när det gäller att fördöma somliga kvivattacker t.ex.

Skulle inte förvåna mig om det är nån journalist som har målat dit det där hakkorset. Som när Randolph Hearst såg till att Maine sprängdes!
  • sverker11
    sjuttiofemman skrev 2014-05-25 09:03:49 följande:

Nejdå, det handlar bara om motstånd mot rasism och fördomar. Har du ens lyssnat på vad antirasisterna har att säga?
    Struntprat. Det finns inte längre några visioner inom svensk politik vilket gör att partierna helt enkelt inte kan lansera någon egen attraktiv politik. Det handlar inte om rasism och fördomar utan om en brist på egna politiska idéer som de själva tror på  när S och M kliver in i nyhetsstudion för att diskutera ekonomi och det slutar i en pajkastning om vilket parti som tar mest avstånd från SD.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-25 09:09:28 följande:
    Ständigt och jämt försöker media, och du och dina kompisar här på FL, att koppla ihop Sd med ord som "facism", "nazism" o.s.v.

Tvärtom har ju Sd aldrig visat på några icke-demokratiska tendenser, vilket åtminstone en del av etablissemanget faktiskt har gjort (Aftonbladet), när de tar odemokratiska metoder i försvar så länge de går i deras riktning s.a.s. Åsa Linderborg slirar betänkligt när det gäller att fördöma somliga kvivattacker t.ex.

Skulle inte förvåna mig om det är nån journalist som har målat dit det där hakkorset. Som när Randolph Hearst såg till att Maine sprängdes!

Sd är en samling rasister, något annat har jag inte sagt. Visserligen har de också en del likheter med fascismen men något renodlat fascistparti är det inte. Sen är inte alla rasister, men det finns rätt många sådana inom Sd.

Att påstå att någon som inte tillhör den nationella rörelsen skulle hota och förfölja i syfte att misskreditera Sd och SvP visar bara hur fanatisk du är i din övertygelse: allt är vänsterns fel, även det som inte är deras fel är ändå deras fel.

Börja med att läsa boken jag nämnde en bit upp för att som sagt vidga dina vyer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?