• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 12:36:11 följande:
    Jag diskuterade just med en tvättäkta rasbiologisk rasist på Facebook. Har extremt svårt att tro att han är ensam, det är nog vanligare än man tror.Men om nu folk är så medmänskliga som du vill ge sken av, hur kommer det sig att de röstar på ett rasistiskt parti?

Har du såna kompisar på fejjan eller letar du upp random människor som du stör dig på?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 12:36:11 följande:

Men om nu folk är så medmänskliga som du vill ge sken av, hur kommer det sig att de röstar på ett rasistiskt parti?
    För det första kanske alla inte delar din blid av SD som "rasistiskt".
    För det andra så borde det vara upp till dig, inte mig, att fundera på den saken. Något framkallar missnöje. Att dela ut offerkoftor funkar inte. Att håna och förlöjliga funkar inte. Att beklaga sig funkar inte heller. Så, vad göra?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Politisk härdsmälta

Det är ju i alla fall ingen som behöver fundera på någon påstådd opartiskhet hos SVT efter de senaste insatserna under valvaka och därefter. Graden av oproffessionalism är häpnadsväckande. Man får väl skylla på det allmänna chocktillståndet.

Hej Åsa Romson, grattis till ett fantastiskt resultat i EU-valet. Har det varit mycket stök och jäkt såhär i valrörelsen?
    -Ja men det har varit så roligt!
    Kan tro det ja. Miljö är ju jätteviktigt, men känner du också att era framgångar är en röst mot den otäcka rasistnazismen som håller sverige och europa i ett järngrepp?
    -Ja absolut, vi är emot allt sånt, för mig är människors lika värde jätteviktigt, vi får inte göra skillnad på vi och dom...
    Eller hur, sånt där är jätteotäckt, tack för att du kom Åsa och grattis än en gång!

Nu har vi Jimmie Åkesson, SD, i studion, egentligen så är ju du en hatisk smygrasit som ritualslaktar negerbarn hemma i trädgården Jimmie, men hur relevant är det egentligen i europapolitiken?
    -Nja, alltså jag vill nog inte beskriva SD som ett rasi...
    Precis, precis, och nu ska ni alltså sätta er i knät på Front National som villl införa etnisk rensning i Paris ytterområden?
    -Nja, vi har inte tagit ställning till partier eller grupper, mycket för att grupperna inte är definiera...
    Så du tar alltså inte kategoriskt avstånd från FN trots att dom vill utrota afrikaner med hjälp av ebola?
    -Alltså, vi måste fortsätta utvärde...
    Tack Jimmie Åkesson, nu måste vi tyvärr gå vidare med en dyngrak Carl Schlyter som badar naken i Sergels torg-fontänen, fantastiska bilder!

Enda glädjen i bedrövelsen är att jag aldrig haft några ekonomiska förehavanden med Radiotjänst. Bidra till deras verksamhet måste jag ju tyvärr ändå.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Politisk härdsmälta skrev 2014-05-26 13:19:40 följande:
    Det är ju i alla fall ingen som behöver fundera på någon påstådd opartiskhet hos SVT efter de senaste insatserna under valvaka och därefter. Graden av oproffessionalism är häpnadsväckande. Man får väl skylla på det allmänna chocktillståndet.

Hej Åsa Romson, grattis till ett fantastiskt resultat i EU-valet. Har det varit mycket stök och jäkt såhär i valrörelsen?
    -Ja men det har varit så roligt!
    Kan tro det ja. Miljö är ju jätteviktigt, men känner du också att era framgångar är en röst mot den otäcka rasistnazismen som håller sverige och europa i ett järngrepp?
    -Ja absolut, vi är emot allt sånt, för mig är människors lika värde jätteviktigt, vi får inte göra skillnad på vi och dom...
    Eller hur, sånt där är jätteotäckt, tack för att du kom Åsa och grattis än en gång!

Nu har vi Jimmie Åkesson, SD, i studion, egentligen så är ju du en hatisk smygrasit som ritualslaktar negerbarn hemma i trädgården Jimmie, men hur relevant är det egentligen i europapolitiken?
    -Nja, alltså jag vill nog inte beskriva SD som ett rasi...
    Precis, precis, och nu ska ni alltså sätta er i knät på Front National som villl införa etnisk rensning i Paris ytterområden?
    -Nja, vi har inte tagit ställning till partier eller grupper, mycket för att grupperna inte är definiera...
    Så du tar alltså inte kategoriskt avstånd från FN trots att dom vill utrota afrikaner med hjälp av ebola?
    -Alltså, vi måste fortsätta utvärde...
    Tack Jimmie Åkesson, nu måste vi tyvärr gå vidare med en dyngrak Carl Schlyter som badar naken i Sergels torg-fontänen, fantastiska bilder!

Enda glädjen i bedrövelsen är att jag aldrig haft några ekonomiska förehavanden med Radiotjänst. Bidra till deras verksamhet måste jag ju tyvärr ändå.

Ja, det där gläfsandet om vilken grupp SD skulle ta plats i var verkligen patetiskt. Det var så uppenbart vad de fiskade efter.

Läste i morse något jag fann träffande: kvinnor som röstar på F! gör det ofta av samma anledning som män röstar på SD. De känner sig förbisedda av övriga partier. Det ligger nog en del i det.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-26 12:42:08 följande:
    Har du såna kompisar på fejjan eller letar du upp random människor som du stör dig på?

Behöver inte leta, jag har ju er att tjöta med :)
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-26 13:22:51 följande:
    Ja, det där gläfsandet om vilken grupp SD skulle ta plats i var verkligen patetiskt. Det var så uppenbart vad de fiskade efter.

Därför att det är oerhört betydelsefullt vilken grupp som Sd ansluter sig till, väljer de att samarbeta med högerextrema så visar det att Sd är samma rasistiska parti som för 15-20 år sedan.

Frågan är om inte Sd har begränsat med valmöjligheter ändå, för vilka grupper skulle vilja samarbeta med ett främlingsfientligt parti?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 14:21:43 följande:

Därför att det är oerhört betydelsefullt vilken grupp som Sd ansluter sig till, väljer de att samarbeta med högerextrema så visar det att Sd är samma rasistiska parti som för 15-20 år sedan.
    Frågan är om inte Sd har begränsat med valmöjligheter ändå, för vilka grupper skulle vilja samarbeta med ett främlingsfientligt parti?
    Fast det spelar ju ingen roll, du har ju bestämt sen inlägg ett hur det ligger till med den saken så vad SD gör och inte gör kommer nog aldrig ändra på din åsikt.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 14:14:06 följande:
    Behöver inte leta, jag har ju er att tjöta med :)

Än så länge är vi inte facebook-kompisar
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Politisk härdsmälta
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 14:21:43 följande:

Mycket betydelsefullt, absolut. Och deras svar än så länge är att om dom ska ingå i någon gruppkonstellation så måste de känna sig bekväma med gruppens politiska inriktning. Vilket känns mycket rimligt.

Nu är det ju dock så att grupperna för kommande mandatperiod inte är bildade ännu. Om inte du vill upplysa forumet (och europa) på den punkten? Vilka partier som ska samarbeta är inte utkristalliserat. Att ett parti som har 2 nya mandat av 766 i europaparlamentet skulle driva en sådan process är helt orealistiskt oavsett hur mycket det tjatas i morgonsofforna.

SD får helt enkelt vänta och se vilka möjligheter de har när spelplanen växer fram . Det vet förstås varenda journalist.
  • maria diaz
    Bara SD har nolltolerans gentemot rasism men mod nog att våga ställa frågan.
    Alla andra partier ignorerar elefanten i rummet som ingen ser eller vill tala om. 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?