• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Spritt
    Errol Flynn skrev 2014-05-26 10:31:31 följande:

Invandrare som är rasister då? Vad gör du då? Eller räknas rasistiska invandrare till omänskliga?
    Spelar ingen roll. Alla som är hatiska mot någon annan människa så.
  • Philipsson

Det står klart, att detta EU val är en seger för nationalstaten! Den administrativa enhet som har givit oss människor frihet och rättsligt skydd!

Nationalstatens avskaffande skulle innebära att människors nationella tillhörighet inte vore värt ett vitten. Människor skulle bokstavligen bli "ägda" av det företag de jobbar för.

Folk verkar liksom inte ha fattat denna sak.

• Spritt
    Philipsson skrev 2014-05-26 11:12:26 följande:
    Det står klart, att detta EU val är en seger för nationalstaten! Den administrativa enhet som har givit oss människor frihet och rättsligt skydd!

Nationalstatens avskaffande skulle innebära att människors nationella tillhörighet inte vore värt ett vitten. Människor skulle bokstavligen bli "ägda" av det företag de jobbar för.

Folk verkar liksom inte ha fattat denna sak.
    Om alla människor respekterade varandra så skulle inte det behövas något skydd av någon stat och grupperingar. 
  • Philipsson
    Spritt skrev 2014-05-26 11:15:05 följande:
    Om alla människor respekterade varandra så skulle inte det behövas något skydd av någon stat och grupperingar. 
    Det är väl rätt bra det, att fattiga svenska medborgare har rätt till sjukvård/socialbidrag?

Avskaffandet av nationalstaten skulle ju innebära avskaffandet av den rätten. Vill du ha det så?
  • Spritt
    Philipsson skrev 2014-05-26 11:17:27 följande:
    Det är väl rätt bra det, att fattiga svenska medborgare har rätt till sjukvård/socialbidrag?

Avskaffandet av nationalstaten skulle ju innebära avskaffandet av den rätten. Vill du ha det så?
    Du kan ha det skyddet i ett större perspektiv. Europa som stat t.ex.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-05-26 11:07:17 följande:
    Lite kul det där med Fi. De är ju ett skattehöjarparti, men Schyman åkte ju dit för skattebrott (undanhållande av skatt) år 2003.

Jo, det är visst inte så viktigt att leva som man lär...

Varför kom sådana saker inte upp upp i media i valet? Jo, för att etablissemanget skyddar Gudrun och de andra i Fi, precis som med Mp.

Vad gjorde Sd 2003? Heilade och spydde ut sitt hat öppet.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2014-05-26 01:05:00 följande:
    Ja, det är jag  - nöjd! Guld i mun
    Du kan gott donera kronan till det där universitetet Philipsson undervisar vid.

Enligt en vanligtvis välunderrättad källa har batikhäxeforskningen högsta prioritet där och ett flertal studenter testar under Philipssons ledning vilka besvärjelser som kan vara effektivast nu när batikhäxorna tar kvasten till Europaparlamentet.

Vid sidan av detta har man tydligen också påbörjat en utredning för hur man ska kunna kvotera in Philipsson som journalist på SVT. I direktiven till utredningen framgår att kompetens aldrig kan vara viktigare än näsa för att nosa upp en batikhäxa.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jaha, sjuttiofemman och allt vad ni heter, vad gäller framöver då? Är det hån, ironiserande och hat i fortsättningen också (vi ser ju hur det har påverkat röstsiffrorna) eller ska ni äntligen börja rannsaka er själva och inse att folk inte är mer rasistnazistfascistiska nu än förr (snarare tvärtom, skulle jag tro)? Ni tycker säkert ni tänkt och resonerat rationellt och förnuftigt när ni lade era röster på de partier ni valt i EU-valet. Jag gör det i alla fall. Och det gör säkert SD-röstarna också.

Och när man är så missnöjd att man rättfärdigar för sig själv att rösta på ett parti som av kreti och pleti utmålas som det sämsta sedan NSDAP, och dessutom delar det missnöjet med uppemot tio procent av alla som röstade i valet, borde det inte vara läge att börja fundera på vad som gör människor så desperata? Jag tror inte för en sekund att det har att göra med någon tro på den "vita rasens överlägsenhet" eller något annat rasbiologiskt dravel, inte heller med en längtan efter ett nytt tredje rike.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • FDFMGA
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-26 12:04:33 följande:
    Jaha, sjuttiofemman och allt vad ni heter, vad gäller framöver då? Är det hån, ironiserande och hat i fortsättningen också (vi ser ju hur det har påverkat röstsiffrorna) eller ska ni äntligen börja rannsaka er själva och inse att folk inte är mer rasistnazistfascistiska nu än förr (snarare tvärtom, skulle jag tro)? Ni tycker säkert ni tänkt och resonerat rationellt och förnuftigt när ni lade era röster på de partier ni valt i EU-valet. Jag gör det i alla fall. Och det gör säkert SD-röstarna också.

Och när man är så missnöjd att man rättfärdigar för sig själv att rösta på ett parti som av kreti och pleti utmålas som det sämsta sedan NSDAP, och dessutom delar det missnöjet med uppemot tio procent av alla som röstade i valet, borde det inte vara läge att börja fundera på vad som gör människor så desperata? Jag tror inte för en sekund att det har att göra med någon tro på den "vita rasens överlägsenhet" eller något annat rasbiologiskt dravel, inte heller med en längtan efter ett nytt tredje rike.
    Vet inte om jag räknas in i "och allt vad ni heter".

Jag tycker att Sverige bryter av kraftigt mot mönstret i övriga Europa och att valet faktiskt är en tydlig framgång i kampen mot rädsla som projiceras i hart mot andra.

Man kan gått säga att svenskarna i betydligt mindre utsträckning än Europa i övrigt fått för sig att det är invandrarnas fel att den nyliberala lekstugan kollapsade.

Det blir intressant framöver i valet till Europaparlamentet r MP största parti i universitetsstäder som Stockholm, Göteborg, Uppsala och Lund. Det kommer alltid att finnas krafter som står upp mot den renodlade dumheten, särskilt i Sverige där vi vågar följa våra egna traditioner och inte ängsligt sneglar mot vad andra gör.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-26 12:04:33 följande:

Jag diskuterade just med en tvättäkta rasbiologisk rasist på Facebook. Har extremt svårt att tro att han är ensam, det är nog vanligare än man tror.

Men om nu folk är så medmänskliga som du vill ge sken av, hur kommer det sig att de röstar på ett rasistiskt parti?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?