• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vector
    Errol Flynn skrev 2014-05-26 20:45:54 följande:
    Inte ett skit!
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.

Nej, jag anade det. Jag var aktiv i tråden för någon månad sedan och det enda man fick var mängder med anmälningar, bortplockade poster osv i synnerhet när den som stulit copyright skyddat material från james cameron var aktiv.
  • Errol Flynn
    Vector skrev 2014-05-26 21:00:48 följande:

Nej, jag anade det. Jag var aktiv i tråden för någon månad sedan och det enda man fick var mängder med anmälningar, bortplockade poster osv i synnerhet när den som stulit copyright skyddat material från james cameron var aktiv.
    Ja ingen kommer omvända någon här. Bara lite allmänt tjatter.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-05-26 18:32:36 följande:
    Sossarna verkar behöva införa nolltolerans mot rasism också.
    En SSU-ordförande som skriker "jävla svartskalle" är inget svenskarna gillar.

www.expressen.se/nyheter/har-grips-ssu-basen-.../
    Japp. En SSU-are. Jämför det med det massiva antal SD-are som avslöjas med dumheter nästan dagligdags.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-05-26 21:02:33 följande:
    Japp. En SSU-are. Jämför det med det massiva antal SD-are som avslöjas med dumheter nästan dagligdags.
    Eller vänstermuppen Joel som skrek turkjävel.
    Nötter finns överallt.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-05-26 21:04:47 följande:
    Eller vänstermuppen Joel som skrek turkjävel.

Nötter finns överallt.

Och han är förtroendevald inom vänsterpartiet..?
  • Vector

Jag funderar på att göra mig av med typ 30% av mina FB vänner.. Folk har gnällt hela dagen över att SD blev andra största parti osv i diverse kommuner, röstare ska skämmas och fan ved allt vad de skrivit.

Är de så förbannat aktiva politiker så ska de väl fånga upp väljare istället för att sitta och gnälla på facebook dagen efter? Kommer det som en chock? Är de så verklighetsfrånvarande att det inte fattat hur opinionsvindarna blåst i hela europa? 

Skrämmande att det sitter sådant folk som kommunfullmäktige eller politiskt insyltade i diverse partier... Ja jag har en stor andel vänsteranhängare, jag är inte vän med dom pga politiken utan för hur de varit som människor men jag börjar tröttna på det här nu. 

De kan ta sina valkampanjer och stoppa upp i arslet, jag ska nog införa nolltolerans på politik bland mina FB vänner överhuvudtaget.

• nihka
    Philipsson skrev 2014-05-26 11:03:43 följande:
    Ja, i public service. En mångsidig bild av samhället måste garanteras. Annars borde public-servuce-företagen läggas ned.

Att ha 54% (nu säkert en än högre siffra) som stödjer ett enda parti är odemokratiskt, om företaget nu tillhör tredje statsmakten och finansierat av allmänheten.

Varför ska driftiga människor straffas för att i ditt tycke det inte finns tillräckligt många SDare inom pressen? Fler SDare får väl dra ut fingret och utbilda sig samt söka jobb som journalister i stället för att bara klaga. Det gäller alla.

Det behövs ingen politisk kvotering till public service eftersom det finns pressetiska regler och instanser som bevakar att de efterlevs. Om du inte du inte kan hålla isär dina privata åsikter och din professionella roll innebär det inte att andra inte kan det.
  • grind
    nihka skrev 2014-05-26 22:37:21 följande:
    Det behövs ingen politisk kvotering till public service eftersom det finns pressetiska regler och instanser som bevakar att de efterlevs. Om du inte du inte kan hålla isär dina privata åsikter och din professionella roll innebär det inte att andra inte kan det.
    Gårdagens journalister kunde det. Dagens kan det inte. 
  • Philipsson
    Spritt skrev 2014-05-26 11:21:48 följande:
    Du kan ha det skyddet i ett större perspektiv. Europa som stat t.ex.
    Vill du ha det så? Jag vill det inte, eftersom jag bejakar olika kulturer och nationell suveränitet.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-26 11:26:47 följande:
    Du kan gott donera kronan till det där universitetet Philipsson undervisar vid.

Enligt en vanligtvis välunderrättad källa har batikhäxeforskningen högsta prioritet där och ett flertal studenter testar under Philipssons ledning vilka besvärjelser som kan vara effektivast nu när batikhäxorna tar kvasten till Europaparlamentet.

Vid sidan av detta har man tydligen också påbörjat en utredning för hur man ska kunna kvotera in Philipsson som journalist på SVT. I direktiven till utredningen framgår att kompetens aldrig kan vara viktigare än näsa för att nosa upp en batikhäxa.
    Hahahaha. Batikhäxeforskning.

Bara svaga män har svårt för starka kvinnor. Eller byt ut män och kvinnor mot människor.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?