• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Spritt skrev 2014-05-26 09:27:56 följande:
    Men den som så kröker ett hårstrå på en invandrare tvekar jag inte att använda det tillhygge som finns för att försvara.
    Om nån kröker ett hårstrå på en svenskfödd då? Skulle det vara allvarligaree att kröka ett hårstrå på en invandrare? Varför det? Snacka om att göra skillnad på "vi och dom".
  • grind
    Philipsson skrev 2014-05-26 22:50:58 följande:
    Vill du ha det så? Jag vill det inte, eftersom jag bejakar olika kulturer och nationell suveränitet.
    Jag skulle gärna se en europeisk stat. Orsaken till problemen i EU är för lite samarbete, inte för mycket.

Ska vi kunna hävda oss behöver vi en större inre marknad.
  • nihka
    grind skrev 2014-05-26 22:39:35 följande:
    Gårdagens journalister kunde det. Dagens kan det inte. 
    Jodå. Men varför skulle du vara nöjd med journalisternas insatser när du inte är nöjd med någonting över huvud taget? Bara missnöjd, missnöjd, missnöjd med allt.
  • Philipsson
    grind skrev 2014-05-26 23:07:30 följande:
    Ska vi kunna hävda oss behöver vi en större inre marknad.
    Samarbeta kan man göra ändå, utan att bilda en ny stat. Tänker inte fortsätta den här diskussionen nu, eftersom den ligger utanför ämnet.

• Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-05-26 07:25:25 följande:
    Enda positiva med sd's valresultat är att vi lär få skratta mycket framöver, de skickar ner två personer som inte vet vad EU är för något eller ens sin egen politik. Vi lär få många goda skratt framöver :)
    Måste vara enerverande för etablissemanget att Sd skickar två persner som faktiskt har varit aktiva på arbetsmarknaden. Det är ju faktiskt så demokratin är tänkt att fungera!

De andra partierna skickar i princip bara politiska broilers, som aldrig gjort annat än att studera och prata politik. Så är INTE demokratin tänkt att fungera.
  • grind
    nihka skrev 2014-05-26 23:08:29 följande:
    Jodå. Men varför skulle du vara nöjd med journalisternas insatser när du inte är nöjd med någonting över huvud taget? Bara missnöjd, missnöjd, missnöjd med allt.
    ha ha ha

Men ärligt talat. Det finns en god anledning till varför journalister är bland de yrken som svenska folket har lägst förtroende för.
  • Philipsson
    FDFMGA skrev 2014-05-26 11:26:47 följande:
    Du kan gott donera kronan till det där universitetet Philipsson undervisar vid.

Enligt en vanligtvis välunderrättad källa har batikhäxeforskningen högsta prioritet där och ett flertal studenter testar under Philipssons ledning vilka besvärjelser som kan vara effektivast nu när batikhäxorna tar kvasten till Europaparlamentet.

Vid sidan av detta har man tydligen också påbörjat en utredning för hur man ska kunna kvotera in Philipsson som journalist på SVT. I direktiven till utredningen framgår att kompetens aldrig kan vara viktigare än näsa för att nosa upp en batikhäxa.
    Det är inte klädsamt när folk vädrar sina komplex på det viset.

Du nådde till c-uppsats. Jag tog doktorsgraden.

Så enkelt är det ju, hur mycket det än smärtar.
  • nihka
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-05-26 12:04:33 följande:
    Jaha, sjuttiofemman och allt vad ni heter, vad gäller framöver då? Är det hån, ironiserande och hat i fortsättningen också (vi ser ju hur det har påverkat röstsiffrorna) eller ska ni äntligen börja rannsaka er själva och inse att folk inte är mer rasistnazistfascistiska nu än förr (snarare tvärtom, skulle jag tro)? Ni tycker säkert ni tänkt och resonerat rationellt och förnuftigt när ni lade era röster på de partier ni valt i EU-valet. Jag gör det i alla fall. Och det gör säkert SD-röstarna också.

Och när man är så missnöjd att man rättfärdigar för sig själv att rösta på ett parti som av kreti och pleti utmålas som det sämsta sedan NSDAP, och dessutom delar det missnöjet med uppemot tio procent av alla som röstade i valet, borde det inte vara läge att börja fundera på vad som gör människor så desperata? Jag tror inte för en sekund att det har att göra med någon tro på den "vita rasens överlägsenhet" eller något annat rasbiologiskt dravel, inte heller med en längtan efter ett nytt tredje rike.
    Vad har ändrats? SD är precis lika rasistnazistfascistiska och de ligger och skvalpar runt 10%. Intet nytt under molnet.

Det har väl ofta att göra med att människor inte är nöjda med sina liv och måste hitta en syndabock. Klart de har tänkt rationellt och förnuftigt och valt ett invandrarfientligt parti för att de själva är invandrarfientliga.
  • grind
    nihka skrev 2014-05-26 23:23:49 följande:
    Vad har ändrats? SD är precis lika rasistnazistfascistiska och de ligger och skvalpar runt 10%. Intet nytt under molnet.
    Du får gärna belägga det. Så vitt jag vet har de slängt ut åtskilliga just för deras nazistiska åsikter. Ett nazistiskt parti som sparkar ut nazister rimmar illa.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2014-05-26 12:17:14 följande:

Jag tycker att Sverige bryter av kraftigt mot mönstret i övriga Europa
    Visst är det så, men vi kunde gott bryta av lite mer eller till och med mycket mer.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?