• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-05-26 23:02:50 följande:
    .

Bara svaga män har svårt för starka kvinnor. Eller byt ut män och kvinnor mot människor.
    Det är bara veka män, utan stake, som sätter kvinnor på piedestal för att få ligga.

Jag såg valvakan i TV. De där nissarna på Fi:s valvaka ser ju ut som velournissarna på 70-talet, som dolde sin homosexualitet bakom skägg, sparkdräkt, och mer ull till barnen!
  • grind

Starka män sätter starka kvinnor på plats.
    Svaga män tofflar.

• nihka
    grind skrev 2014-05-26 23:20:59 följande:
    ha ha ha

Men ärligt talat. Det finns en god anledning till varför journalister är bland de yrken som svenska folket har lägst förtroende för.
    Ja, för så har det alltid varit. Detsamma gäller politikeryrket. Både politikerkåren och journalistkåren har duktigt folk som gör ett ofta otacksamt jobb.

Gnällkåren gör ett dåligt jobb.
  • pratglad och passionerad
    grind skrev 2014-05-26 23:26:13 följande:
    Du får gärna belägga det. Så vitt jag vet har de slängt ut åtskilliga just för deras nazistiska åsikter. Ett nazistiskt parti som sparkar ut nazister rimmar illa.
    De sparkar ju bara nazister om de tillhör fotfolket. Högt uppsatta får säga och göra precis vad de vill utan att ens få kritik. Nej, ränderna går aldrig ur.

Personligen tycker jag det är rätt bra att de så tydligt står för sin rasistiska ideologi, det är absolut deras rättighet att bära såna värderingar - men det är bra att folk får ta ställning till om man vill stå bakom detta. 
  • nihka
    grind skrev 2014-05-26 23:26:13 följande:
    Du får gärna belägga det. Så vitt jag vet har de slängt ut åtskilliga just för deras nazistiska åsikter. Ett nazistiskt parti som sparkar ut nazister rimmar illa.
    De sparkar ut och nya poppar upp. Inget har förändrats. Om du vill ha belägg får du läsa bakåt i tråden.
  • grind
    pratglad och passionerad skrev 2014-05-26 23:48:54 följande:
    De sparkar ju bara nazister om de tillhör fotfolket. Högt uppsatta får säga och göra precis vad de vill utan att ens få kritik. Nej, ränderna går aldrig ur.

Personligen tycker jag det är rätt bra att de så tydligt står för sin rasistiska ideologi, det är absolut deras rättighet att bära såna värderingar - men det är bra att folk får ta ställning till om man vill stå bakom detta. 
    Det märkliga är att det aldrig beläggs. 
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-05-26 23:32:15 följande:
    Det är bara veka män, utan stake, som sätter kvinnor på piedestal för att få ligga.

Jag såg valvakan i TV. De där nissarna på Fi:s valvaka ser ju ut som velournissarna på 70-talet, som dolde sin homosexualitet bakom skägg, sparkdräkt, och mer ull till barnen!

Jag är inte så intresserad av din livshistoria varken den utbildningsmässiga, den sexuella eller hur dina fördomar har utvecklats.
  • pratglad och passionerad
    grind skrev 2014-05-26 23:56:01 följande:
    Det märkliga är att det aldrig beläggs. 
    Det belägg hela tiden men det är för döva öron. 
    Allt som bevisar och belägger kritiken mot rasisterna ignoreras och tystnar direkt.

Sen börjar det på ny kula.
    Det är imponerande och häpnadsväckande vilken otrolig uthållighet SD-sympatisörer har i sitt "PR-arbete" i olika forum.

Kan du berätta vad som hände med Michael Hess?
    Han dömdes för hets mot folkgrupp - dvs. rasism.

Utifrån SD:s nolltolerans borde han vara utesluten, är han det? Har han ens fått intern kritik för att han begått dessa brott..? 
    Nej, varför skulle han få kritik för att han uttryckt precis det alla inom SD håller med om. Att det råkar vara rasistiskt har liksom inte så mycket med saken att göra.
    Hade det varit nån lokal valarbetare som blivit dömd skulle hen blivit utsparkad så att SD kunde visa "handlingskraft".. *suck*
  • FDFMGA
    Philipsson skrev 2014-05-26 23:22:14 följande:
    Det är inte klädsamt när folk vädrar sina komplex på det viset.

Du nådde till c-uppsats. Jag tog doktorsgraden.

Så enkelt är det ju, hur mycket det än smärtar.
    Ärligt talat så struntar jag fullständigt i ditt prålande. Påfåglar är inte trovärdiga.

Ditt förstånd gav du uttryck för när du ansåg att man ska åsiktsregistrera journalister på SVT och kvotera in sverigedemokrater och liknande för balansens skull
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    grind skrev 2014-05-26 23:34:05 följande:
    Starka män sätter starka kvinnor på plats.
    Svaga män tofflar.
    Svaga människor har ett behov av att sätta människor på plats och blandar ihop följsamhet med vekhet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?