• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Bengt66

Varför hatar folk SD?

För att de talar sanningen, det vet jag av egen erfarenhet efter att ha jobbat på migrationsverket i nio år

Jag hoppas svenska folket vaknar ur sin dvala och slutar vara naiva och lättlurade....

Förresten jag är inte SD anhängare, men är trött på falska politiker som hjärntvättar svenska folket med falsk propaganda och lögner, det har gått alldeles för långt.  

• Velouria
    realist14 skrev 2014-07-21 09:07:23 följande:

Ok, kort sammanfattning av denna (och andra ) trådars helt "fantastiska" logik....värt en egen tråd nästan så att fler kan avnjuta den.

1; Om invandrare gör något oacceptabelt så ska det sopas under mattan och helst inte nämnas, ALLA gör ju inte så= problems solved.

Om en SD-politiker gör något oacceptalbelt så är givetvis ALLA sd-politiker stora idioter och har samma potential att utföra samma oacceptabla saker.

2 Utländska killar är ingen homogen grupp som unisont behandlar några tjejer på något särskilt sätt - annat än i huvudet på främlingsfientliga personer eller rasister förstås. ( Pk-logik.)

SD- politiker blir med automatik en homogen grupp som behandlar alla på samma sätt som den enstaka person som uppfört sig mest oacceptabelt.

3, Invandringen påverkar inte samhällets ekonomi negativt (dvs hundratusentals personer att försörja är ingen kostad att tala om.

SD_politiker som behöver livvakter, kostar samhället stoora pengar.

Jag har inte slutat skratta åt eländet än. Önskvärt att en del tar och tänker ett varv till och ifrågastätter sin tvivelaktiga hemsydda logik.

Vad du inte fattar är att vissa här använder SDs egen logik mot SD och sverigedemokrater. Om du skrattar åt logiken så blir jag m.fl. bara glada därför att du då skrattar åt SD-logik egentligen. Dast du är helt omedveten om det.
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    oOOo oOOo skrev 2014-07-21 08:24:49 följande:

Visst är det intressant De vill hata ifred och blir gnälliga när deras hat kostar pengar. Tänk vad brist på självinsikt kan ställa till med.Bristen på respekt för demokrati är slående. En intressant artikel om hur kommunism leder till moraliskt förfall

Om du menar att motståndare till SD är antidemokrater, menar du samtidigt att SD är demokratiska? Anser du även att sverigedemokrater står upp för de mänskliga rättigheterna?
    Nästan nolltolerans
  • Velouria
    realist14 skrev 2014-07-21 08:49:01 följande:

Men varför fortsätter diskusssionen om den händelsen.

Så länge inte ALLA gör så så har vi ju inga problem enligt tidigare logik.

Eller gäller det bara ibland, när det passar.

Det är för att sverigedemokrater ofta framställs som hjälplösa offer, oftast av andra sverigedemokrater . Detta trots att SD har lyckats skapa en fientlig atmosfär mot de vars ursprung är oönskat. Det innebär att sverigedemokrater egentligen har stor makt. Dock har de även lyckats skapa en hatstämning mot sig själva i och med deras riktade hat mot vissa folkgrupper. Fast detta livnär sig SD på för då kan de utnyttja begreppet demokrati så som det gynnar dem. Titta hur lätt de har kunnat påverka bl.a. dig. Folk har lärt sig att det heter antidemokrati att vara emot SD men att det heter att vara realistisk att vara emot allt som SD är emot. Finns det nåt annat parti i riksdagen som är så totalitär och extrem som SD att de spelar på folks skam- och skuldkänslor för att gynna sin politik?
    Nästan nolltolerans
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-07-21 11:49:16 följande:
    Anser du även att sverigedemokrater står upp för de mänskliga rättigheterna?
    Självklart står Sd upp för de mänskliga rättigheterna. På vilket sätt skulle partiet inte göra det. Det är ju på dig bevisbördan ligger.
  • Philipsson
    Om du menar att motståndare till SD är antidemokrater, menar du samtidigt att SD är demokratiska? Anser du även att sverigedemokrater står upp för de mänskliga rättigheterna?
    Och vad skulle det vara för "odemokratiskt" med Sd? Det där ju bara fåniga & tomma argument, som saknar bäring på verkligheten.

Vad menar du egentligen, att om ett parti förespråkar att Sverige accepterar 100 000 flyktingar, så är det partiet mer demokratiskt än ett parti som förespråkar 10 000? I så fall har du ju inte begripit ett skvatt om vad demokrati är för någonting.

Däremot när journalister i public service tilåts att systematiskt racka ner på ett politiskt parti, som i fallet Sd, så är det odemokratiskt. Det påminner då mer om statlig massmedia i diktaturer.
  • FDFMGA
    Velouria skrev 2014-07-21 12:02:43 följande:
    Det är för att sverigedemokrater ofta framställs som hjälplösa offer, oftast av andra sverigedemokrater . Detta trots att SD har lyckats skapa en fientlig atmosfär mot de vars ursprung är oönskat. Det innebär att sverigedemokrater egentligen har stor makt. Dock har de även lyckats skapa en hatstämning mot sig själva i och med deras riktade hat mot vissa folkgrupper. Fast detta livnär sig SD på för då kan de utnyttja begreppet demokrati så som det gynnar dem. Titta hur lätt de har kunnat påverka bl.a. dig. Folk har lärt sig att det heter antidemokrati att vara emot SD men att det heter att vara realistisk att vara emot allt som SD är emot. Finns det nåt annat parti i riksdagen som är så totalitär och extrem som SD att de spelar på folks skam- och skuldkänslor för att gynna sin politik?
    Jag tror inte ens att de är medvetna om hur fast de är i nyspråket, vilket kan vara skälet till att sverigedemokrater och SD-kramare sällan förstår när man driver med dem.

Tänk bara på alla gånger någon sverigedemokrat har framställt sig själv som en dem av den "antidemokratiska" rörelsen mot partiet och någon annan tagit honom på allvar och blivit rasande.

Det krävs ett visst mått av självdistans för att man ska kunna ta till sig ironi och förstå den.

Med antidemokratiska hälsningarSkrattande
    "Alla måste liksom böja sina huvuden inför Åkessons briljans" Sverigedemokrat om Åkesson.
  • realist14
    Velouria skrev 2014-07-21 11:44:43 följande:
    Vad du inte fattar är att vissa här använder SDs egen logik mot SD och sverigedemokrater. Om du skrattar åt logiken så blir jag m.fl. bara glada därför att du då skrattar åt SD-logik egentligen. Dast du är helt omedveten om det.
    Ja om det är någon som "äger" logiken och vem det än isåfall är så är det inte mindre pinsamt när den används, och den används OFTA av de som ska försvara och som aldrig någonsin kan erkänna något som motsäger den egna tron.

Och eftersom jag inte är intresserad att ta poäng för sds räkning så kan jag skratta åt det utan att jag ser det som ett nederlag på något vis.

Däremot skulle jag gärna se en liknande sammanfattning av tok-argument som visar på det du menar..

• oOOo  oOOo
    Motståndare kan man nog vara i demokratisk anda. Som jag skrev gällde det dessa hatiska personer som inte verkar ha något bättre för sig än sitta och spy galla på ett kvinnoforum dagarna långa.Inte konstigt att det byggs upp en hotbild. Att just dessa personer sedan gnäller över kostnaderna och sitter och gnisslar tänder över att någon går på restaurang är patetiskt i överkant

Om sverigedemokrater är demokratiska vet jag inte. Just de partier med ordet 'demokrater' i namnet brukar ju vara just de som inte riktigt fattar vad demokrati innebär
Svar på tråden Varför hatar folk SD?